Viser resultater 1 til 9 av 9
    Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Standard Endemi - teaser

Dette er ikke min film, eller teaser eller noe som helst, men jeg følte ikke for å kommentere teaseren på verken Endemi's egen nettside, eller [ame=http://www.youtube.com/watch?v=7hsSefmkQ9Q]teaserens[/ame] YouTube side. Jeg håper virkelig Stian Svendsen tar til ved(?) og vil ha teaseren på Dahlske Bank. Ikke kan jeg logge inn på YouTube heller grunnet mangel på ytringsfrihet i Thailand, masse styr var det også for å få sett teaseren, men det gikk nå ihvertfall. Hvorfor Svendsen ikke har lansert teaseren på NAFF vet jeg ikke, men det kan ha noe med den ubrukelige kvaliteten på YouTube å gjøre. Så det jeg gjør nå er sikkert veldig galt.

Over til teaseren! (sikkert noen spoilere her)
    Produksjonslogoen kunne gjerne gått i samme stil som resten av teaseren, og den kunne gjerne ha kommet lengre uti teaseren. Det er en slapp og plagsom begynnelse på en ellers til dels kul teaser. Syns forresten at klokka burde slutte med en viser på 12 og den andre på 7, men det er småpell som ikke har noe med teaseren å gjøre... Når det gjelder titler ville jeg gjort "en film av" mye mindre og navnet ditt mye større. Egenprofilering! Skremselsklippet med kniven er for langt, det skremmer, men det drar seg så langt at man skjønner at det ikke skjer noe mer. Kutter du det tidligere kan man tro at han skulle blitt kuttet av kniven. Dette er også et klipp man gjerne kunne plassert lengre uti teaseren, ettersom at teaseren består for det meste av gåing. Enkelte av klippene virker det som om du har klippet akkurat to frames før de begynner å bevege seg, men det kan også bare være at skuespilleren beveger seg merkelig. Kostyme er forresten helt forferdelig, men loc ser fett ut! Kostymet virker veldig tilpasset alderen til personen, og ser ikke ut som et forsøk på å gjøre personen mer eldre enn 16-17... Skuespillet er noe dårlig når Kjetil spør om hva som skjer her, men dette er jo et typisk problem og jeg skal egentlig ikke legge meg opp i det så lenge de infiserte oppfører seg bra! Vil tro håndholdt funker ypperlig, med riktig klipping, og litt flere nærbilder, savner forresten det på Kjetil(men uten gode skuespillerevner blir også nærbilder av ansiktsutrykk som ikke er der bortkastet), og uten "lyden av håndholdt"... hvis du skjønner. En siste ting før jeg gir meg, Kjetil virker noe redd når han ser gutten med blod i ansiktet, men er plutselig særs tøff når han skal slå mannen som ikke svarer på hva som skjer her. Dette forklares vel gjerne i filmen, men tenkte alikevell jeg skulle påpeke!

Filmens nettside:
    http://www.endemi.moo.no/

Teaseren på YouTube
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7hsSefmkQ9Q[/ame]

Profil på Dahlske Bank
    http://www.dahlskebank.com/?id=endemi1

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard Endemi - teaser

Jeg vurderer det til å bruke tredje og ikke andreperson her, siden det er Dahl som startet posten.

Helt ok teaser med et godt forsøk på lyddesign, selv om den "flashlyden" blir noe irriterende etter hvert. Locet er digg, her kan man lage mye gøy uten å egentlig ha noen story i det hele tatt, men teaseren viste stort sett bare vandring rundt på locet, og til dette er teaseren alt for lang. Kutt ned på gåingen og få en mer effektiv teaser. Noe av rekkefølgen på klippene er, som Dahl sier, litt feil plassert i forhold til hva man vil fortelle publikum. YouTube suger, så han burde vurdert å legge den på DB, slik at det ikke ser ut som om den er filmet med et mobilkamera.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Endemi - teaser

Hihi =)
    Så søtt av Dahl å lage en egen tråd.

Grunnen til at jeg selv ikke har lansert den her er fordi jeg ikke tar det så veeeldig seriøst. Mest for å bare ha det gøy egentlig. Men er jo kjekt med litt feedback da, jeg satt i 3-4 timer med Pinnacle Studio en kveld. Og utifra dette ble jeg ganske fornøyd med resultatet.

Grunnen til at klippene kanskje er litt feil plassert er fordi teaseren rett og slett er slengt sammen fort og greit.

Og til slutt, en stor takk til Daniel Dahl!
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Endemi - teaser

Fikk 10,000 av frifond til å lage oppfølgeren til Endemi.

Endemi er altså en trilogi som består av tre filmer.
    Eneren er ferdig, men slipper den likt som toeren fordi den første suger så fantastisk hardt.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    299

Standard Endemi - teaser

Sitat Opprinnelig postet av jasonX
    slipper den likt som toeren fordi den første suger så fantastisk hardt.
    Da skjønner jeg ikke hvorfor du skal bruke mer energi, og pengestøtte til en toer, hvis ingen har noen særlig forventninger til den heller. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt meg ned og planlagt og brukt mer ressurser på å lage endemi 1, en gang til. Nå vet du alle feilene du har gjort, og kan lage en knallers film. Så kan kanskje folk glede seg til toeren kommer =) Jeg foreslår at du legger ut Endemi 1 her på forumet, så vi kan komme med tilbakespill. Så Ser du hva som er feil, og kan lage en kjempebra versjon med litt planlegging.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Endemi - teaser

Har vurdert det du sier Andy.
    Det ville egentlig vært det beste.

Men nå har det seg sånn at han som har hovedrollen begynner å bli ekstremt lei. Men han tvinger seg gjennom Endemi 2 og Endemi 3 (0) fordi han får noen av våpenrekvisittene :P

Han hadde ikke blitt glad om jeg hadde nevnt å lage eneren på nytt.
    Så jeg tar ikke sjansen på å skremme han bort med det. Han er en veldig flink skuespiller, men han jobber og er mye opptatt.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Endemi - teaser

Men da kan du jo bare caste en ny skuespiller, uansett om du skal spille inn 1 på nytt eller fortsette på 2. Amatørfilmproduksjon er avhengig av godvilje fra alle involverte, det hører ikke ut som denne skuespilleren strekker til på det området.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard Endemi - teaser

Siden amatørfilmer uansett er øvelse, og ytterst sjelden man kan tjene noe penger på så ser ikke jeg noe poeng i å lage eneren på nytt. Du har laget den. Lært av diverse feil, og gjør dem kanskje ikke i toeren. Du vet nå hva du ville gjort om du skulle spille den inn på nytt, og det klarer seg jo, ikke noe poeng å faktisk lage den da. En liten mulighet er som jeg nevnte for deg tidligere, å klippe den inn som intro til toeren. Evt lage en ultrakort remake av den i starten av toeren bare for at folk skal få med seg historien. Slik som Raimi gjorde i både Evil Dead 2 og 3.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Endemi - teaser

I second that, Kenny :wink:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Regler for innlegg