Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 24
    Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Endemi - Se filmen nå!

Uff, jeg liker ikke å starte en helt ny tråd bare for denne filmen.
    Hadde ikke toeren vært så lovende ville jeg aldri ha vist denne filmen i det hele tatt.

Endemi er nå på nett..

Direktelink: http://www.dahlskebank.com/?id=endemi1

Om dere ikke gidder å laste ned hele filmen finnes den også på Youtube i to deler. Link til dette finner dere på www.endemi.moo.no

- Stian Svendsen
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Re: Endemi

Sitat Opprinnelig postet av jasonX
    Hadde ikke toeren vært så lovende ville jeg aldri ha vist denne filmen i det hele tatt.
    Off, nå er det overtrøtt humor på gang her :roll:

Men anyway, fin film, en liten anelse 28 Days later kanskje :wink: Fungerte greit uten dialog syntest jeg. Savnet litt mer nærbillder og vinkel skiftninger på kampscenene og action klipping. Kniven skulle vært en annen, kræsjer litt med en Conan/Star Trek kniv. Var noen småting jeg ikke helt så kontinuiteten til, men en skjønner hva som er poenget.
    Helt grei film
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Tusen takk for at du ikke slaktet meg helt.
    Grunnen til at kontuiniteten har dratt til helvete et par ganger er fordi jeg klipte ned filmen fra 18 til 13 minutter. Men det var noe jeg nektet meg selv å klippe bort selv om det ikke hører hjemme i filmen.

Jeg hadde usedvanlig lite å klippe på under kampscenene, noe jeg kan takke meg selv for.

Takk for konstruktiv kritikk. Det setter jeg pris på.

EDIT:
    28 Days Later er inspirasjonskilden ja =)
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Litt raskere klipping i kampscenene og mer variert musikk er vel de to tingene jeg ville forbedret.

Men på det positive så likte jeg "shakycam" scenen, og introen. Ser du er/var fan av Newton Howard + Shyamalan, som er veldig bra soundtrack og passet greit til filmen, men du brukte noen Signs-låter litt for mye. Bra avslutningslåt.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Er enig i det med kampscenene.
    Shyamalan er helt klart en av heltene mine, så det merkes nok på filmen.

Musikken kan vel til tider bli ensformet ja, men jeg tenker det ikke har så mye å si på en film på 13 minutter.

Tusen takk for kritikk.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Noe sier meg at nettet bryter lenge før jeg får lastet ned filmen. Nettet er magisk treigt her oppe i fjøset på fjellet. Jeg skal edite denne posten så fort jeg får sett filmen.

Jeg ser fram til å oppleve toern til Svendsen. Synd jeg ikke kunne gjøre mitt i den i sommer... Men det å kjøre gras med traktor i stedet, er vanvittig bra for kuene. Da får de silofôr hele vinteren. Å tenke på at kuene skal få det bra er minst like givende som å lage film - de gir oss trozt dem alles alt som er godt: Biff og mjølk, og av mjølk kan man i tillegg framstille blåskimmelost.

EDIT. Nå har det blitt ramset opp så mye at jeg egentlig ikke gidder å gjenta masse dritt og kaste bort min dyrebare tid, men jeg kan si dette: Jeg likte filmen. Kanskje på grunn av all nedhypingen av regissøren, men likte den nå i alle fall. Det er svært amatørmessig, men det fungerer helt bra som amatørfilm, og det er jo det det er.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

hmm, jeg syns noe av timingen føles noe "forhastet" her og der. At du skulle ha holdt noen bilder litt lenger o.s.v. Jeg liker kamera føringen veldig godt! Du har en hånholdt stil som du helt klart burde kjøre videre med. Noe synd at det syns at du ikke helt har tyngden med deg på kameraet her og der, men det er ikke såå viktig. Litt weird at han ikke prøver å komme seg derrifra med en gang, men legger seg til å sove i lastebilen? Noen av de som kom for å ta han virka litt mer random en overaskende mot slutten. Men syns kamera føringen er knall god, og du har klart å skape suspens igjennom filmen, ellerså hadde jeg spolt for å se hva som skjedde lenger ut. Men det gjorde jeg ikke, det må jo love bra? =) Håper to'ern blir litt mere "polished" og kanskje litt mere story-development? hadde vært knall.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Tusen takk Andreas =)
    Er helt enig i det dere sier, og det tar jeg jo med meg videre når jeg skal spille inn toeren. Kjempe flott å høre at du liker kameraføringen, det var dette jeg satset mest på med nettopp denne filmen.

Men det jeg tror kanskje setter preg er det at filmen var ment for å bli en 3 minutter lang teknisk kul film. Men etter innspillingen var begynt ble det bestemt at det hele skulle bli mye større.

Toeren blir forresten skutt på et mye større HDV kamera.

Toeren og treeren har en god del mer handling.
    Når treeren kommer vil man få svar på alt:
    - Hva som gjør menneskene til zombier.
    - Hvordan han havnet i bilen.

osv..

Utrolig godt at dere tar dere tid til å se filmen i tillegg til å gi meg såpass god kritikk.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Usaklig, men slakt:

• Hva er det med den gjentakende filmrullbildetakningslyden i introen?

• Rød bil + rød tekst = masse rødt. Forståelig at du vil ha tittelen i rødt, men enkelte steder passer det ikke. Jeg syns svart er kult, men kan ikke bruke svart tekst på svart bakgrunn... Med mindre jeg feks har en hvit outline eller noe annet som gjør at jeg faktisk kan se hva det er jeg har prøvd å skrive der. Ikke at jeg ikke klarer å lese tekstene dine, men det er en anelse plagsomt.

• Kjetil setter kniven i trestokken. Hvorfor det vet jeg ikke, men det som ville gjort det kult var, og dette fordi klippet klipper så plagsomt raskt etterpå, er om du filmet skikkelig nært på kniven, med fokus kun på kniven, i det den ble stukket ned i trestokken, også ser vi Kjetil fare, gjerne i slomo, avgårde utav/ute av fokus.

• Back in the truck, but why? Plutselig er det en ny kniv der. Skulle du få frem at det har skjedd noe i mellomtiden som han ikke husker? Eller er det bare for å få brukt mest mulig rekvisitter?

• Hvorfor i svarte dumper ikke Kjetil Star Trek-sverdet og går over til den rustne kule uskarpe kniv-tingen? Han skal jo til å ta den.

• 100% enig med Andreas når det gjelder å holde klipp lengre. Man kan i verste tilfelle gå for en John Woo freeze frame. Virkelig forelsket meg i dem etter at jeg så igjennom hans Hong Kong filmer.

• Han har plutselig på seg genseren igjen og solbriller... jeg vet det ser kult ut, men jeg stusser fælt. Har publikum gått glipp av masse som rettferdiggjør det motorsykkel klippet? Eller har du klippet inn slutten på Endemi 3 her? Fortalt filmen i en snodig Memento/Pulp Fraction-style?

• Nærbilder. Det kan umulig bli nok av dem. Up close and personal! Ser jo ikke om det er infiserte eller vanlige mennesker han kommer over. Det gjør meg godt i min sjel om jeg vet at Kjetil dreper mennesker som bare er ute etter å overleve.

• Kjetil går fra fleeing-girl to commandokilling-man, helt uten noe særlig utvikling i karakter eller handling slik jeg klarer å se det. Tar jeg feil? Jeg hadde ikke brydd meg om han var machoman fra begynnelsen av, jeg kan godta at han er slik uten å bli forklart hvorfor, men når det skjer en endring i en person bør dette helst forklares, fortelles eller aller helst vises på film. Det kan jo være dette forklares i resten av trilogien. Milla Jovovich blir jo også plutselig temmelig rå av seg helt uten videre i Resident Evil kun fordi underbevisstheten såvidt begynner å huske det. That having been said:

• Jeg får følelsen av at Kjetil bor der. Dette er hans plass. Dette er livet han lever og det virker ikke som om han prøver å finne ut av noe i det hele tatt. Har han egentlig mistet hukommelsen slik handlingsinfoen skulle tilsi? Det kommer i såfall ikke spesielt godt frem. Han bruker jo nada tid på å spørre noen om noe som helst, annet enn den lille replikken om hva som skjer her. Kanskje ikke Kjetil er klar over at han har mistet hukommelsen?

• Greit, det er populært i Hollywood, men man kan faktisk lade en pistol om man vil. Det er ikke et engangsprodukt. Kniv og hammer tar Kjetil med seg, men ikke pistolen som han med sin vandring tilfeldigivs kan finne ammo til. Er Kjetil en håndtverker?

• Du skulle definitivt gått for 3 minutter lang teknisk kul film. Ting som blir større under innspilling blir ikke nødvendigvis Bad Taste 2. Jeg vet nada om hvordan toeren skal bli, men Kenny Wang nevnte noe i en tråd her om at du kanskje kunne klippe Endemi 1 som en intro til Endemi 2. Etter å ha sett Endemi 1 tror jeg det absolutt kunne fungert bedre enn som egen film, men nå vet jeg ingenting om 2eren. Du feks klippet det som en slags dreamish montage før du går over i hva enn 2eren måtte starte med. Just a tought. Du har jo nærmest gjort det i slutten av Endemi 1.

• Ædde Breiseth? Kjetil går som om han hadde unaturlig stor lats. Er genseren for liten? Hadde han svaiet mer når han gikk ville det minnet meg om fyren i Grand Theft Auto 3...

• Dette virker særs uoversiktlig oppramset. Jeg lager mellomrom!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Re: Usaklig, men slakt:

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    • Hva er det med den gjentakende filmrullbildetakningslyden i introen?
    Den er kul

• Rød bil + rød tekst = masse rødt. Forståelig at du vil ha tittelen i rødt, men enkelte steder passer det ikke. Jeg syns svart er kult, men kan ikke bruke svart tekst på svart bakgrunn... Med mindre jeg feks har en hvit outline eller noe annet som gjør at jeg faktisk kan se hva det er jeg har prøvd å skrive der. Ikke at jeg ikke klarer å lese tekstene dine, men det er en anelse plagsomt.
    Rødt er kult, representerer blod og teksten er lettleselig uansett

• Kjetil setter kniven i trestokken. Hvorfor det vet jeg ikke, men det som ville gjort det kult var, og dette fordi klippet klipper så plagsomt raskt etterpå, er om du filmet skikkelig nært på kniven, med fokus kun på kniven, i det den ble stukket ned i trestokken, også ser vi Kjetil fare, gjerne i slomo, avgårde utav/ute av fokus.
    Han setter fra seg kniven fordi han ikke tror han trenger den. Men er enig i at ideen din ville sett kult ut.

• Back in the truck, but why? Plutselig er det en ny kniv der. Skulle du få frem at det har skjedd noe i mellomtiden som han ikke husker? Eller er det bare for å få brukt mest mulig rekvisitter?
    Han ville ha et litt tryggere sted å være om natten, mens han sov. Kniven er der for å vise at folk har vært en smule forberedt på hva som skal skje, og derfor har vært bevæpnet

• Hvorfor i svarte dumper ikke Kjetil Star Trek-sverdet og går over til den rustne kule uskarpe kniv-tingen? Han skal jo til å ta den.
    Han skulle egentlig bruke begge sverdene, men den rustne dritten knakk da den ble kastet over gjerdet, da hadde vi ikke lenger noe valg, og måtte kjøre på med Star-Trek sverdet

• 100% enig med Andreas når det gjelder å holde klipp lengre. Man kan i verste tilfelle gå for en John Woo freeze frame. Virkelig forelsket meg i dem etter at jeg så igjennom hans Hong Kong filmer.
    True, true.

• Han har plutselig på seg genseren igjen og solbriller... jeg vet det ser kult ut, men jeg stusser fælt. Har publikum gått glipp av masse som rettferdiggjør det motorsykkel klippet? Eller har du klippet inn slutten på Endemi 3 her? Fortalt filmen i en snodig Memento/Pulp Fraction-style?
    Denne scenen ble filmet før alt annet, vi glemte det med genseren, og solbrillene skulle han finne i bilen litt senere i filmen. Men de samme brillene var også festbrillene til meg og hovedrolleinnehaveren. Dermed ble de rotet bort i fylla.

• Nærbilder. Det kan umulig bli nok av dem. Up close and personal! Ser jo ikke om det er infiserte eller vanlige mennesker han kommer over. Det gjør meg godt i min sjel om jeg vet at Kjetil dreper mennesker som bare er ute etter å overleve.
    Jeg prøvde å ha så lite close-up på de infiserte som mulig, dette fordi jeg hadde fantastisk dårlig sminke. Dette blir forbedret i toeren da jeg har investert i god sminke.

• Kjetil går fra fleeing-girl to commandokilling-man, helt uten noe særlig utvikling i karakter eller handling slik jeg klarer å se det. Tar jeg feil? Jeg hadde ikke brydd meg om han var machoman fra begynnelsen av, jeg kan godta at han er slik uten å bli forklart hvorfor, men når det skjer en endring i en person bør dette helst forklares, fortelles eller aller helst vises på film. Det kan jo være dette forklares i resten av trilogien. Milla Jovovich blir jo også plutselig temmelig rå av seg helt uten videre i Resident Evil kun fordi underbevisstheten såvidt begynner å huske det. That having been said:
    I scenen der han forlater den mørbanke infiserte duden han drar ut av bilen bygger musikken seg opp. Man merker at han har fått nok, dette fordi han banker dritten ut av karen og nesten ikke klarer å slutte å slå. Etter dette var det en scene hvor han samlet våpen i de to bilene. Men dette ble klippet vekk, dette er også grunnen til at han plutselig har den nye kniven og hammeren like før han finner pistolen.

• Jeg får følelsen av at Kjetil bor der. Dette er hans plass. Dette er livet han lever og det virker ikke som om han prøver å finne ut av noe i det hele tatt. Har han egentlig mistet hukommelsen slik handlingsinfoen skulle tilsi? Det kommer i såfall ikke spesielt godt frem. Han bruker jo nada tid på å spørre noen om noe som helst, annet enn den lille replikken om hva som skjer her. Kanskje ikke Kjetil er klar over at han har mistet hukommelsen?
    Kjetil møter dog kun på èn uinfisert. Og han får ikke akkurat sjansen til å utveksle en dyp samtale med denne personen. Og det er ikke før han ser sykkelen at han skjønner at han kan komme seg vekk, man kommer ikke langt til fots.

• Greit, det er populært i Hollywood, men man kan faktisk lade en pistol om man vil. Det er ikke et engangsprodukt. Kniv og hammer tar Kjetil med seg, men ikke pistolen som han med sin vandring tilfeldigivs kan finne ammo til. Er Kjetil en håndtverker?
    Grunnen til dette er at jeg ikke ville ha noen pistolbruk i filmen. Men i tillegg ville jeg få frem at folk var litt forberedt på hva som skulle skje.

• Du skulle definitivt gått for 3 minutter lang teknisk kul film. Ting som blir større under innspilling blir ikke nødvendigvis Bad Taste 2. Jeg vet nada om hvordan toeren skal bli, men Kenny Wang nevnte noe i en tråd her om at du kanskje kunne klippe Endemi 1 som en intro til Endemi 2. Etter å ha sett Endemi 1 tror jeg det absolutt kunne fungert bedre enn som egen film, men nå vet jeg ingenting om 2eren. Du feks klippet det som en slags dreamish montage før du går over i hva enn 2eren måtte starte med. Just a tought. Du har jo nærmest gjort det i slutten av Endemi 1.
    Helt enig i at dette kunne funket. Men som Wangen også har sagt, når man har lagd en film, så er man ferdig med den. Det man har gjort feil kan man bedre i neste film. Jeg går for dette.

• Ædde Breiseth? Kjetil går som om han hadde unaturlig stor lats. Er genseren for liten? Hadde han svaiet mer når han gikk ville det minnet meg om fyren i Grand Theft Auto 3...
    Genseren er alt for liten, det samme med buksa. Jeg har selv brukt de samme klærne i Overføring Fullført, og det er veldig ubehagelig. Kostymet endres i toeren.

• Dette virker særs uoversiktlig oppramset. Jeg lager mellomrom!

Takk for masse jall jeg kunne svare på Dahl =)
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •