Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard En fyrstikk, noen klær og to poser med sand

Da skal jeg legge ut min første film her på forumet! Hadde egentlig bare tenkt å vise den til en av kompisene mine som spiller i filmen, men tenkte jeg kunne like godt legge den ut her og få litt tilbakemeldinger om hva som kan gjøres bedre osv.

Det er en kortfilm om Detektiv Alfonse og hans sidekick Edvardsen, som finner seg i en uløselig gåte med forvirrende ledetråder og en usannsynlig løsning.

Dette er min andre amatørkortfilm og har lært utrolig mye gjennom hele prosessen! I denne prøver jeg å sette den typiske intuitive detektiven og hans sidekick på kornet med en liten dæsj humor.

Filmen er skutt på 3 dager og redigert når jeg har hatt tid. Dette er first cut av filmen så regner med at jeg skal jobbe mer med den.

Hadde vært flott med feedback!

http://vimeo.com/7313580
    Sist endret av Andrès; 28th October 2009 kl 19:56

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Jeg ble positivt overrasket. Etter erfaring ventet jeg meg en typisk hagefilm, etter det du skriver om filmen å dømme. At du egentlig ikke hadde lyst til å legge den ut, men at du gjorde det for moro skyld. Nå fungerte jo dette fint for deg, da filmen er så bra som den er. Hehe.

Kjempefint totalbilde i starten, med fine, nøytrale farger. Dessverre skjønte jeg ikke helt poenget med den første fade to black'en, og tittelen på svart bakgrunn - når resten av teksten ligger oppå bildet.

I det ene øyeblikket ser de opp, i neste klipp ser de ned på liker (etter "som en hauk"). Det blir småpirk, men filmen holder jevnt over så god kvalitet at det er vanskelig å finne større forbedringspotensiale.

En meget godt gjennomført film som aldri mistet oppmerksomheten min, til tross for lengden (alt over 4 minutter må være interessant for at jeg skal se hele). Den er mer tidig enn hysterisk morsom, og det kler filmen veldig godt. Herlig foto og artig konklusjon på mysteriet. Likte denne svært godt.

Bra jobbet!

Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Takk for svar! Jeg var litt redd for å bygge den opp i tilfelle den ikke skulle falle i smak hehe! Flott at du likte den!

Første fade to black'en med tittelen kan jeg bare begrunne med at jeg syntes det så litt kult ut! Så mer kan jeg ikke si om den saken og jeg skjønner hva du mener

Når det kommer til jumpcut'en du snakker om så hadde det seg slik at jeg hadde et klipp hvor man så en liten panorering som skulle forestille Edvardsen synsbane når han ser opp mot himmelen. Men det var totalt crap så valgte å fjerne det og helle kjøre et jumpcut for å prøve å få det til å se ut som det har gått litt tid mellom de to hendelsene. Det fungerte jo tydeligvis ikke! Hehe.

Men igjen takk for fin feedback!

Noen fler som har noe å si?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

jeg likte den veldig godt, minnet litt om en sånn tv-serie som gikk i Amerika for noen år siden (har sett episoder på nettet), fin stil over det hele, og en god story.. Tiden gikk fort når jeg så den, fine kameravinkler når han tegnet.

PS: Likte musikken..

- Dilorko
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Takk for svar! Godt du likte den

Noen fler som har noe å ytre? Setter stor pris på tilbakemeldinger!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Standard

Som sagt allerede her, så ble jeg positivt overrasket. Syns du har bilder med en farge som gjør at det ser mer proffesjonelt ut. Dette er bra!
    Noen småting jeg la merke til var at lyden på starten var litt hakkete imellom klippene, dette kunne du sikkert løst med noen enkle crossfadinger i lydsporet, samt noen litt utbrente bilder når du har filmet innendørs uten ekstern belysning (?). Også noen bilder der bakgrunnen dominerer og ikke objektet, som når ansiktene noen ganger blir litt mørke.

Men ellers en god film, jeg orket å se gjennom hele, og det er bra!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Elverum
    Svar
    67

Standard

Bra God humor!!
    Sist endret av tom3008; 3rd November 2009 kl 17:55

Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard

Sitat Opprinnelig postet av frig2 Vis post
    Som sagt allerede her, så ble jeg positivt overrasket. Syns du har bilder med en farge som gjør at det ser mer proffesjonelt ut. Dette er bra!
    Noen småting jeg la merke til var at lyden på starten var litt hakkete imellom klippene, dette kunne du sikkert løst med noen enkle crossfadinger i lydsporet, samt noen litt utbrente bilder når du har filmet innendørs uten ekstern belysning (?). Også noen bilder der bakgrunnen dominerer og ikke objektet, som når ansiktene noen ganger blir litt mørke.

Men ellers en god film, jeg orket å se gjennom hele, og det er bra!
    Takk for tilbakemelding!

Takk for rådet med lyden på starten av filmen! Skal ta en titt og sjekke om jeg kan få fikset det!

Ja var litt kjedelig at vi ikke fikk til lyset skikkelig bra når vi var inne. For kan bli litt for mørkt i ansiktet, selv om det var meningen til en viss grad. Vi hadde ikke fiksa ekstern belysning, men er det noe jeg har lært av å lage denne filmen så er det at riktig og bra belysning er utrolig viktig!

Lignende tråder

1. kan røyk fra røykmaskin ødlegge bøker klær osv.?
    Av Fabian i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer
    Svar: 6
    Siste tråder: 22nd September 2009, 18:41
  2. Viking klær
    Av Ustabil-Andreas i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer
    Svar: 4
    Siste tråder: 16th December 2006, 02:26
  3. Samproduksjon - noen som bor nær Kr.sand???+
    Av benObel i forumet Generelt
    Svar: 10
    Siste tråder: 11th October 2005, 12:50
  4. noen dyktig med poser 5?
    Av Pacific_Leon i forumet Visuelle effekter
    Svar: 0
    Siste tråder: 24th April 2005, 18:11
  5. Videotutorials for Poser 5
    Av Pacific_Leon i forumet Programvare