Viser resultater 1 til 10 av 10
    Lieutenant Junior Grade TordTorden sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Svar
    49

Post "The Fighter" En film fra Nord-Norge

Dette er traileren på min nye film The Fighter. Har filmet litt i sommer ferien og litt før og her er traileren til den. Ver så snill å gi tilbakemeldinger og kritikk. For mer info om filmen bare spørr. Delene kommer snart ut.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JLxsx5Sfk5w"]YouTube - The Fighter - Trailer[/ame]
    Sist endret av Tom; 9th September 2009 kl 09:29 Begrunnelse: Glemte link
    "Det du tror ikke går, vil du en dag klare"

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

En trailer skal være kort og konsis, og med mindre du har laget en 90minutter spillefilm, så er 2.40 alt for mye å ha med. Dette er nærmest en kortfilm i seg selv.

Det blir helt klart kjedelig og ganske tullete å se på i lengden, og ville gjort seg bedre om du hadde kuttet det ned til omtrent 30sek. Tekstplakatene som kommer hele tiden blir også veldig slitsomme, og er ikke spesielt givende.

Utover det er dere nok på et teknisk nivå som foreløpig er litt vanskelig å gi så mye konstruktiv kritikk på annet enn at dere må ut og øve mer. Husk at dere kan spille inn en scene fra forskjellige vinkler med forskjellige utsnitt. Bruk stativ!! Ta også opp samme scene flere ganger, så du har mer å velge mellom når du først skal klippe.

I steden for å prøve å få så mye som overhode mulig ut av det du har filmet, så kan du prøve å få det lille du har så bra som mulig! Begynn med 30 sek, og så kan du prøve deg på 2 minutter neste gang. Om dette er beregnet som en trailer på en kortfilm som skal bli mye lengre er jeg redd det kommer til å bli vanskelig å komme seg gjennom.

Det virker som dere har hatt det gøy når dere har laget dette, og det er jo det viktigste, så bare fortsett med det!
    Sist endret av Tom; 9th September 2009 kl 09:16
    Coming soon...

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Standard

Ok,
    som du sikkert selv ser, så bærer filmen det såkalte "preget" av amatørfilm. Dette kommer nok av at teksten du bruker, skifter farge hver gang, er litt vel stor og kanskje ikke den fonten som ser mest proff ut. Bruk heller en litt enklere font som ikke skifter farge og er litt mindre. Bildene bærer også dette preget. Når det gjelder musikken, så tror jeg egentlig ikke det er nødvendig å si noe. Og hvis dette er en trailer, så er den alt for lang. Du burde heller korte ned, som cmfossum sier, sånn at du ikke forteller alt som skjer i filmen, for det bli ikke noe spennende når SELVE filmen kommer hvis vi vet alt som skjer. Bare fortsett å lage masse film, så kommer det med tiden

Krsk0
    Guest

Standard

- Dropp fargene på teskten, samt bruk en enklere font.
    - Teksten er på engelsk (er replikkene i filmen også på engelsk?)
    - 0:35 til 0:45 har dere brukt et annet kamera? Kjør uansett 16:9 på alt.

Fortsett og lag filmer å ha det gøy
    Sist endret av Krsk0; 9th September 2009 kl 13:52 Begrunnelse: Skrivefeil

Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    497

Thumbs up

Dette forumet er til for å vise filmene sine slik at man kan få konstruktiv tilbakemelding.

Man legger sine bidrag inn her i håp om å lære noe slik at man kan bli enda bedre. Vi bør derfor motivere og ikke bryte ned skapergleden. Vær saklig og unngå saftige formuleringer. Sarkasme og ironi bør man unngå da man ikke kjenner mottakeren.

Jeg har nå slettet og redigert MANGE meldinger slik at kun den konstruktive tilbakemeldingen er igjen. Fortsett i dette sporet. Alt annet bør legges til andre fora eller sendes meg på privat PM.

Ønsker ingen svar på denne meldingen her. Send meg evt. en PM.

Fortsett gjerne med tilbakemeldinger til den aktuelle filmen under.
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Svar
    49

Standard

Takker for all tilbakemelding. Og jeg har brukt samme kamera hele tiden stativ kune jeg ikke ta med overalt. Selve filmen komer snart. Nå vet jeg hvordan jeg kan forbedre ting. Men totalt har vi faktisk over 40 minutter med video, men jeg tror kansje jeg ike komer til å fulføre filmen.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Fullfør nå for all del filmen, om så for å gjøre det.

MEN den må ikke bli 40 minutter!!

Når vi gjør en musikkvideo, har vi gjerne flere timer opptak, men det blir jo ikke til mer enn 3-4minutter reell film. Ta de aller beste opptakene du har, og klipp det så brutalt og kort du bare klarer!
    Coming soon...

Krsk0
    Guest

Standard

VELDIG enig med cmfossum. Du må fulføre filmen, men den bør ikke vare i mer enn maks 5 min. (kanskje mindre?)
    Sist endret av Krsk0; 9th September 2009 kl 16:25

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Jeg må nok si meg fullstendig enig her ja. Det er ekstremt viktig at filmen blir så kort som mulig. Klipp bort så mye du klarer!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Svar
    49

Standard

Oi.... Det er no jeg ikke kan gjøre... Da blir hele storyen borte. Folkene jeg filmer er ofte utolmodige eller tullete noe som gjør det vanskelig å få bra klipp uten å sitte en hel dag bare for 1 klipp. Menjeg lærer jo stadig av konstruktiv kritikk. Takker så meget. Filmen er forresten delt opp i episoder.

Lignende tråder

1. Burde jeg "Satse" på film?"
    Av Petterfp94 i forumet Generelt
    Svar: 10
    Siste tråder: 28th July 2009, 23:06
  2. Musikkvideo - Turister i Norge - "Evig Ferie"
    Av cmfossum i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 6
    Siste tråder: 20th May 2009, 09:22
  3. Kortfilm + dokumentar: "Han som elsket Henne" & "Veslesnuten" Kritikk?
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st February 2009, 10:09
  4. Svar: 1
    Siste tråder: 14th November 2006, 23:09
  5. Noen lage "reklame" film for ludrio film?
    Av uranus i forumet Visuelle effekter
    Svar: 9
    Siste tråder: 13th May 2004, 19:54

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •