Det er ikke lett å lage en film på nesten 19 minutter som er spennende hele veien. Plottet i denne filmen bar ikke på noen overraskelser, synes jeg, og kunne hatt godt av noen skikkelige vendinger. Men samtidig så får dere jo med alt det viktigste. Det er enkelt å se hvem som er protagonistene og hvem som er antagonistene, samtidig som konflikten kommer godt frem. Den har egentlig en ganske grei oppbygning.
Synes at du kunne ha kjørt på med skuddlyder. Dette finner du enkelt via google. Et tips er å søke etter våpenlyder til Counter Strike - et spill hvor de verste nerdene skifter ut lyder til våpnene sine regelmessig, så det finnes tusenvis av mennesker som lager lyder til gratis nedlasting. Ser ikke for meg at de har noen rettigheter her, men om dere allerede har brukt musikk dere ikke har rettighetene til, så tror jeg ikke at det skulle være et vanskelig moralsk valg.
Er ingen stor fan av 4:3-format. Jeg kan se at dere har det veldig gøy med å lage filmer, og det er det viktigste, men samtidig så tror jeg at det vil tjene både dere og seerne om dere anskaffer et litt bedre kamera (nå kan det hende at det er et godt kamera, men at klippet er rendret feil - i så fall anbefaler jeg at dere prøver dere litt frem med forskjellige rendringsmetoder). Med 4:3-format blir kantene på siden veldig nær hverandre, mens med 16:9 eller 2.40 får man mer avstand. Dette synes jeg personlig ser mye bedre ut, ettersom bildekomposisjonene ofte er mer spennende og ikke så sammenpresset. Med dagens priser skulle det ikke være noe problem å få tak i et rimelig HD-kamera, dersom dere er enig i kritikken.
Med tanke på at dette er laget for deres egen underholdning, så blir det kanskje litt dumt å foreslå at dere leier inn bedre skuespillere. Det dere derimot kan gjøre noe med, er regien. Ikke vær redd for å ta en scene om igjen mange ganger. Det har seg nemlig slik at dialogene er underlig monotone i så stor grad at det ikke engang er morsomt.
Så kort oppsummert savner jeg:
- Overraskende vending
- Bedre skuespill
- Bedre bildekvalitet
- Skuddlyder (og kanskje munningsild)
Ellers var det en grei opplevelse. Er veldig klar over at jeg ser på en film, for å si det sånn, men den er satt sammen på en småsjarmerende måte. Lykke til videre!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Se en actionfilm, og mute lyden. Da vil dere se hvor viktig lyden egentlig er.
Bokmerker