Pros
+ Stilig bruk av kamera
+ Gassangrepet var stilig, fyldig og tjukk røyk - skulle gjerne sett mer av den på resten av scenen
+ Til dels gode utsnitt
+ Bra kostymer og tilhørende rekvisitta
+ Stilige valg av locations
+ Stilig med ghost-effekten
Cons
- Rifler med kolbe osv i tre virket malplassert
- gradinga på natt kunne hatt mer desaturert himmelfarge
- Det så ut som det gikk fra natt til dag, med grønt slør under gassangrepet
- Savner nærbilder/innklipp ved f.eks. fikling med mobilen, skriving av brev, bruk av nøkler på Akademiet - bare små glimt kan hjelpe mye
- Noe uvant klipperytme - vet ikke om det er en god eller dårlig ting
- Varierende kvalitet på fargene - noen klipp i samme scene virker blasse vs. andre klipp
- Dialogen forsvinner i musikken - tidvis vanskelig å få med seg hva de sier
- kontinuitetsfeil ? Hvorfor åpna gjenferdet døra for å gå ut av avlukket når han gikk rett ut i gangen?
- Musikken virker brutal i ghost vs. bastard friend i forhold til innhold og klipperytme. Her kunne man f.eks. hatt close av ansiktet som er underksponert, slik at man bare ser konturene mens gjenferdeet går innover korridoren. Kanskje innklipp, close på de våpnene han har i hendene ?
- Jeg greier ikke syns synd på noen av dem - jeg får ikke nok inntrykk til å etablere empati for og med noen - disse guttene som stormer Akademiet fatter for fort hva det er som foregår - og samtidig blir publikum mettet med all informasjon på løpende bånd, og får ikke tid til å tenke, undres, og bli skremt.
Dette var mye negativt vs. positivt ser jeg - men tenk på det som ting å notere seg og tenke over i pre-prod og prodDere har en god greie gående, men disse nevnte punktene skurra for meg, og det tror jeg dere kommer til å vokse på om dere tar til dere noen av punktene
Så igjennom noen scener igjen nå - da de står inne ved laptopen å knoter, kunne du kanskje kutta ut klippet der man ser kubeinet blir tatt ? Det ville blitt mye mer mystikk om det bare hadde forsvunnet mens de var der inne.
Det gikk også alt for fort inne på toalettet. Man kunne hatt noe dødprat-scene med de to som står å venter - SÅ kunne man tatt de innklippene av vannet som fosser ut gjennom døra, sammen med lyd av basketak og gurgling.
Helt til slutt, bare en bitteliten detalj til slutt. I det klippet gjenferdet går forbi de to - ville det vært mulig å kutte ut den halvparten av bildet der skyggen tegnes på veggen?

LinkBack URL
About LinkBacks
[/size]
Svar med sitat

Bokmerker