fette lyd effekter også så det himla ekte ut obra jobba! ;D
vimeo.com/2128084
fette lyd effekter også så det himla ekte ut obra jobba! ;D
Helt enig med Trygve ovenfor..
Filmen virka skikkeligt random ut og så sykt ekte ut ! bra
Det er noen ting som gjør det hele lite autentisk;
- HUD med REC
- Manglende motion blur -hadde du kjørt på så rask lukker at flyet så godt som står stille når man trykker pause, ville du ikke hatt motion blur når du beveger kamera innendørs
- Flyet ville ikke gått så lavt uten å krasje med tak, pipe, eller vegetasjon på eller rundt huset - flatt tak? Nåvel.. vanskelig å svelge uansett
- Flyet forsvinner plutselig i horisonten
- Lyden ville kommet ETTER at flyet hadde passert - jeg kan ikke forklare hvorfor det er slik. Da jeg så F18 selv i fjor høst på et flystevne på Ørlandet, kom lyden en stund etter at flyet hadde passert over hodene på oss.
- Lyset på flyet stemmer ikke med omgivelsene og popper mer ut enn det ville gjort dersom man faktisk filma det.
Men initiativet er godt - les punktene over og spør gjerne om du syns noe av det var uklart - prøv igjen, og gi oss noe nytt å tygge på.
Jeg kan få lov til å legge til:
- Ristingen "smelter" ikke inn så bra med resten av klippet, mye pga. manglende motion blur... Du kunne kanskje også rista litt på rotasjonen (Hvis AE: legg til en wiggle på rotasjonen også).
Den enkle løsningen er kanskje bare å rista kameraet mens du filmer, og svelge litt vanskelig tracking i post...
- HUD rister ogsåDet er vel kanskje den største feilen her...
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Takk for svarer en lite newbie i film laging enda
venter på nytt kamera nå
![]()
Du la merke til at det ikke er det kameratekniske vi kicker på her?er heller animasjonen du bør ta en titt på ift. Det du viser her
![]()
Bokmerker