Tilbakemelding på amatørfilmer og tilbakemelding på en ulovlig opplasta trailer for Kubricks mesterverk er nok ikke helt det samme.
Hei alle sammen. Hørte fra en kompis at dette er et bra forum å få litt tilbakemelding på amatørfilmer :)
Hadde en litt treg dag å følte meg utrolig inspirert av den nyeste Battle Field Bad Company 2 Vietnam Traileren. Så jeg valgte å lage en trailer basert på lyden fra Vietnam traileren og bilder fra en av mine favorittfilmer, Full Metal Jacket.
Traileren ligger på 1 min, anbefaler å se den i HD:
Link til video: http://www.youtube.com/watch?v=4D-Ilco_WRk
Hva synes dere? Ønsker litt konstruktiv kritikk
Edit: Prøvde å embedde video, men no luck. Any help?
Sist endret av Atleselbek; 24th September 2010 kl 23:38
Tilbakemelding på amatørfilmer og tilbakemelding på en ulovlig opplasta trailer for Kubricks mesterverk er nok ikke helt det samme.
Takk for godt svar om filmen. Jeg mener at dette er mer en tribute til filmen, unnskyld hvis du ikke likte den.
Skal du lage en tribute til en film, så er en homage den rette veien å gå.
Problemet er at folk ikke ser problemet. Og "Tilbakemeldinger på filmene DINE"?
ja, idéelt sett er det jo noe du har laget på egenhånd. Det bare virker litt meningsløst at om du vil øve på trailer-redigering så må du først lage din egen film, for deretter å kutte den opp i biter bare for å få lov til å poste den her.
vi skriver jo i dette forumet fordi vi ønsker å bli bedre, ikke for å briliere med all "alle de kule filmene vi har laget" (?)
This is a private conversation between me and the world!
Ja, det er for å øve seg, men det tar ikke mye anstrengelse å skaffe seg litt råteip å klippe en trailer på. Trenger jo ikke engang ha hele filmen. Den beste måten å bli flink til å klippe trailer på er jo å vite hvordan du best skal bygge den opp og hvilke klipp som kreves. Dette kan man da lage manus på, så gå ut å filme, og klippe det etterpå. Men noen vil jo alltid ta noen snarveier og jeg vil aldri forstå folk som ønsker å bruke andres materiale til å lage noe eget med. Det samme gjelder coverlåter etc. Homager er greit, og veldig kult til tider, men da må man bruke ideene bak og bruke seg selv til å lage noe nytt utifra det. Det eneste man skal remake er i så fall egne ting, er mitt ståsted.
PS. Men jeg gir meg her. Det blir alt for off-topic. Jeg ville bare uttrykke min tvil over forumplasseringen av tråden.
Sist endret av Kenny Wang; 25th September 2010 kl 17:31
Wow, dette er jo helt sykt. Når man lager en trailer så må man jo, og jeg vil ikke akkurat si at det er noen snarvei. Det var bare en kjapp måte lære masse om dramaturgi, og det var derfor jeg postet her for å få litt ris eller ros rundt akkurat det.vite hvordan du best skal bygge den opp og hvilke klipp som kreves.
Helt enig her, det er jo ikke alle som har tilgang til kamera, eller muligheten til å lage sine egne filmer, og da er det jo fint at man kan øve seg på redigering av andre klipp (og er jo han som må stå for copyrighten av materiellet)!
Og hvis man ikke liker at han har gjort det, kan man heller la være å kommentere innlegget!
Jeg synes du har gjort en grei jobb med klippingen, og viser at du kan gjør det godt der.
Bokmerker