-
21st August 2009, 16:45
et par effektfilmer
som tittelen sier, bare et par små filmer jeg laget for å teste litt AE.
har akkurat begynt med dette serru!.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=LfgCEgBUSd0"]YouTube - lyssabel[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=WdZGRM5l2Mo"]YouTube - Lucky Mad Lab tester Propan[/ame]
den siste forøvrig et bidrag til bygda Lucky Næroset!
-
21st August 2009, 18:46
Commander
Artige filmer, men jeg har et par forslag til den første. Du skriver at du akkurat har begynt, så jeg vet ikke hvor godt du har satt deg inn i programmet (noe som kan gjøre forklaringene mine forståelige eller helt uforståelige, alt ettersom).
Du kan endre farge på lyssabelen. Nå som den er samme farge som bakgrunnen skiller den seg ikke så mye ut.
Partiklene, eller gnistene, som kommer når han skjærer er vel standard particle world, om jeg ikke tar feil. Jeg ville ha endret transfer mode (prøvd meg gjennom forskjellige: spesielt kanskje fra normal til add), og endret på fysikken. Du kan få til veldig mye bra ved å justere på innstillingene til denne effekten. Jeg ville laget en maske rundt deg selv (lite bevegelse akkurat når du skjærer, så det lar seg lett gjøre) og satt denne øverst av layer'ne. På den måten kommer gnistene *bak* deg, i stedet for foran deg, akkurat der du står. Får et inntrykk av dybde.
Ettersom kameraet står i ro, er det enkelt å legge på litt mer overbevisende... kuttskader. Du kan finne et bilde med litt texture av en sprekk, fargelegge den passende og sette den inn. Poenget mitt er at en sort strek ikke er så overbevisende
After Effects er et program man bare blir bedre og bedre i, jo mere man bruker det, så jeg er overbevist om at du kan lage samme filmen, bare mye bedre om en måneds tid eller så. Ta helt andre valg, om du er med.
-
22nd August 2009, 09:14
takk for tilbakemelding. jeg skjønner hva du sier, og du har helt rett :-)
jeg vil nok ha gjort ting anderledes alt etter en uke ser jeg nå.
AE har en ganske bratt læringskurve :-)
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker