Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Frank Strangler 2, endelig her

[size=24px]Frank Strangler 2[/size]

Da var den endelig her Etter nesten 2 års produksjonstid og utallige tekniske feil er den endelig ferdig. Etter en ren krig mot Murphys lov har vi endelig klart å få presset filmen over på en dvd plate og produksjonen kan kalles ferdig. Filmen bærer preg fra problemene vi har hatt (enkelte farge flimmer i bildet osv.) så dere får være snill med kritikkene. Resultatet ville jeg selv kalt katastrofalt pga. den kompliserte handlingen. Å tenkte hollywood når man skriver manus gir ikke alltid like godt utslag i det ferdige materialet. Filmen er også kortet ned med ca. 20 minutter for å gjøre den lettere å forstå og enklere å se på. Den totale filmen kommer på dvdene våre som extended editon (er det noen som er interessert i den er det bare å ta kontakt så skal jeg sende den )

Den sterkt alkoholiserte og utbrente, men samtidig ekstremt fryktede Frank ”Strangler” Crane (Daniel Sjømyr) våkner opp fra koma etter alles forbausning og fortsetter sin kamp for å finne svar, svar som får større følger enn han hadde håpet på. Den store mafiabossen Ivan Valchov (Peter Stensrud) har slått seg sammen med mafiagjengen ”The Outfit”, ledet av Donald Fergusson, og dannet den største mafiagjengen Chicago noen gang har sett. Sammen går de inn for en avtale med Frank. Franks stillhet om mafiaens tidligere avtaler mot at livet til Franks nærmeste blir spart. Frank ser straks en mulighet for ro i sitt liv, en ro som varer i ni år.

Etter noen uaktsomme handlinger fra Frank sin side, blir Mr. Valchov og Mr. Fergusson tvunget til å invadere Franks liv, noe de senere skal få angre på. De bestemmer seg for å sende Franks gamle rival, Mr. Fergussons høyre hånd, den psykotiske og morderiske Dr. Deimos (Henrik Schmidt) som leder for operasjonen. Til tross for Franks alder slår ”Strangler” tilbake igjen og utløser et mektig kaos av en krig mot mafiaen. Noe Frank ikke hadde regnet med var den rivaliseringen han skaper mellom hans tidligere rival og erkefiende, Deimos, og han selv når en kraftig konflikt blir utløst mellom de to kontrastfylte drapsmaskinene.

I rollene:

Frank Strangler - Daniel Sjømyr
    Dr. Daimos - Henrik Schmidt
    Jimmy Rosco - Audun Tofteberg
    Ivan Valchov - Peter Stensrud
    Bob "The Butcher" - Thomas Wærstad
    George Stillman - Tor-Arne Forsmo/Lars Inge Lauritzen
    Rose Flemming - Liliana Torstensen
    Vladmir Koshcov - Nikolai Kleiven
    Mr. Donald Fergusson - Daniel Sjømyr

Leiesoldater:

Red Hammers:
    Joachim Nauf
    Fredrik Berg
    Emir Dizdarevic
    Nikolai Preus
    Michael Ryen
    Anders Dahl
    Morten Langås

The Outfit:
    Hans-Marius Lee Ludvigsen
    Max Heger
    Petter Grav
    Jonas Lundekvam
    Marius Fekene

Dere får prøve å late som skuespillerne er godt over 40 åra og prøve å vri om inspillingsbyen Horten om til Chicago, en korrupt mafiaby.

[size=18px]Jeg advarer også mot enkelte sterke voldscener [/size]

Da er det bare å laste ned og nyte

[size=24px]Frank Strangler 2[/size]
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    121

Hvor lang?

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

34 minutter extended er på 56

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    121

Og fila er på 1210 MB?? :? Frykter for kvaliteten her, men tror uansett det blir for langt til at jeg orker å se hele, spesielt ikke når det virker som du ikke er fornøyd selv.

Gjerne sleng opp når høydepunktene er da, kan alltids se dem så jeg ikke går glipp av noe

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,291

Her var det masse Thor Heyerdahl engelsk gitt :wink: (Hvorfor engelsk egentlig?)
    Skippet litt gjennom, har ikke tid til å se den helt ennå, men ikke om så alt for lenge
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Vi følte det at å lage en amerikansk film fra mafiamiljøet til Chicago på norsk ikke klang like bra som å lage den på engelsk. De to hovedrollene er veldig gode i engelsk og de jeg har vist den til hittil har ikke hatt noe problem med det sier de. Han som spiller Ivan Valchov i filmen snakker "russisk/engelsk" og er kanskje ikke fullt så behagelig å høre på.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Standard Re: Frank Strangler 2, endelig her

Nå hater jeg i grunnen engelsk-pratende filmer som prøver å være seriøse, og hvor skuespillerene er Norske. Det blir alltid litt Heyerdalsk Men siden du:
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    [size=18px] advarer også mot enkelte sterke voldscener [/size]
    så laster jeg den ned med glede!

Kommer med tilbakemeldinger når jeg har sett den.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Det eneste denne filmen egentlig vitner om er at dere har sett en god del filmer. Eller noen få filmer mange ganger. Ofte vanskelig å si om det er referanser eller rent plagiat - slik som håndjernene som løsnet, fra True Lies. Ellers var det stort sett som å spille Max Payne 2 egentlig. Men jeg ville spilt MP2 om igjen 117 ganger før jeg ser Frank Strangler igjen. Men når det er sagt; så synes jeg ikke egentlig at filmen deres er dårlig, den har mange gode aspekter ved seg og den viser en god forståelse for filmsjangeren. Neste gang håper jeg dere prøver å lage noe litt mer eget, og noe ikke fullt så fjernt. Alle ser at det er spilt inn i norske hus og hager, og norske ord på skilt rundt omkring hjelper ikke akkurat på illusjonen. Mye av volden er god og til tider svært bra klippet, og dialogen, hvis man ser bort ifra halvveis Chicagoengelsk og nær-plagiat, er ganske fungerende. Engelsken er fullt forståelig, selv uten norsk tekst, men det er mye dårlig intonasjon som fullstendig ødelegger når det helt tydelig er et forsøk på ekte Chicagoengelsk; jeg syns ikke at filmen har nok selvironi til at dårlig engelsk fungerer som et regigrep.

Terningkast: 3

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Ærlig og objektivt, takker for den Neste film blir noe seriøst, på norsk og i Norge :P Har nylig kjøpt inn en DVX også så nå er det slutt på lekinga

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Som sagt, engelsken er noe uheldig. Men det er noe med hvordan han som spiller Frank snakker, den litt nasale uttalen synes jeg likner på James Stewart, som såklart er morsomt. Hovedrollen var bra casting, for han hadde stemmen og utseendet til å spille rollen.

Er skuespillerne som spiller Bob og Deimos brødre i virkeligheten?

EDIT: Alt i alt hakket over gjennomsnittet synes jeg, så jeg gir den 6.5/10.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •