Viser resultater 1 til 8 av 8
    Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Standard The Guy With The Invisible Gun (XHA1 + SgPro + AME2!)

Hei!

Da jeg kjøpte meg Canon XHA1 for noen år siden, skulle jeg teste ut kameraet, og lagde en liten videosnutt hvor jeg filmet en kamerat av meg. Han gikk rundt med et usynlig gevær og lekte soldat. hehe.

Så kjøpte jeg meg SgPro adapter til kameraet, og lagde en ny testfilm. Denne gangen bestemte vi oss for å lage en liten film om denne gutten med det usynlige våpenet. Historien var slik at gutten fantaserte om at han var en soldat i en actionfilm, og dermed lagde sin egen fantasifulle krigs-verden. Vi fikk en del views og folk likte gutten med den usynlige gunneren

Så skaffet jeg meg Action Movie Essentials 2, og vi lagde nok en ny film. Denne gangen var det stor fokus på eksplosjoner, flammer, røyk o.s.v. Etter en uke med After effects og redigering ble det ferdige resultatet lastet opp til Youtube. Du kan se filmen her:

PS. Anbefaler at du klikker deg inn på Youtube-linken og ser filmen i fullskjerm med HD oppløsning og HØY lyd

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=F_dfDMJGdU4"]YouTube - The Guy With The Invisible Gun (XHA1 + SgPro + AME2!)[/ame]

Jeg pleier å laste opp en del testfilmer o.s.v til Youtube, så hvis du vil se flere filmer jeg legger ut, så kan du subscribe hvis du vil

mvh
    Anders!
    Sist endret av Andyax; 23rd August 2009 kl 20:48 Begrunnelse: Legge til en setning...

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Haha, dette var morsomt.
    Effektene så veldig bra ut.
    Spesielt bileksplosjonen og det flammende på huset.

Bildene var også veldig pene.
    Så ut til å være litt vrient med fokus på avstand.
    Kanskje det er lurt med ekstern monitor når man bruker 35mm adapter?

Kul testfilm!
    Laks

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    36

Standard

Veldig bra jobbet! Jeg så hele med nysgjerrighet, og når jeg så slutten må jeg si at ideen var sykt bra! Fin filming, men hadde ikke skadet med stativ noen steder, selv om ustødig føring også blir brukt som en effekt her, så følte jeg ikke helt den passet inn noen steder, spesiellt i starten. Bra jobbet med after effects og hvis det er det du bruker! Spesiellt med bilen som går i luften når han blir slengt vekk!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    113

Thumbs up Dritbra!!!

Dritbra!!! hva slaks software??

Lieutenant Junior Grade Jara sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard

Ideen er artig, og klippet var kjempekult.

Jeg tillater meg å legge til at jeg ble utrolig inponert over DOP-showreelet ditt. Nydelige bilder, spesielt de som var skutt på RED. Er det mulig å få sett noen av kortfilmene bildene er hentet fra?

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Super film! Utrolig jobbing her! eksposjonene så veldig ekte ut, og du klarte å skape en spennende snutt!
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Smile Tusen takk! :)

Tusen takk alle sammen!

StianSvendsen: Ja, har en HD-monitor. Den heter Ikan V8000HD tror jeg. Brukte ikke den i denne filmen, fordi det var ikke meningen å tenke så innmari mye på fotoet. Det viktigste var egentlig bare å få tatt de bildene jeg trengte for å kunne legge på effektene. Men det hjelper mye med HD-monitoren ja! Lettere med fokus. Problemet jeg hadde i denne filmen, var også at kameraet stod på autofokus, da den egentlig må stå på manuel når du bruker SgPro adapteren. Så den greide å komme litt ut av fokus under hele starten av filmen før jeg merket det. hehe.

AirTimeProductions: Thanks Ja, som jeg nevnte til Stian, så var det lite fokus på fotoet i filmen. Ville bare ha de bildene jeg trengte for å kunne legge på effekter. Men er enig i det du sier. Jeg brukte ikke monitor heller, men kun kameraet og SgPro adapteren. Som sikkert mange vet er det tungt å holde dette oppe, samtidig som at bildet blir filmet og vist opp ned på monitoren på kameraet, så du det gjelder å holde tunga rett i munnen! :P

Smagician: Thanks. Har brukt Final Cut Pro til generell redigering. After Effects til effekter, og Color til fargekorrigering (som også ble gjort veldig enkelt og kjapt).

Jara: Tusen takk! Desverre så ligger ingen av filmene på nett, fordi de har blitt sendt til diverse filmfestivaler. Reglene på filmfestivalene sier at det ikke er lov til å ha filmen på nett, hvis de skal være med på festivalen. Det du kan gjøre er å prøve å ta kontakt med skolen jeg gikk på i Lofoten: Nordland Kunst- og Filmfagskole (www.kunstfilm.no) og si at du ønsker en DVD av årets filmer (du kan jo kanskje nevne at du vil ha DVDen fordi du kanskje har lyst til å starte på skolen? Noe jeg virkelig anbefaler på det sterkeste! )

Takk til deg og Kaiz3r!

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Skiptvet
    Svar
    27

Standard Wow!

Drittbra lagd! Har subscriba YouTube-brukeren og satt filmen på Favorites.

Lignende tråder

1. Ny søker til XHA1
    Av mh i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 3rd August 2009, 00:18
  2. Dele lydkanalene på XHA1
    Av mh i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 6th February 2009, 23:20
  3. Compostitt-output xha1?
    Av vokteren i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2