-
18th December 2007, 16:05
FILM: "Heroes of Rennebu"
Litt historie først.
"Heroes of Rennebu" er resultatet av en skoleuke, 30 timer fordelt på fem dager, under "elevens valg" på Rennebu Ungdomsskole for 5 år siden. Jeg ble huka inn av rektor for å hjelpe ei gruppe som ville lage film. På 30 timer skulle vi
- lage historien
- finne locations
- ordne med rekvisitta
- gjøre opptak
- redigere
Ambisiøse som de var, uten evne til å fatte hvor mye arbeid det er med film, ville de lage en WW2-greie med mye action og skyting. Det ble dog ikke helt WW2 (mtp snøscooter)...
Den originale klippen ble ca 10 min - de ville få med ALLE replikker og diverse - men vi ble aldri ferdige i løpet av den uka.
Heldigvis har jeg hatt alt materiell liggende på disk siden da, og i fjor høst tok jeg det frem igjen og begynte å klippe på det. Den nye klippen ble ca 3 min - en drastisk endring, som imo, måtte til.
edit: glemte å legge til
Jeg har siden i fjor høst holdt på med denne nå og da innimellom andre ting.
Den er filmet på et herlig superkjipt billig-kamera skolen hadde, med tilsvarende stativ. *sikle*
Filmen er ikke spesielt bra, men den kan kanskje stå frem som et eksempel på hvordan man IKKE lager film? 
Se, og le, grin, bæsj i buksa.. gjør hva du vil.
Last Ned
-
18th December 2007, 16:44
Ensign
-
18th December 2007, 22:27
-
19th December 2007, 11:15
Jeg valgte å bæsje i buksa. I ettertid tror jeg ikke det var det klokeste valget. Men ja, lang teaser for en film dette gitt.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker