Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    32

Standard En formiddag i stua

Hadde litt lite å gjøre en dag, så bestemte meg for å leke litt rundt i stua..

Anyways, dette ble resultatet.. kom gjerne med tilbakemeldinger

[ame]http://vimeo.com/9335141[/ame]

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

Likte godt "picture distortion" når pistolen ble avfyrt, så spennende ut. Pro Scores var også godt brukt. Fjærene funka, men det ble litt for mye.. og hvorfor fadet de ut før de var ute av bildet? =S

Ved untag av røyken fra neseprayflaska, så ser det jo ikke ut som du har brukt mye tid på annet enn å plassere de ferdige effektene fra VCP Action pakka på broren din, men så relativt bra ut for å være i en hjemmestue uten en satt opp scene.

Det jeg derimot likte veldig godt var looken på footaget ditt.. herlig kvalitet!
    Hva for no kamera og rigg bruker du?
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    32

Standard

Har vel ikke lagt merke til det at fjærene fader ut før nå selv.. men kan tro det er pga. maskeringen/featheringen som ble brukt for å plassere fjærene i bildet.. uten det ville fjærene brått ha forsvunnet midt i bildet.

Er nok en del mer jobb i denne lille filmen enn å bare slenge på de ferdige vcp effektene. Er bla. animert blowback på samtlige skudd, simulert lys som lyser opp armer/ansikt i det han skyter, forskjellige fargegradingsteknikker på hvert enkelt klipp, DOF på noen av klippene ved hjelp av eget dephtmap, titler fra 3ds max mm.

"Det jeg derimot likte veldig godt var looken på footaget ditt.. herlig kvalitet!"

takk,takk Utstyret som ble brukt var HV20 kamera, stativ og en arbeidslampe som jeg snekra opp et laken foran, slik at det ble en slags softbox..

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

Sitat Opprinnelig postet av zidane Vis post
    Er nok en del mer jobb i denne lille filmen enn å bare slenge på de ferdige vcp effektene. Er bla. animert blowback på samtlige skudd, simulert lys som lyser opp armer/ansikt i det han skyter, forskjellige fargegradingsteknikker på hvert enkelt klipp, DOF på noen av klippene ved hjelp av eget dephtmap, titler fra 3ds max mm.
    Hehe, jeps.. var det jeg kommenterte, med litt feil ordbruk. "Picture Distortion" så mente jeg blowback effekten.. samt de generelle skytebildene. Ble akkurat litt for mye flash på ermet hans et par av skudda, men alt i alt stilig.
    Depthmap faktisk, sitti og garbage matta en god stund da? =P

Hvorfor lage titlene i 3DS max.. ville vel vært mye enklere å gjøre dem i AE? =S

Er det HV20 du har brukt på alle de andre prosjektene dine, tilgjengelige på Vimeo?
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard

Mye kreativt og kul bruk av Action Essentials 2 her! Likte veldig godt fjærene og akkurat idet nesesprayflaska popper fram. Da han ble skutt så også bra ut.Når det gjelder kritikk så var det jeg la mest merke til blodet da han ble skutt i foten. Det så bare dumt ut. Kunne filma det fra en annet vinkel for å gjøre blodet mer subtilt.
    Det var også en hel haug med aksebrudd som du må passe på.

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    32

Standard

"Hvorfor lage titlene i 3DS max.. ville vel vært mye enklere å gjøre dem i AE? =S"

- Lagde bakgrunnen dvs. partiklenene, røyken etc i After Effects.. var bare selve tekst-titlene, eller hva det nå enn heter som ble laget i 3ds max (riktignok på 10 min).

"Depthmap faktisk, sitti og garbage matta en god stund da? =P"

- Tok litt tid ja, men var bare det ene bildet hvor han ligger på gulvet og et lite klipp til tror jeg. og på gulvet lå han forholdsvis rolig så var ikke noe stress.. all annet DOF kommer fra kameraet.

"Er det HV20 du har brukt på alle de andre prosjektene dine, tilgjengelige på Vimeo? "

- Jepp!

"Når det gjelder kritikk så var det jeg la mest merke til blodet da han ble skutt i foten. Det så bare dumt ut. Kunne filma det fra en annet vinkel for å gjøre blodet mer subtilt.
    Det var også en hel haug med aksebrudd som du må passe på. "

- Enig i at det så dumt ut.. burde ikke ha vært med det klippet hvor han blir skutt i foten.
    Når det gjelder aksebrudd, så mener jeg at det ikke har noe å si i dette tilfelle. Så lenge det kun er han som skyter og han du ser gjennom hele scenen/filmen så er det ikke noe å bli forvirret av, mener jeg. Situasjonen hadde vært helt annerledes hvis det hadde vært med en person til (nå ser vi jo faktisk ikke hva han skyter på ). Da kunne det feks sett ut som de to var på lag og ikke mot hverandre ved feil bruk av akser.

Lignende tråder

1. Litt gladvold på mandag formiddag...
    Av rotteroy i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 3
    Siste tråder: 13th March 2009, 09:31

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •