Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 1
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    3

Standard En film jeg lagde

Jeg har ett veldig amatørmessig kamera som jeg kjøpte for ca 6 år siden .. Det heter vell Canon MVX200 . Ja det er triste saker men jeg ønsker nå å kjøpe Canon xl 1 ( tror det er det det heter ) hvor mye bedre vil bilde da bli ? jeg ønsker den " kino " føelse , men det har kanskje ikke noe med kamera å gjør men heller med han som står bak ??

Respons vil bli tatt i mot med stor takk

Location bannak opperation Northwind

YouTube- Bannak f 16

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Jeg kan se at kameraet ikke er helt topp, men det er greit nok :P
    Og du har et veldig godt poeng der du sier at det er ikke kameraet, men han som står bak som bestemmer hvor bra resultatet blir

For å få den kinofølelsen du er ute etter, så er det egentlig planlegging som har mest å si. Tenkte godt gjennom hvordan du vil ha det, og sørg for at det er sånn det blir. Fargekorrigering og slike visuelle småting har også en god del å si. Også lyden må være godt tenkt gjennom og redigert!

Bare tenk på de tingene og hvordan du vil ha de da du planlegger og så bør det blir bra =D

Cadet 1
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    3

Standard

hehe ,) .. Men canon xl1 eller hva det heter, kan det filme i hd ? eller har hd / ikke hd minimalt å si på resultatet ? er jo ganske amatør når det kommer til filming, men jeg syntes det er veldig gøy . Dessuten oppdager jeg nesten altid at jeg har " lys " problemer , kanskje ikke så rart da det verken er innbygd lys eller noe på kameraet

http://images.google.no/imgres?imgur...a%3DN%26um%3D1

dette leketøyet som snart skal til de evige jaktmarkeder

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Dragonslayer Vis post
    hehe ,) .. Men canon xl1 eller hva det heter, kan det filme i hd ? eller har hd / ikke hd minimalt å si på resultatet ? er jo ganske amatør når det kommer til filming, men jeg syntes det er veldig gøy . Dessuten oppdager jeg nesten altid at jeg har " lys " problemer , kanskje ikke så rart da det verken er innbygd lys eller noe på kameraet

http://images.google.no/imgres?imgur...a%3DN%26um%3D1

dette leketøyet som snart skal til de evige jaktmarkeder
    Vet ikke så mye om forskjellige canon kameraer :P
    Og det med lys, så er aldri innebygd lys noe du vil ha. Da bør du heller still på blenderen på selve kameraet. Også lukkerhastighet og hvitbalansen kan ha noe å si iforhold til lys. Men om stedet rett og slett bare er mørkt, og du har råd, bør du vurdere å kjøpe en lyskaster

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste tråder: 17th November 2009, 08:09
  2. Kjedet meg, så jeg lagde en naturfilm! (Store bilder)
    Av MiniMan i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 8
    Siste tråder: 26th August 2005, 17:26
  3. lagde en liten action effekt
    Av Goberg i forumet Visuelle effekter
    Svar: 17
    Siste tråder: 20th March 2005, 10:10

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine