Veldig bra film!
Det er fine og klare bilder med bra utsnitt.
Det er bra redigert, men all musikken kan bli litt surrete.
Skuespillet i dette filmen var ikke så bra, det så ut som det var planlagt hva de skulle si.
Bra!
Skolefilm som jeg og en gjeng kompiser lagde i Januar. Filmen er en fortsettelse av Godøymafiaen I som nesten samme gjengen lagde når vi gikk i 10. klasse. Ikke en helt kjempeseriøs film, men vi syns ideen er morsomFilmen er i to deler så legger ved begge slik at det ikke blir noe misforståelser. Mye prating på del 1, men tar seg kraftig opp på del 2
![]()
Plot:
Fabio blir innhenta av si fortid og hans gamle arbeidsgiver der han mottar eit urovekkande videoklipp. For at søstera hans ikkje skal få merke Godøymafiaens vrede, må han i løpet av 48 timar skaffe tilbake den nette sum av 500 000 kroner. Summen som er nøyaktig den same summen Fabio sjølv stakk av med for seks månedar sidan.
DEL 1:
YouTube- Godøymafiaen II - Fabio vender tilbake [HD] DEL 1 (1/2)
DEL 2:
YouTube- Godøymafiaen II - Fabio vender tilbake [HD] DEL 2 (2/2)
Tilbakemeldinger tas imot med takk![]()
Veldig bra film!
Det er fine og klare bilder med bra utsnitt.
Det er bra redigert, men all musikken kan bli litt surrete.
Skuespillet i dette filmen var ikke så bra, det så ut som det var planlagt hva de skulle si.
Bra!
Del 1
Mindre bra
0:13 – Fonten kunne vært mer spennende
0:17 – Risting i kameraet
0:23 – OMG pictures
0:31- Dårlig skyteeffekt
0:31 – Dårlig lyd
0:54 – ”Alle de viktige personene sitter i baksetet”
1:07 – Solbriller inne?
1:15 – Elendig lyd
1:37 – Susing i rommet
2:13 – Forstyrrende med merkelapp på skjerfet
2:34 – EKSTREM SUSING
2:42 – Ikke i synk.
3:00 – Børst bort håret på dressjakken
3:07 – Ikke i synk
4:04 – Risting i kameraet
5:06 – Bra vinkel, men kunne vært bedre hvis sigaren hadde blitt filmet litt nærmere.
5:35 – Lyset i øynene er helt elendig
6:06 – Dårlig lyd
6:36 – Dårlig lyd
6:41 – Den lappen begynner å bli irriterende
6:58 – Irriterende risting i kameraet
Bra
0:36 – Annerledes font. Skiften er nede i hjørnet
2:02 – Bra pistollyd
2:09 – Kul vinkel
4:43 – Bra med kjøringen
5:15 – ELSK<3
2:42
Til nå har idéen vært god, men middels gjennomført. Bærer preg av å være en skoleoppgave som er laget på 1 måned med planlegging, manus, filming. Skuespillet er ikke noe å skryte over. Introen kunne vært en smule bedre. Ville kuttet ut det ene bildet der det bare står &.
5:35
Scenen med han i den røde dressen var helt elendig skuespill. Stemmer som går opp og ned. Likte veldig godt scenen der han sitter hjemme med vinglass og sigar. Hadde filmen begynt med den scenen hadde jeg fått et helt annerledes bilde av dere som filmskapere enn når en bil kjører og skyter ut i luften (helt meningsløst). En idé kan være å bruke en sigar som allerede har blitt brukt til ca halvparten. En ny sigar er nok litt for lang og man får ett litt for fisefint (RR) bilde av personen. Når flammen blisser opp på sigaren får man ett bilde av han ikke har helt kontroll.
7:10
Som før nevnt bærer dette preget av å være en amatørfilmproduksjon. Idé-en er bra, men gjennomføringen er halveis. Det store problemet ligger i lyden. Noen scener er det ikke forståelig å høre hva de sier. Musikken kan virke litt forstyrrende. Det at det er filmet i HD er fantastisk.
Sist endret av Wigand; 8th March 2010 kl 16:45
mvh: Ken Martin Wigand
[Når du brenner for noe, sett fyr på andre]
Del 2
Mindre bra
0:18 – Dårlig lyd
0:36 – Dårlig vinkel
0:51 – Dårlig pistolskudd
0:54 – Middels ”flamme”
2:26 – Savner blod og gørr som henger på veggen. Litt blod hadde ikke skadet.
2:44 - Musikken passer ikke
3:01 – Uklart bilde
4:20 – Susing
4:21 – Dårlig lyd
5:44 – Dårlig eksplosjon
Bra
2:03 – Har spilt så mye Mafia at jeg tenkte meg at han kom til å ende opp i en dør der oppe.
3:14 – Kul vinkel
3:36 – Bra med sakte film når mappen går i bakken
4:42 – Brilliant løsning på han i rødt
3:51
Del to holder samme stil som del en, men nå merker jeg at dere utvider litt. Han i rødt sier han ikke kan love bort noen hjelp, han hjelper Fabio og dermed ender han opp i hallen på lag med han i trenchoat. Lyden er helt elendig og i del to har jeg nesten ikke fått med meg noen ting som blir sakt. Kan være dialekten også.
7:20
Idéen var god, men savner litt flere vrier slik som med han i rødt. Musikken er litt varierende og passer ikke helt. Litt mange småfeil. Det er ikke stående applaus, men kanskje en liten tenniskamp applaus.
Takk for gode tilbakemeldinger. Vi har alltid hatt problem med lyden vår, alltid like håpløst. Vi bør anskaffe en skikkelig mic.
Litt lyd, litt lys, litt fargekorrigering... Lag samme film igjen om 10 år når dere er proffe. Så blir det nok bedreLegg til litt flere overraskelser.
Sist endret av Wigand; 10th March 2010 kl 16:34 Begrunnelse: overraskelser
Bokmerker