Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 27
    Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard The Eliminator

Her er en liten kortfilm vi lagde på skolen. Ikke så mye vits å se etter så mye historie i denne, for den ble mest lagd for å øve litt mer på effekter. Jeg har lagde alle effektene over en helg og vi filmet det på 1 time eller noe lignende. Så, hva synes dere om effektene?
    Hva er bra, hva kan gjøres bedre?
    Konstruktiv kritikk, anyone?

Om det er en ting film har lært meg om livet, er det at det trenger mer stemningsmusikk!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

En tutorial om hvordan ikke bruke ferdige after effects på ellers dårlig grunnlag? Dette var kjipe greier. Og hvorfor var drapene jump cutet fra i live til ferdig myrdet? Det var skikkelig ille. Bare to ting funka i denne filmen; puppene til blondina. Når han skyter av de hodene, så fungerer det nesten.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    En tutorial om hvordan ikke bruke ferdige after effects på ellers dårlig grunnlag? Dette var kjipe greier. Og hvorfor var drapene jump cutet fra i live til ferdig myrdet? Det var skikkelig ille. Bare to ting funka i denne filmen; puppene til blondina. Når han skyter av de hodene, så fungerer det nesten.
    Det var opprinnelig ment til å være for å skape en sånn tegneserie effekt som når folk faller så går de fra stående til nede til bakken iløpet av 1 frame. Hele greia er lagd for å se ubeskrivelig dum ut. Kanskje ikke akkurat det man tenker på når man ser det, men slik er det nå ihvertfall. Og om du ikke har noe imot det, så vennligst utdyp hva du mener med "En tutorial om hvordan ikke bruke ferdige after effects på ellers dårlig grunnlag?"
    Om det er en ting film har lært meg om livet, er det at det trenger mer stemningsmusikk!

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Jeg mente: Det ser ut som en film som er laga bare for å vise hvor lett det er å sette på noen kjipe effekter fra after effects.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Jeg mente: Det ser ut som en film som er laga bare for å vise hvor lett det er å sette på noen kjipe effekter fra after effects.
    Aha. Det tok faktisk litt tid å lage disse effektene. Det skal mer til enn å bare legge stock footage på for at det skal se ut som det gjør her, men det er også begrenset hvor langt man kommer med digitale effekter uten å ha 3D tracking og et 3D program. Så sitter jeg jo heller ikke med årevis av VFX erfaring. Dette var jo mest ment som trening uansett.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sikkert grei trening, men veldig lite underholdende. Drit i å kall det en kortfilm når det egentlig ikke er det.

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

Jeg lo litt! =D

"Blodet" var ikke helt tracka til bakken.. ellers ok nok =)
    Kunne godt valgt en bedre vinkel i "puppe scenen" though.. I like breasteses..
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sikkert grei trening, men veldig lite underholdende. Drit i å kall det en kortfilm når det egentlig ikke er det.
    Det er jo faktisk en kortfilm, selvom den fokuserer på effekter og ikke historie. Det blir som 2012 som fokuserte på store dommedagseffekter og ingen historie. Som resulterte i en lite underholdende film, men en film allikevel. Hadde dette vært en simpel test ville det ikke vært det lille snevet av historie i den og jeg ville ikke hatt så mange klipp med.
    Jeg vet ikke helt om du har holdt deg på den konstruktive siden av kritikk her.

Sitat Opprinnelig postet av fullbartender Vis post
    Jeg lo litt! =D

"Blodet" var ikke helt tracka til bakken.. ellers ok nok =)
    Kunne godt valgt en bedre vinkel i "puppe scenen" though.. I like breasteses..
    Ja, det var vanskelig å track i den scenen. Det var egentlig verre men jeg gjorde litt manuel keyframing for å roe det ned. Jeg skulle hatt et 3D tracking program. Ville funket mye bedre til den scenen :P

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard

Ok, jeg har skjønt dette er en effekt-test og at det er meningen at det skal se tullete og morsomt ut, men det funker rett og slett ikke. Effektene virker halvhjerta, og du unnskylder deg selv med at du trenger et Matchmoving-program, mens du egentlig bare trenger mer erfaring med det. 3D-tracking programmer er for å tracke f.eks en scene hvor kamera roterer rundt noe. Du trenger ikke det i disse tilfellene. Du bør også tenke på å motion tracke manuelt 100% i de fleste tilfeller.
    Se denne videoen og merk deg at han bruker AE sin motion tracker: http://www.youtube.com/watch?v=f3u1QlKUAHI

Jeg ser også jævla masse perspektivfeil, som når det eksploderer rundt hovedpersonen og det dukker opp et hull i bakken, og stort sett hver gang blod treffer bakken. Tenk deg at effektene skal passe scenen og at det enten bør gjøres ordentlig realistisk eller "cartoony". Men selv om det er cartoony bør det gjøres nøye og presist. Her har du bare slurva til deg et resultat. Se scenen fra Shoot Em' Up hvor hovedpersonen hopper ut av flyet og begynner å sloss med folk i lufta. Der vil jeg si effektene er relativt "cartoony", men det ser kult ut. Pass også på at Action Essentials 2 effektene ikke er i slow-mo. Flere ganger har du bare lagt effektene på, uten å gjøre noen justeringer. Blod flyr ikke så sakte som det gjør her.

Skal du holde på med visuelle effekter må du ha tålmodighet. Jeg vet at det kan være kjedelig til tider og jeg har selv slurva på samme måte, men ta deg heller en pause fra det isåfall.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Threethumb Vis post
    Det er jo faktisk en kortfilm, selvom den fokuserer på effekter og ikke historie. Det blir som 2012 som fokuserte på store dommedagseffekter og ingen historie. Som resulterte i en lite underholdende film, men en film allikevel. Hadde dette vært en simpel test ville det ikke vært det lille snevet av historie i den og jeg ville ikke hatt så mange klipp med.
    Jeg vet ikke helt om du har holdt deg på den konstruktive siden av kritikk her.
    Jeg vil påstå at det er så lite dramaturgi her at du ikke kan kalle det for en kortfilm. Det blir i så fall å regne for en kuntsfilm. 2012 har en historie selv om den ikke er viktig. Ikke misforstå, jeg elsker meningsløs vold i en slapp liten ramme av en teit oppbrukt historie (jeg elsker for eksempel The Punisher: Warzone), men dette er ikke kult fordi den voldelige/effektfulle delen du har satset alle midler på ikke fungerer i seg selv og dermed heller ikke alene uten dramaturgi. Jeg sier alldeles ikke at en film må ha Tarantino-dialog, M. Night-kvister og Spielberg-drama for å være dramaturgisk - men jeg må føle at noen forteller meg noe. Hvis noen tilfeldigvis forteller meg at de kjørte på noen i går og ikke mer, så har ikke jeg fått en historie, og uansett hvor maltraktert denne personen ble, så er det meg helt likegyldig og uinteressant. Personen må innlede med å si at noe skjedde ham, og bygge opp til at han kjørte noen ned, for deretter å fortelle hva som skjedde etterpå - hvis ikke antar jeg at han er gal, autistisk eller en kvasikunster jeg ikke skal ha mer kontakt med.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •