Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Ski
    Svar
    41

Standard Feedback på vår kortfilm??

heisann, jeg går da vg.1 på Drømtorp vgs.

vi har hatt et kortfilm prosjekt der vi kunne lage en valgfri kortfilm.. trenger litt tilbakemeldinger på hva som er bra og dårlig .

http://vimeo.com/10988033

ja, jeg vet vi har brukt musikk som vi ikke eier lisensen til....
    Sist endret av Greendudeblue; 21st April 2010 kl 15:10

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard

Det må jeg si!
    Dette var faktisk en film jeg satt og nøt! En film med gode bilder og fin flyt på seg. Jeg likte nesten alt, det er selvfølgelig litt pirking men det finnes ingen perfekt film.
    Jeg hopper rett over til pirkingen siden det ikke er mere å si enn at det var utrolig bra laget!

Jeg kan starte med at lyden kunne forandres, spesielt når det kom til Voice-over stemmen. Likte på et vis ikke den stemmen, men det er vel fordi jeg er bortskjemt på dype og amerikanske trailerstemmer, men lydnivået var så lavt til tider at jeg måtte skru opp volumet mektig. Selve historien var jeg på et vis fornøyd med, men det var en liten stemme i hodet som sa at jeg har sett dette før, en stemme som sier "klisjè", men det utgjorde nesten ingenting av fornøyelsen min foråsidetsånn!
    Siste pirk! Det så ut som om dere har redigert det ned til 2.35:1 aspect ratio, forså å rendre det ut i 16:9. Hvet ikke om dette er riktig teori, men det var noen som ikke var helt riktig med bildet. Det så veldig "sammenklemt" ut.

Til slutt: skjøt dere med DSLR? Hvis ja, hvordan var det? Noen problemer?

Takk for titten!

-Martin

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Ski
    Svar
    41

Standard

Takk for det =)

lyden har jeg rettet opp i, hvertfall de stedene jeg selv hørte at var lave =)

vi tok litt inspirasjon fra Forest gump, en person som har vært gjennom alt-ish. så blir vel litt klisje, men hva er vel en film uten klisje

Det er faktisk helt rett at vi har croppet til 2:35:1 , men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal rendre ut slik at det blir "riktig", derfor er det nok litt sammenklemt. så om du har noe fasit på det, hadde det vært konge

vi skøyt på Canon 7d, det er vel Dslr tenker jeg ... ingen problemer annet enn lyden.. som må taes opp med noe annet enn kamera.
    + at RAW matriale har en tendens til å lagge noe heeeeftig i premiere om du har det.. jeg har en ganske grei pc, jeg opplevde ganske mye lagg, hvertfall om du har mer enn 1 spor oppå hverandre..
    men om du har skaffet deg premiere cs5 så vil denne nye videomotor saken dems fikse saken =)

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard

Akkurat det jeg tenkte meg! Det var noe veldig Forrest Gump-aktig med oppbyggningen
    Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting siden den Forrest Gump fikk dritmye ros og god kritikk.
    Selve historien var jo om noe annet, men oppbyggningen var ganske lik.

Brukte du standardlinsa til 7Den eller en annen? Hvilken?

Kjapp deg med å legge det helt ferdige produktet ut så kan jeg få nyte filmen fullt ut =)
    Sist endret av martinbremnes; 22nd April 2010 kl 19:50

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Wow. Jeg er imponert! Kostymer og miljøene var troverdige, og rekvisittene har blitt lagt god detalj i ser jeg. Historien er også morsom og interresant. Jeg tror ikke jeg kunne ha laget noe som dette da jeg gikk i første klasse. Antageligvis ikke nå heller. Veldig godt laget!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Ski
    Svar
    41

Standard

vi brukte en vanlig 18-55 som fulgte med eos 350
    pluss en sigma telelinse 75-300 mm =)

så ikke akkurat noe dyre greier.
    Lyset trur jeg har mye å si for det visuelle i filmen vår =)

Takker for god respons
    øvelse gjør mester, om du ser på en av de første filmene vi lagde, så var vel ikke det det beste "http://www.youtube.com/watch?v=QvuirmMmE4U" men jeg trur storyen i den filmen gjorde saken...

http://www.youtube.com/watch?v=M5yiHGvc8Ek
    her er det ferdige resultat trur jeg.. =) ifølge mine høytallere skal lyden være hørbar, hvis det enda er lavt, så si ifra. for da må jeg justere enda volumet enda et hakk =)

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Greendudeblue Vis post
    Takker for god respons
    øvelse gjør mester, om du ser på en av de første filmene vi lagde, så var vel ikke det det beste "http://www.youtube.com/watch?v=QvuirmMmE4U" men jeg trur storyen i den filmen gjorde saken...
    Det er ihvertfall imponerende at du har fått tak i 60000+ views på den videoen! Jeg ser at du sendte den inn til amandus 2009. Hvordan gikk det?
    Jeg sendte selv inn til amandus i år, men ble ikke nominert. Og jeg vil si at kvaliteten på den ikke er i nærheten av den du har i denne filmen!
    Den er her om du vil se den:
    http://www.youtube.com/watch?v=r-Dne0WSFrU

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Ski
    Svar
    41

Standard

at vi har fått så mange views trur jeg er en nevne flaks, og at filmen handlet om mobbing.
    siden dette er et problem i dagens samfunn så føler mange seg truffet av filmen.

Vi meldte den på Amandus 2009, ble almost famous =) vi meldte på en film i år også, "unnskyld" het den, ble også Almost Famous..

jeg så igjennom filmen din, var ikke så ille den. jeg likte den = )

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Utrolig kult laget! Spesielt krigs-scenen. Både kameraføring, klipp, kostymer, spesialeffekter, lydeffekter og skuespill Det svakeste med filmen, syns jeg er historiens helhet. Jeg ventet på et plott på slutten som aldri kom.

Lignende tråder

1. Feedback på promotionvideo
    Av SvensenFilms i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 30th October 2009, 16:53
  2. Feedback ønskes
    Av PicassoStudios i forumet Reklame !
    Svar: 18
    Siste tråder: 28th November 2007, 22:46
  3. Feedback ønskes:-)
    Av Stalo Films i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 4