Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Standard Engler i fra helvete - en kortfilm nominert til Amandus

Filmomtale
    Engler i fra helvete handler om Roger som på en måte lever to liv. Den ene dagen er han en øldrikkende sofagris, mens den andre dagen kler han seg i dameklær og sminker seg. Filmen følger livet til Roger som transvestitt. En uventet hendelse fører forholdet hans med Mathilde tettere sammen, da Mathilde også viser en annen side av seg selv.

Filmen har nettopp blitt nominert til Amandus i kategorien fiksjon. Alle de nominerte finner du her: http://amandusfestivalen.no/amandus/...2008/nominerte

Kom gjerne med både positiv og negativ kritikk.

Klikk på linken nedenfor for å se filmen:
    http://blink.dagbladet.no/amandus/?o...tentid=1667785

Stem gjerne nederst på siden hvis dere liker den. Stemmen går til Amandus' publikumspris. Takk!
    Med vennlig hilsen
    Phex

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Synes filmen var bra jeg! Fine bilder og bra plott.
    For å komme med litt konstruktiv kritikk så vil jeg nevne noen ting.
    Jeg likte det første klippet veldig godt, men kunne godt ha vært en enda bedre stedicamfølelse. Når han gutten åpner ølflaska, så hadde det vært bedre om han hadde fortsatt bevegelsen i neste klipp. Synes det er litt rart at han sitter med beina ned mens i neste klipp så er beina på bordet. For øvrig så skjønner jeg ikke hva som blir sagt på begynnelsen av den scenen. På 3.22 ser jeg mikrofonen. Skuespillerne presterer bra nok.
    Musikken passer ganske bra til filmen, men har dere rettigheter på musikken?

Alt i alt en bra kortfilm. Dere har fått inn ganske mye handling på 5 min.
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Hahaha, fy faen.
    Syke greier. Men genialt!
    Laks

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Mo i rana
    Svar
    212

henger meg på både
    Hallojs
    og
    StianSvendsen
    ulken. boy wonder....

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Likte første shottet.
    Trodde det var en dame og så... "hva f*... hår på leggen, og så er det en kar!

Teknisk så burde dere kanskje ha forsøkt å deinterlace!
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Sitat Opprinnelig postet av Hallojs
    Synes filmen var bra jeg! Fine bilder og bra plott.
    Takk for det.
    Jeg likte det første klippet veldig godt, men kunne godt ha vært en enda bedre stedicamfølelse.
    Dette er helt klart også mitt favorittklipp. Det måtte en del tagninger til før det ble godkjent. For det føreste så hadde vi ikke steadycam, så alt ble gjort håndholdt. I tillegg så var det litt vanskelig å unngå å få med mannen i badekaret.
    Når han gutten åpner ølflaska, så hadde det vært bedre om han hadde fortsatt bevegelsen i neste klipp. Synes det er litt rart at han sitter med beina ned mens i neste klipp så er beina på bordet. For øvrig så skjønner jeg ikke hva som blir sagt på begynnelsen av den scenen.
    Er egentlig enig i alt du sier her, men på grunn av tidspress så var det det vi fikk til. Vi vurderte å kutte hele scena. Hva tror dere om det?
    Skuespillerne presterer bra nok.
    Hun som spiller Mathilde var også regissøren vår.
    Musikken passer ganske bra til filmen, men har dere rettigheter på musikken?
    Vi har alle rettigheter (noe ble spilt inn selv og). For å delta i Amandus må du ha rettighetene. Står mer om det på sidene til Amandus hvis noen skulle lure.
    Teknisk så burde dere kanskje ha forsøkt å deinterlace!
    Ja, irriterer meg veldig over at det ikke ble gjort. Jeg kan desverre ikke laste den opp på nytt på grunn av stemmene filmen har fått og at fristen er gått ut. Kan kanskje alltids sende en e-post til Amandus-gutta å høre om det er mulig å gjøre noe med det.

Takk for innspill så langt!
    Med vennlig hilsen
    Phex

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Har dere betalt for å bruke Postgirobygget og Lene Alexandra?

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    Har dere betalt for å bruke Postgirobygget og Lene Alexandra?
    Nei, dette spanderer Amandusfestivalen i samarbeid med Tono. Det står mer om filmmusikk og rettigheter her: http://amandusfestivalen.no/amandus/...og_rettigheter
    Med vennlig hilsen
    Phex

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Hva er det med blink og streaming? Jeg begynner nesten å grine her. Kan du ikke laste den opp et annet sted så vi nordmenn i Thailand kan se den? I tillegg så får du fikset interlacingsproblemet ditt!

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Hva er det med blink og streaming? Jeg begynner nesten å grine her. Kan du ikke laste den opp et annet sted så vi nordmenn i Thailand kan se den? I tillegg så får du fikset interlacingsproblemet ditt!
    Nei, desverre. Liker ikke Blink i det hele tatt selv, men fordi vi kjemper om Amandus' publikumspris så er det nettopp på Blink vi må laste opp filmen (og tagge den med "amandus2008"). Reglene tilsier også at vi ikke får lov til å laste den opp andre steder før konkurransen er over. :?
    Med vennlig hilsen
    Phex

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •