Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    145

Standard FILM: Ekstremsportfilm. Hva synes du?

Hei.

Etter hva jeg har sett så er det ikke mange ekstremsportfilmer her på forumet. Derfor tenkte jeg at jeg kunne legge inn en av de nyeste som jeg nå har laget. Vil gjerne ha tilbakemelding på ting jeg kan forbedre meg på (Redigering, filming osv.) :wink:

Om filmen

Filmen er fra Folgefonna (sommerski) denne sommeren. En liten gjeng fra teamet våres tok turen dit for og få til no bra footage slik at vi kunne oppdatere websiden vår nå på sommerstid. Været var ikke akkurat det beste under oppholdet våres, så filmen ble preget av mye variabelt vær. Kameraene vi brukte var et Canon XH-A1 og Panasonic NV-GS500. Fikk Canon kameraet ca. en uke før avreise, så hadde ikke tid til og sette meg ordentlig inn i alle funksjonene ol. Det medførte bla. til at slow-motion klippene ble ganske fucka. Skulle ha filmet i 50i istede for 25F. Ikke alle klippene under nightsessionen vår ble så bra heller. Alt er filmet i DV siden pc`n jeg har er crap :roll:

Håper hvertfall at noen liker filmen :wink:

Se filmen her

Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Dette var ekstremt bra syntes jeg.
    MYE bra footage Kunne tenkt meg en slik tur opp i fjellet å stå på ski
    Kanskje filmet litt :wink:

Syntes Nightsession var meget bra, likte spessielt den fine fargen på bildet som kom mot slutten.
    Jeg syntes også musikken passet ganske så bra, likte det.
    (Jeg liker egentlig ikke slik musikk, men hva heter egentlig sangen? :lol: )

De gutta som sto på ski skal ha at de var meget god ;P
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Mo i rana
    Svar
    212

ahhhhhh... ENDELIG en sjeldvenn! Nei, det er IKKE mange som mekker extremsport film her inne... tro meg!

Har posta endel av min prod, men interessen/tilbakemelding er lik 0!

kansje du kan komentere mine, om jeg komenterer din?! hehehe... hørtes litt rart ut, men go gomme!

Filmen var knall, så skikkelig "proff" ut. Den første sangen hørtes kansje litt rar ut, virket som den startet på nytt heletiden, men skulle kansje være slik. Å mixe inn, litt utenom stasj, som grilling og gale hunder, har jeg med tiden funnet ut er hele "greiia" for og få proff's looken!
    Ble meeeget inponert over det rød, lensfleare du brukte smått, som en annen hær på forume har spurt mye om. Og meg selv inlkudert.
    Brukte dere helmcam? Jig?

Tror dere kunne laget en bra, litt lengre film. Med flere locations.

Han som tar bilder av nightsession, han har vel ikke tilfeldig vis posta bildene på photosight?

http://www.photosight.org/photo.php?...ection&;refid=

hehe.. er medlem der jeg og!

Slenger på noen av våre, kan se flere på http://www.sledoholics.com/index.php...page&;Itemid=1

1 Dårlig sesong ifjord, så måtte bare prøve og klippe ihop noe av det vi hadde! http://www.malbexfilms.com/gallery/i...erfilmen06.wmv

2 Iår klarte kompisen min backflipp på scooter, tok den på crosser for to år siden, det gjør han den 4. i værden som flipper begge http://www.malbexfilms.com/gallery/i...kimontasje.wmv
    ulken. boy wonder....

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    145

Takk for fine kommentarer!

Bulken: Ja, den første sangen er litt rar egentlig, men regner med at den skal være sånn. hehe

Vi brukte ikke noe helmcam el. vi bare kjørte/hoppa etter de som kjørte.

Under sessionen ver det maaaaange som tok bilder, så han som har lagt ut det bilde på photosight kjenner jeg ikke.

Vi har faktisk planer om og lage en DVD neste sesong, som skal komme ut for salg, så fint at du har tro på oss! :wink:

Han/dem som kjører scooter eier da! flinke til og synge også (1. filmen). hehe

Hakvaag: Begge sangene er fra Swollen Members, og de heter "Black Magic" og "Put Me On"

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Mo i rana
    Svar
    212

Er faktiskt meg selv som synger (med caps)

Men jeg lurer fortsatt på hvordan du får til effekten som vises etter 0:14sec, 3:15 og 4:19

Akkurat samme effekt er blit diskutert før, hær på forume!

http://www.norskfilmforum.com/module...wtopic&;t=4944
    ulken. boy wonder....

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    145

Yrkeshemmelighet :wink: hehe

Neida, sender deg en pm seinere jeg..

Men ingen andre her som har noe og kommentere?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

«Black Magic» var eigentleg berre irriterande ... Hadde dei (Swollen Members altso) kutta ut alle Battleaxe-pausane hadde den vore betre. Eg ville kanskje brukt ein annan låt.

Bra film var det uansett, men eg ville ikkje vist triks so mange gonger, sjølv om det er forskjellige hopp og vinklar. Tenkjer då spesielt på den bio 720 tailgrab han i grøn jakke tok, og Anders Backe sin switch 720 shifty. Kule triks utan tvil, men eg treng ikkje sjå dei fire-fem gonger i løpet av seks minutt.

Ein annan liten ting er at der det er overgang både i biletet og lyden er det fint om desse kjem til same tid. Det var eigentleg berre eit klart døme på dette, og det overgangen mellom dei to fyrste klippa. Om ein fekk sjå trakkemaskina akkurat når musikken skifta, ville det vorte betre trur eg. Kan vere du prøvde dette, og synst det passar betre slik det er no, men det var det fyrste eg tenkte då eg såg filmen fyrste gong. (Det var mange ord for ein so liten ting.)

Cadet 4
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    16

veldig bra film! Jobber selv med å mekke til en padlefilm ( elvekajakk ) men er relativt rookie innen film og sånn. Noen som er interessert i film i Moss? gi beskjed

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •