Like idèen, måtte le på slutten!Likte forsåvidt foto også, veldig bra!
Hei!
For et par uker siden ble jeg ferdig med en liten skoleoppgave. Oppgaven var enkelt å greit en øvingsoppgave hvor vi skulle lage en kortfilm på rundt 4 minutt.
Skuespillet er noe labert da dette kun er medelever.
Går medier og kommunikasjon i 1.klasse. Min oppgave var foto, regi, lys og redigering.
Kjekt med tilbakemeldinger!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=MPI1Djok9_w"]YouTube- Et lite stykke Norge - Short film[/ame]
Like idèen, måtte le på slutten!Likte forsåvidt foto også, veldig bra!
Canon 7D
Sigma 30mm 1,4.
Tidligere: Sulunuu
Ble kanskje LITT langsomt, men likte godt stilen. Men må si jeg virkelig fikk følelsen av kinofilm et par av bildene.. impressed =) Annet enn Canon XH og Sgpro adaptern, hvilke linser brukte dere?
For et lite skoleprosjekt var det fantastisk =)
www.kkbfilm.no
www.vimeo.com/user3576675
www.youtube.com/fullbartender
www.bagamoyo.no
Canon 7D
SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
Steadicam Merlin
Takker!
Brukte Canon FD 50mm f1.2 og 85 mm f1.2. Veldig gode linser!
Brukte også EF-S 18-55mm (kitobjektivet til Canon 500D) på noen av klippene.
Sist endret av -Andreas-; 9th December 2009 kl 09:10
Filmen var bra i mine øyner, jeg flirte på slutten.
men saver en ting.
eller, det vil si en ting jeg ville ha forandret på i filmen.
når dem siter å venter ved fotbal banen.
trur det hadde passet mye bedere inn om han gutten hadde sote å kasta sprettball, å jort en hel masse ting man kan finne på mens man kjeder seg.
i stede for å bare site å lige der. det ble lit kjedsomt i mine øyner.
men den her er apsålut bra![]()
RRP
Bildene dine er veldig gode! du har en utrolig bra look, hva har du brukt til å grade dette?
Og den 50mm er jo bare helt nydelig.
Nå vet jeg ikke hvordan du har tenkt lyssetingen, men jeg synes det blir noen styggeskygger på starten. Er dette noe du er ut etter? uansett, du kunne godt ha hatt nærmere utsnitt. Blir mye halvtotaler, noe som blir kjedelig i lengden.
Jeg håper heler ikke målgruppen din er ungdom, fordi det ble alt for kjedelig med alt den dialogen! Prøv å vise ting gjennom bilder i stede. Og vist du absolutt må ha dialog. Sett i de en annen situasjon, la de gå å snakke, dunke ball, se tv, og gjerne vær litt mer kreativ enn hva jeg er nå.
Du har også masse du kan kutte ut av dialogen, jeg synes det tar alt for lang tid til vi kommer til poenget.
Men for all del, jeg elsker avsluttingen. Jeg lo godt.
Og du har et sinnsykt høyt nivå på fotoarbeidet ditt, til å gå 1MK. Imponert!
Takk for fin tilbakemelding!
Har brukt color til grading.
Jeg er enig i mye av det du sier. Grunnen til dialog er at vi har hatt 2 øvingsoppgaver før denne kortfilmoppgaven hvor dialog bl.a har vært pensum. Derfor valgte vi i gruppa å ha endel dialog bare for å vise at dette er noe vi mestrer greit.
Mulig jeg skulle ha kortet ned, men med all dvelingen av tid prøvde jeg å få avslutningen til å bli mer overraskende. Om det fungerte så godt som jeg håpet er ikke like sikkert.
Men tusen takk for tilbakemelding!
Fortsett med det![]()
Bokmerker