Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    27

Standard Gutten som ville bli tryllekunstner

Heisann.

Har laget en liten kortfilm som har premiere i dag.
    Kom gjerne med innspill på hva dere liker/ikke liker.

http://svensenfilms.com/?page_id=20

Ha en fortsatt strålende dag!

Mvh,
    Eirik
    Sist endret av SvensenFilms; 3rd January 2010 kl 03:38 Begrunnelse: endret link

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Jeg syns historien mangler en antagonist. En person som skaper konflikt og som gjerne har et godt tak på dama i starten av filmen, men som ettervært må gi tapt for protagonisten.

Et eksempel: På slutten kan antagonisten for eksempel ha vunnet feiden om dama etter en lang og hard kamp med trylletriks osv. Gutten gir opp som han gjorde i filmen din. De to ser etter protagonisten vår som "tryller" med guttungen utenfor og dama bli sjarmert og tar han i stede. Da er det viktig å legge inn forskjellige hint om at dama liker protagonisten bedre gjennom historien, selv om antagonisten kanskje er mye bedre til å trylle.

Et forslag fra meg, men syns dere har gjennomført bra! God jul
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Begynner med kritikk:
    - Ser ikke helt logikken med at han måtte øve mye på det første trikset, dersom alle kortene i kortstokken var det samme.
    - Litt kjedelig location når han tryllet. Et bord og en hvit vegg. Vet ikke om du brukte 35mm adapter på disse scenene, for det kommer ikke så godt frem når bakgrunnen er ensfarget.
    - Vi skjønner tidlig at filmen har samme oppbygning som et eventyr, mer eller mindre. Da hadde det kanskje vært litt lurt å la de to første triksene gå litt raskere. Jeg satt hele tiden og ventet på det tredje fordi jeg var helt sikker på at han kom til å mislykkes med de to første.

Så var det skryt:
    - Fint at historien tok en ny vending på slutten. At dere ikke fulgte eventyroppskriften slavisk. Det er i dette øyeblikket at filmen får sin sjel - samt litt karakterutvikling.
    - For det meste fine bilder. Tror det var siste gang han besøkte henne: han smiler når døren åpnes, og straks det klippes smiler han ikke lenger. En pirkete kontinuitetsfeil, eller kanskje jeg bare så feil.

Alt i alt en fin film som du har klart å gjennomføre på godt vis. Om det er din første skikkelige kortfilm, så kan jeg forestille meg at dine neste bare blir bedre og bedre. Lykke til videre

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Smile

Ble litt mye dollybruk ved "tryllebordet" syns jeg, og klippene krasjet litt noen ganger.
    Et par klipp ved huset hvor jenta smiler med tenna, så neste klipp er munnen igjen.
    Litt overeksponerte bilder her og der virket det som(gjort bevist eller ikke?) og historien kunne gått litt raskere. Ble også litt forutsigbart med tryllekunstene; at vi må "se" at han funderer på nye triks, men kommer tilbake med nesten akkurat det samme ble litt kjedelig.

Jeg likte godt musikken, (hvor har du skaffet den?) men når han ikke fikk til å imponere dama med trikset, og musikken ble "glad" så forvirrer det bildet følelsemessig i forhold til historien.

Måten du introduserer filmen på og lar den gå uten lyd på dialogene som foregår mellom karakterene likte jeg godt, men at trylleren plutselig fikk "stemme" i slutten av filmen kunne godt latt seg gjøre uten. KUN fortellerstemmen gjennom hele filmen hadde funket bedre tror jeg.

Men det er kvalitet nok i produksjonen til å se hele filmen, så dette er ikke dårlig.. bare jeg som er en hard kritiker =P

Skuespilerene fungerte, jeg så for meg "Karakter 1" som en tryllekunstner og dama var fin å se på. Likte godt fortellerstemmen, var et par VELDIG fine kameraføringer her og der, og lyden var bra.

Keep it up, vil absoludt se mer film gjort av deg =)
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Cadet 4 Nacky sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Svar
    17

Standard

Jeg synes det var en rimelig fin kortfilm. Filmen kunne ha godt av litt farge korrigering ettersom lyset/fargene blir litt grå og kjedelige til å være en "magisk eventyrlike kortfilm. Fin musikk, men selve lydene som kommer fra klippene hvor han sitter inne å øver kunne dere skrudd av. Jeg synes også locations var litt kjedelige. Selve fortellingen kunne gå litt tregt, og den er relativt forutsigbar. Ellers var kameraføringen for det meste bra, og alt i alt så likte jeg den

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    27

Standard

Takker for svar. De skal jeg definitivt bruke videre.

fullbartender: Musikken er originalskrevet av Erlend Bratlie.

Lignende tråder

1. massemasse film fra ville afrika
    Av romvaesn i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 1
    Siste tråder: 17th September 2009, 22:22
  2. Hvordan ville du løst oppgaven?
    Av OlaHaldor i forumet Visuelle effekter
    Svar: 35
    Siste tråder: 11th August 2006, 21:47
  3. Hva ville du svart?
    Av danielskjelstad i forumet Generelt
    Svar: 9