Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: FILM: Hevn

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard FILM: Hevn

Skuleprosjektet er no ferdig etter nokre månader med sløv jobbing. Køyr på med slakt, ros eller kva no enn du føler for.

Høgreklikk - lagre mål som
    http://tore.thedigitalline.com/hevnweb.wmv
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Pros
    + Stilig bruk av kamera
    + Gassangrepet var stilig, fyldig og tjukk røyk - skulle gjerne sett mer av den på resten av scenen
    + Til dels gode utsnitt
    + Bra kostymer og tilhørende rekvisitta
    + Stilige valg av locations
    + Stilig med ghost-effekten

Cons
    - Rifler med kolbe osv i tre virket malplassert
    - gradinga på natt kunne hatt mer desaturert himmelfarge
    - Det så ut som det gikk fra natt til dag, med grønt slør under gassangrepet
    - Savner nærbilder/innklipp ved f.eks. fikling med mobilen, skriving av brev, bruk av nøkler på Akademiet - bare små glimt kan hjelpe mye
    - Noe uvant klipperytme - vet ikke om det er en god eller dårlig ting
    - Varierende kvalitet på fargene - noen klipp i samme scene virker blasse vs. andre klipp
    - Dialogen forsvinner i musikken - tidvis vanskelig å få med seg hva de sier
    - kontinuitetsfeil ? Hvorfor åpna gjenferdet døra for å gå ut av avlukket når han gikk rett ut i gangen?
    - Musikken virker brutal i ghost vs. bastard friend i forhold til innhold og klipperytme. Her kunne man f.eks. hatt close av ansiktet som er underksponert, slik at man bare ser konturene mens gjenferdeet går innover korridoren. Kanskje innklipp, close på de våpnene han har i hendene ?
    - Jeg greier ikke syns synd på noen av dem - jeg får ikke nok inntrykk til å etablere empati for og med noen - disse guttene som stormer Akademiet fatter for fort hva det er som foregår - og samtidig blir publikum mettet med all informasjon på løpende bånd, og får ikke tid til å tenke, undres, og bli skremt.

Dette var mye negativt vs. positivt ser jeg - men tenk på det som ting å notere seg og tenke over i pre-prod og prod Dere har en god greie gående, men disse nevnte punktene skurra for meg, og det tror jeg dere kommer til å vokse på om dere tar til dere noen av punktene

Så igjennom noen scener igjen nå - da de står inne ved laptopen å knoter, kunne du kanskje kutta ut klippet der man ser kubeinet blir tatt ? Det ville blitt mye mer mystikk om det bare hadde forsvunnet mens de var der inne.

Det gikk også alt for fort inne på toalettet. Man kunne hatt noe dødprat-scene med de to som står å venter - SÅ kunne man tatt de innklippene av vannet som fosser ut gjennom døra, sammen med lyd av basketak og gurgling.

Helt til slutt, bare en bitteliten detalj til slutt. I det klippet gjenferdet går forbi de to - ville det vært mulig å kutte ut den halvparten av bildet der skyggen tegnes på veggen?

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Takk for sakleg kritikk.

Jo, det er jo mogleg det, men litt av det eg tykkjer vart kult med scenen var at det gjennomsiktige gjenferdet faktisk laga skugge på veggen. Kanskje ikkje du tykkjer det var kult, men det gjorde iallfall eg.
    Indiesnap Matte Box

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

På sett og vis. Jeg la ikke merke til det før jeg så scenen for andre gang.
    I og med at skyggen er der - hva om en av karakterene hadde lagt merke til skyggen, men ikke sett det som lagde den ?

En ting jeg tenkte på men glemte å ta med i forrige innlegg - jeg hadde null peiling på hvor jeg var, eller hvor de to kameratene var i forhold til hverandre. Retningssansen gikk rett vest for meg som ikke kjenner til bygningen Akademiet ligger i. Vet ikke hvordan det er å orientere seg for de som kjenner til stedet - men jeg hadde problemer med å orientere meg - for alt jeg vet kunne de gått hver sin vei i en lang korridor - noe forvirrende.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Forresten, tykkjer du at filmen er for kort eller for lang?

Dette går vel ut til alle som ser han. Greitt å få ein kommentar på lengden på filmen.
    Indiesnap Matte Box

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Jeg syns den er for kort, i forhold til den historien som skal fortelles. Som nevnt tidligere, får jeg ikke sjansen til å bli kjent med karakterene - det gjør at ting virker veldig rusha frem fra a til å.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Temmeleg interessant er det då at samtlege medialærarar eg har spurt på Akademiet VGS vil ha filmen ned i under 10min, nokre meiner så kort som 8... Director's cut som kanskje kjem ut om ei stund vert på 14-15min.
    Indiesnap Matte Box

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Hva i alle dager? Be dem skrive en saklig notat på det, med en forbanna god begrunnelse og hvordan filmen ville blitt bedre med en så kompleks historie. Jeg vil se den begrunnelsen deres.

Skal man bli litt redd, må man kunne leve seg inn i karakterene, føle med dem osv - med en så kort film rekker man knapt å lære navnene deres. Å rushe den ENDA mer, ville bare gjort filmen til en komedie.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg tror skillet mellom synspunktene på lengde kommer av at medialærerne og Oh la la ser på det fra to forskjellige vinkler. Jeg så riktignok bare betaversjonen, og i forhold til klippene du faktisk har til rådighet, så er den bittelitt dratt. Bruker omigjen ting som er nesten helt like etc. Derfor er jeg enig med medialærerne på at den kunne vært kortere, men ikke så langt ned som 8 minutter. Kanskje 10-11. Men jeg synes også at filmen, med en slik historie å fortelle, skulle vært lenger, altså burde mer bli fortalt og mer burde vært filmet, og på det området er jeg enig med Frk. Vold. Kort fortalt: Slik den er blitt, burde den vært en smule kortere, men slik den skulle vært burde den vært lenger. Det er i alle fall slik jeg ser saken fra mitt subjektive ståsted.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •