Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Folgefonna 09

Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    6

Standard Folgefonna 09

Har drevet med skifilm i litt under 2 år, og i år dro vi på sommerski..
    Alt er skutt med Sony HVR-Z1E i 25p og redigert i Final Cut pro.

Si hva dere syntes!

[ame]http://vimeo.com/5743816[/ame]

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Det var en veldig bra film!

Men, jeg synes at filmen ble litt for "rolig" noen steder, vanskelig å forklare...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

Dette var helt greit syntes jeg. Kul musikk, ganske typisk skifilmer. Men det passer godt med den rytmiske klippingen.

Nå er ikke jeg en ekspert på skifilmer. Men, jeg ser at du har lagt stor vekt på å å vise skikjøringen, å delevis har kuttet ut å komponere bilder helt. Er dette noe du har tenkt på?

Du skal ha cred for å vise enkelte bilder hvor du kutter ut skikjøringen, f. eks solen. Dette skaper steming, digg!

Synes du får veldig lite ut av kameraet ditt. Dette kunna likegodt ha blitt filma på et kompaktkamera, hvor alle instillinger har vært auto. Du har ikke jobbet noe med blender eller lukker (correct me if im wrong). Ser nå du har fått til en del med Fokus, supert. Men du har enda mer å hente.

Selv om du kanskje vil ha fram triksene de gjør, så kan du gjøre dette på en veldig kreativ måte. Skifte vinkler, utsnitt. u name it. På dette så var det samme hele tiden, samme panoreringen. Dårlig komponering!

Post produksjonen er også dårlig synes jeg, har du gjort noe annet enn å klippe og legge på musikk? Disse bildene trenger sikkelig fargekorrigering, kunna økt nivået mye!

Hold snittet på bildene dine. og kutt ut disse zoomingene. Da virker det mer proft.

Jeg har skutt litt skifilm for en kompis. Tips, legg ting i forgrunnen. Tre, stein, skisko samma hva. Skaper veldig god dypbe. Og vist du da også legger kameraet på skiene dine, og får en kjøring samtidelig. Så ser det veldig bra ut.

Bedre lykke neste gang, håper på å se mer!

Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    6

Standard

Først og fremst takk for all konstruktiv kritikk!
    Jeg har bare hatt dette kameraet i litt under 5 måneder, og før det brukte jeg et lite DV kamera, så er nok riktig at jeg ikke får 100% ut av kameraet jeg bruker. Jeg må nok si du var litt wrong på det med lukker og blender, for det jobbet jeg hyppig med under innspillingen.

Jeg må også ta kritikk for det med fargekorrigeringen, har ikke rørt colour correction filtere i FCP, men da er det noe å lære til nesten gang.

Takk for svar

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Kom på en ting som er tøft...

Ligg bak hoppet og film at de hopper over deg og tar noen helbrekkende triks :P

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •