Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard Haunted Hell House - Skrekkfilm

Vi lagde en liten film ved hjelp av Filmbussen, og her er den:

(Nb. Vennligst skru opp lyden, lyden ble så lav i .mov-filen, beklager. Dette ødelegger filmen veldig mye, men, men, jeg kan ikke gjøre noe med det)

http://vimeo.com/5523956

Noen tilbakemeldinger?

Vennligst ta hensyn til at ingen av oss har vært med i å spilt i en så "serriøs" film som dette. Ta også hensyns til at skuespillerne ligger på 12-13-årsalderen.

Vi hadde også bare 2 dager (14 timer) på å lage alt fra hvitt ark til ferdig produkt.
    Sist endret av Haugsdalen; 11th July 2009 kl 17:43

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard :(

Hmm... Ingen kommentarer = veldig dårlig skrekkfilm?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard

Synes dette var ganske bra til at dere er så unge med så kort tid!
    Som det ikke sjeldent er i amatørfilmer med unge skuespillere, så virker dialogene veldig kunstige, men dette blir dere nok bedre på etterhvert som dere lager med film. Jeg synes filmen har passe lengde, den blir aldri kjedelig selv om plottet er ganske "standard" skrekkfilm. Når hun leser fra avisa vises lappen hun leser fra ganske godt, dette burde regi/foto sett på location slik at dere kunne tatt scenen på nytt. Foto går ikke i fellen med aksebrudd mellom klippene og andre alvorlige feil, det er bra. Når dere får laget litt flere filmer (som dere kanskje har litt bedre tid på) vil dere oppdage at fargekorrigering kan gjøre mye med bildene og skape en spesiel stemning, så det kan dere jo leke litt med på neste film. Effektene var jo heller ikke grusomme slik de ofte er i amatørfilmer, de er faktisk bra gjennomført og ikke mer avanserte enn dere faktisk kan klare å få bra.
    Jeg synes forøvrig foto har gjort en meget god jobb, dere har skjønt at det blir best med stativ (og ikke håndholdt) og den dollyen gjør jo det lille ekstra med bildene. Veldig bra. I den første dialogen ser vi et hvitt hus og en gård, som ødelegger illusjonen om at dette er et fjernt og forlatt hus. Kunne sikkert vært unngått ved å vinkle litt annerledes slik at man får en annen bakgrunn.

Ble litt rotete tilbakemelding dette, men oppsummert så vil jeg si at filmen er godt gjennomført selv om storyen kanskje er litt oppbrukt. Samtidig er det greit å ha en standard historie å forholde seg til i de første filmene slik at man blir litt vant med det å lage film. Bra jobba! Fortsett å lag film og legg ut her!

Hadde vært interessant om dere hadde skrevet litt om hva dere har fått hjelp til og hva dere synes at dere har lært.
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard Tusen takk

Tusen takk for tilbakemelding! Jeg synes ikke den ble så rotete, faktisk mye bedre enn at jeg skulle ha skrevet den ;D

Lappen ble med ved en feiltagelse, det var to klipp hvor den ikke vistes, men latskap og dårlig tid førte til at klippet ikke ble forandret. Det hvite huset var ganske vanskelig å få fjerne, uansett hvor jeg sto var det der. Og jeg måtte ta hensyn til aksebrudd...

Vi fikk egentlig litt hjelp med alt. Noe av det første vi gjorde var å sitte på kne på bordet og slå og brøle, som gjorde at vi ble litt bedre kjent... Så fikk vi hjelp om hva vi ville lage film om... (høres ganske dumt ut, men vi visste ikke hvilken type sjanger vi ville lage ^^)

Vi lærte:
    Aksebrudd visste jeg ikke hva er, nå vet jeg hva det er

Overgangen mellom klipp lærte jeg også, nøyenhet er veldig viktig!

Vi lærte også veldig mye om lys: Hvilken effekt lysen har, og hvor viktig det er.

Jeg var fotograf, og lærte selvfølgelig mye om det. Jeg lærte faktisk at det finnes unge skuespillertalenter, med sangstemme Jeg lærte også at å velge ut litt for skummelt hus kan både gi positive ting og negativt ting... Negativt: Skuespillerne tør ikke å stå alene en eneste plass. Positivt: Man trenger ikke å spille redd når man er redd ^^

Jeg vet ikke hva jentene har lært, men jeg tror nok at vi alle har lært at ting tar tid, og ting koster penger. Det tok jo en time å ta to klipp...

Utstyret som ble brukt var dyrt, men jeg fant ut at det var nok verdt prisen. Jeg ble mektigt imponert over dollyen, og hvordan den må brukes. På det klippet hvor Silje går opp trappen gikk jeg i sjokk, for akkurat det klippet var som klippet ut av en pro-skrekkfilm.

Jeg klipper og redigerer litt på fritiden med Sony Vegas. Men på kurset ble det brukt Final Cut, så jeg lærte litt om Final Cut, men kunne selvfølgelig ikke redigere alt det på egenhånd. Vi fikk hjelp av en instruktør til å legge på "spøkelset", lyder og farger. Vi valgte ut fargene, men han fant de fram hvis du skjønner :P Instruktøren redigerte ikke bare for at ingen visste noe om Final Cut, han redigerte også for at vi hadde dårlig tid :P

Jeg er forresten 17, så det stilles nok mer krav til meg =/
    Sist endret av Haugsdalen; 10th August 2009 kl 14:09

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Sandefjord
    Svar
    164

Standard

Hva slaks kamra brukte du?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    128

Standard

Kunne kanskje hatt mindre tomrom over hodene på skuespillerene?

Hva slags dolly ble brukt her da?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard

som "morteym" sier, kunne dere brukt litt mer av det gyllende snitt, noe som vil øke kvaliteten på filmen enda mer!

Ellers syntes jeg filmen var ganske bra, storyen var ikke så bra, men det kommer seg etterhvert med litt øving og sånt. Filmtekniske var veldig bra og skuespille var relativt bra (mtp at de er unge, og sikker første film og det trekker veldig opp at ingen begynte å le eller fnise, veldig bra!)

Fortsett med å lage film!
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Cadet 4
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    16

Standard Ikke så verst!

Hei!

Jeg må si at til å være din første film var filmen ikke så alt for verst! jeg skal ikke si opp igjen det som allerede er sagt men, det med dollyen var en ganske bra jobb! Selv har jeg drevet med amatørfilm siden jeg var 10 (er nå 15) og kjenner meg godt igjen, nå vet ikke jeg hvilket redigerings program du brukte men uansett kunne du brukt litt tid på å leke med fargene og lyset! f.eks. Da Silje blir dradd inn i skapet/rommet. hadde du lagt på en 16:9, gjort det mørkere og kasta på en blå tone, så hadde den scene blitt overbevisende med en gang, du kunne også latt henne bruke litt lengre tid på å komme bort til skapet og fått en close up rett før hun blei dradd inn. da hadde du fått en "kveppende effekt".

jeg er bare 15 år og er langt i fra noen ekspert men jeg tror det jeg sa nå kunne gjort filmene litt bedre. alt i alt var filmen utrolig bra og selv om historien var "en klassisk grøsser" så var den hele tiden spennende og det var vannskelig å forutse det som skjedde!

som første amatørfilm av en 17-åring "5/6!"

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Tusen takk for svar alle sammen! Setter stor pris på det!

Oceanstudio:
    Hva kameraet heter er jeg veldig usikker på... Men det var i alle fall et DVC kamera med godkvalitet... (Beklager for dårlig svar)

morteym:
    Ja, jeg er enig i at det er alt for store tomrom. Men vi så ikke det før vi begynte å redigere Dollyen som ble brukt er nok en slik en:

tskippe:
    En av de grunnene de ikke begynte å le var fordi det var litt creepy inne i huset :P

Petterfp94:
    "Da Silje blir dradd inn i skapet/rommet", hvordan visste du det med skapet? :O Hun skulle egentlig bli dratt inn i et skap, men det var ingen skap der... Trodde du døren var et skap?

Vi brukte FinalCut til å redigere med, jeg hadde aldri redigert med det før, så det var som å starte med MovieMaker for første gang :P Vi lå også noen timer bak sjemaet, så vi hadde ikke all verdens tid til å redigere, lot instruktøren holde på litt i stedet jeg

Cadet 4
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    16

Standard

hehe :P Rommet/skapet.. samme prinsipp..! men forresten, dollyen? hvor fikk du tak i den og pris?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. 1940 Style house burn
    Av GeeNee i forumet Visuelle effekter
    Svar: 12
    Siste tråder: 7th May 2008, 20:11
  2. Haunted, filmkonkurransen
    Av janiwiig i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 6
    Siste tråder: 2nd September 2007, 10:06
  3. Løsbarter og teatersminke, hell yea!
    Av Finn i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer