Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Standard Fall of Kane (Kortfilm) Video HD

Hallo mine venner.

Det er en stund siden jeg har hatt tid til å sitte her å kose meg til de flotte mesterverk vi skaper, men nå har vi endelig fått mulighet til å legge ut "Fall of Kane" på nett.

"Fall of Kane" er en student produksjon fra Noroff Instituttet i Oslo. fra våren '08, men den er skutt på privat utstyr.

Har hatt en tråd her før om grabbs fra filmen, men nå vil dere endelig få mulighet til å se resultatet.
    Det eneste som vi føler ikke er der det burde ha vært er lyden. Grunnet at vi ble lovet av lydklassen at de ville gjøre post på lyd, men dette ble aldri gjort.
    Kort fortalt. Filmen følger sjangeren "Film Noir" og handling tar sted på 1940-tallet.

Ta en titt på filmen og gi tilbakemelding om hva dere syns. Vi lærte hvertfall utrolig mye av denne produksjonen.

Her er linken, og husk for guds skyld å trykk på "WATCH IN HD". God fornøyelse

youtube.com/watch?v=WQoquQx2Dmo

(valgte å ikke legge filmen her som URL siden da får man ikke valget om HD, så copy past )

NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    288

Standard Sv: Fall of Kane (Kortfilm) Video HD

Ok, har kikket gjennom filmen og kan gi en liten tilbakemelding:

-Teknisk sett er det jo veldig bra da. Fine farger, fint lys, bra kvalitet, bra klipp osv. litt rar lyd innimellom ja, men det har du jo allerede nevnt selv....

Historien klarer jeg dog ikke å bli veldig engasjert i, det blir litt for tamt og kjedelig for MIN smak, men jeg liker jo litt mer grafiske produksjoner, he he, så kan jo ha noe med det å gjøre....

Så konklusjonsmessig: kjedelig historie, men bra lagd.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Ganske bra film, stusset litt på det med lyden. men det er en annen sak. historien falt heller ikke så bra inn hos meg. manglet liksom alltid noe, og fattet ikke helt det med hun jenten og det.

tredje ting: virket litt rart at de fleste hadde litt sånn fornorsket engelsk, men prøvde på britisk (correct me if im wrong), mens han ene snakket skikkelig skotsk. Kunne kanskje vært en ide å ta det på norsk for å slippe dette problemet,

Men overall var det en bra film, synes det var veldig bra kvalitet. Lykke til videre

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Takk for gode tilbakemeldinger så langt

Det med Engelsk/Norsk er litt morsomt at du nevner, fordi det er kunn 2 av skuespillerene som ikke er engelsk talende i hverdagen, og det er Avisredaktøren "Kilkenny" som er dubbet til engelsk av en som er irsk. Og han som spiller Grant (med grå hatt), han er norsk, men har alltid snakket skotsk på fylla siden han var ung og derfor menta han burde klare det bra.
    Utenom det er alle som har replikker på filmen engelske i tale. Hun som spiller sykesøster er Irsk, og han som spiller hovedrollen er Engelsk. Så det er jo litt synd at det blir oppfattet som dårlig engelsk.

Kanskje fordi vi vet/forventer at dette er en norsk produksjon at det er dårlig engelsk så vi leter etter feil? ikke vet jeg. Men veldig dumt at det oppfattes sånn. Ikke noe annet å gjøre enn å jobbe mer med det til neste gang Takk for innput så langt

Er det noen fler som føler det samme om språket?

Er det også fler som ikke catcher handlingen? evt noen som tar den og har synspunkter om det?
    NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

kanskje det med språket kunne jeg ha misforstått, ettersom det hørest ut som britisk, og jeg som har bare bodd i canada, er vel ikke vandt til slikt, men når du nevner det så lå det sikkert en baktanke med at dette var norsk film, og det er jo ikke alltid like hyggelig.

kan også være lydproblemene som forsterker dette..

uansett, veldig bra film, håper jeg kan lage slike i fremtiden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •