Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Standard FILM : Psycho Mind...

hei hadde skole prosjekt i forrige uke og har lagt film... og kunne tenke meg og få noen skikkelige kommentarer fra litt mer erfarne filmfolk... [ame]http://youtube.com/watch?v=GvbGDVuHA1w[/ame]

den handler om en ungdom som blir satt i fengsel. ungdom som blir satt i fengsel som ung blir som oftest ikke bedre av det... de får nye kriminelle kontakter.... det sjer også me ungdomen her og han blir senere brukt og utnyttet av de nye kriminelle vennene som han møtte i fengselet.

jeg har brukt fxhome på dette prosjektet.

tittelen Psycho Mind har egentlig ikke serlig mye med filmen å gjøre men det var en på gruppa som mente det var ett greit navn... ingen hadd bedre forslag så i bare tok det... dette er i 10-ende klasse hadde en helg på meg...

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    123

For meg så skjønte jeg ikke mange av klippene dine, den største feilen i hele filmen som ødela alt er at dere har ikke noe flyt i klippen i det heletatt. Jeg trodde først at det bare hakket siden det var fra youtube. Men dobbelt sjekket. Du må ikke klippe inn i et klipp hvor bildet før ikke fulfører bevegelsen. Det ser bare hakkete ut. Og bilde er utrolig gromstete og grøtaktig. Er dette effekter du har lagt på? Så ut som web cam kvalitet flere steder der, men er tråsalt youtube så skal ikke hakke ned på det. Klippingen er for rask på noen steder og for treg på andre. Da raneren følger etter så kunne du brukt mere subjektive bilder fra han, og ikke så mye til han foran når han viser null frykt eller følelse at han kommer til å bli ranet. Men ha flere innstillinger hvor vi får med oss hva raneren føler, er han nervøs, er han kald etc. Og skuespillet var ikke akkurat på topp, og det med at personen skulle bli ranet så lik ut som ranere hjalp ikke på troverdigheten. Det samme med første scenen, jeg forstod ikke hva den var til. Var fine effekter, men hva var vitsen? Var en del overflødige klipp her og der. Tenk økonomisk og flyt. Man trenger ikke å ha med så mange forskjellige vinkler at en reiser seg opp. Annet tips er legg på transition på lyden din, man merket så utrolig godt når det var klipp pga at nivået på susingen økte. Men anbefaler at du jobber mye med flyt, klipp ofte i bevegelse. Er en god start. Vil gjerne at du gjøre mange av disse tingene og legger den ut igjen så det kanskje vil bli litt tydeligere hva som skjer i filmen.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Må si meg enig med Patteren, mangler flyt. Skjønte heller ikke sammenhengen mellom enkelte klipp. Historien var litt rotete. Vil si at det som ødelag filmen mest var den rotete klippingen. Satser mer på å tenke igjennom klippene og klipp så det blir mer forstårlig for seere! Lykke til

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Det er så mye jeg kunne skrevet her som jeg har skrevet tidligere på andre tråder om filmer dårligere enn denne. Enkelte bedre. Uansett, jeg må lage en liste jeg kan paste inn, slik at jeg slipper å gjenta meg selv. Dette var ihvertfall meget dårlig. Jeg vet man ikke kan sammenligne amatørfilmer med Hollywoodfilmer, men det vil være en god idé å se et par skikkelig gode filmer, eventuelt kortfilmer, slik at man kanskje forstår hvordan ting fungerer. Det er noe med den mentaliteten om at jeg er best og alle andre suger som gjør at man tror at det man lager er det beste. It's not. I know. I thought so myself back in the day. Now I know I make shit. Anywho, tror Pattern har oppsummert det meste.

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

ok da takk for svar

men hva betyr det og legge på transition på lyden ?

og hvor mener dere at det hakker i klippene ? må lære av feilene vet dere...

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    123

Transitions vil si at det blir en glatt overgang i lyden, du hører det spsielt ved minibanken at det er en stor forskjell i støynivå på de forskjellige utsnittene.

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

ok da fårstår jeg... men hvilke programmer kune dere fåreslå å bruke til å klippe filmen ? har jo bare windows movie maker og vision lab...

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

jeg vil legge til at jeg syntes navneintroen på starten var råtøff =) kunne være speedet opp en del, men ellers var dette grafisk bra, sammen med bildene i svart hvitt med kid'n som sitter inntil veggen =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

søkemotoren her på forumet blir lite brukt syns jeg men her har vi noen programmer. og du skulle heller ha brukt penger på noe ordentlig redigeringssoftware i steden for visionlab.

det jeg likte minst som ingen har kritisert enda, var nyhetsgreia. brukte dere greenscreen egentlig? så mye søl, men bakgrunnen var grønn.
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Sitat Opprinnelig postet av kinghenna92
    ok da fårstår jeg... men hvilke programmer kune dere fåreslå å bruke til å klippe filmen ? har jo bare windows movie maker og vision lab...
    Hvis du ikke vil bruke mye penger, ville jeg kjøpt en av utgavene av Pinnacle Studio. De starter på rundt 500 og den dyreste ligger vel på litt over 1000,-
    Det er et stort løft fra Movie Maker (alt er vel egentlig det).

Her er en link til den dyreste utgaven, Studio Ultimate
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337271
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •