Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    52

Talking Hva kan jeg gjøre bedre? (Trampoline/amatørfilm)

Her er filmen jeg vil ha tilbakemeldinger på : http://www.youtube.com/watch?v=z4V4p5qW_BY

Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre bedre mtp redigering, effekter, kameravinkler osv som kan bidra til en bedre opplevelse for den som skal se filmen.

Ting jeg er klar over som ikke burde vert i filmen : Logo til AVS video converter på noen få klipp , Noen klipp er veldig grå og ser "raw" ut pga manglende effekter og dårlige lysforhold. Er også flere mindre viktige.

Og så har jeg et spørsmål. Vidvinkel/fisheye linsa vi har brukt til nå er Raynox 0,3 aka snap-on (4-500kr). Det ser i mine øyne ut som bildet blir mye mer uklart med linsa, en uten linse selvsagt, men også isammenliknet med andre videoer med en dyrere linse. Kan dette stemme? uansett, nå er en annen vidvinkel (http://www.scandinavianphoto.no/prod...px?iid=1562509) som jeg har blitt anbefalt.

Kamera vi bruker er forøvrig Panasonic Nv-Gs 320. Nytt kamera skal skaffes om ikke så alt for lenge.

Tusen takk for svar !

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Kutt ut de svarte blinkene som kommer i takt med musikken - helt unødvendig og forstyrrende.

Fjern de klippene hvor de driter seg ut og faller. Det senker nivået betraktelig. Greit at de ikke er i verdenseliten, og selv de driter seg sikkert ut, men det gjør det ikke mer spennende for meg som seer å se på. Om det er for å fylle ut hele strekket med musikk - bit sammen tennene og finn et sted hvor beaten og lyden er så godt som lik og klipp vekk de sekundene som er unødvendige å ha med. Ingen følger med på lyrikken uansett.

Vidvinkelforsatser gjør bildene mykere - sånn er det bare.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    52

Standard .

Vi liker ting litt useriøst og med en del jokes i filmene våre, så der føler vi at Tabber kommer inn. men vi kan bare ha de morsomme, og droppe de tekniske. Vi vil ikke at folk bare skal synes filmen var bra pga bra tricks, men også for litt humor og "underholdning" i mellom.

Fjerne Blinkene i takt med musikken , ok! skal huske på det !

takk for et seriøst svar!

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard

Hvis dere vil at videoen skal være humorøs, så foreslår jeg sterkt at dere bytter ut musikken. Jeg føler at dere vil at jeg skal synes dere er skikkelig hardcore fordi dere hopper på trampoline i takt til gatemusikk.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    52

Red face .

Det er sånn musikk vi liker, men det vil variere fra film til film. Ja, helt korrekt at vi vil fremstå som "hardcore", i tillegg til mange andre ting vi vil fremstå som. Men ikke missforstå da! filmen er heller ikke laget for å få fram konstant latter hos folk (ungdom, som er storparten av dem som ser filmene våre), men en blanding, slik at det blir god underholdning mtp at vi imponerer folk med det vi kan (forhåpentligvis) og med litt humor inne i mellom. Det er igrunn ikke sånne ting jeg spør om hjelp til forbedringer til, men redigeringen, klippingen, kameravinkler osv.

Og OlaHaldor, Har du noen gang sett en extremsports med uttøvere i elitenivå? isåfall, de har som regel en egen sekvens med bare tabber, det er en del av det å gjøre en ekstremsport film så ekstrem. Det vi driver med er faktisk å regne som ekstremsport, uten at det har så mye med saken å gjøre

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Oslo
    Svar
    56

Standard

Det var en nokså fet film, mest pågrunn av triksene.
    Filmen i seg selv var ikke akkurat noe å skryte av. Nokså kjedelige kameravinkler, mange dårlige klipp med dårlig lys og kvalitet, ødlegger rett og slett litt av film gleden.
    Starten var dårlig, bare akkurat jeg orket og fortsette å se på. Hadde vært fetere om dere startet med naturklipp også et triks i saktefilm eller noe slikt.
    Triksene var kule, men på slutten ble det bare litt mye av det samme, filmen kunne fint ha blitt kortet ned en god del uten at det hadde ødlagt.
    Alle privat klippene dere hadde dere satt og spiste eller tråkket i bæsj var kjedelige.
    Men i bunn og grunn en kul film, men filmingen og editingen var ikke noe spesielt imponerende.
    Uansett stå på

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    52

Standard .

takk!

Ja, vi driver mye med internhumor og liknende, og vi får faktisk bare positive tilbakemeldinger fra kids/ungdom som ler seg ihjel av mange helt teite og barnslige klipp. Skjønner godt at mange eldre (eldre en 18? ) ikke synes det er like morsomt. Jeg vet at filmen ikke er så mye å skryte av, fordi vi hittil mest har hatt kamera stillestående på stativ , og helt vanlige,kjedelige vinkler, (for å nevne noe).

Hvordan kan jeg få bedre lyskvalitet? snakker vi solskinn, eller snakker vi linse, effekt etc?
    Det med Naturklipp er jeg helt enig i, godt forslag!
    Klippene med at vi tråkker i bæsj har vi kansje ikke med for at folk skal le eller kose seg så veldig mye, men barn ler og det er sånne ting vi husker spesielt godt når vi ser filmen om igjen om 1 år, 5 år , 10 år.

Pluss at bæsj og sånt er veldig gøy igrunn neida, Jeg skjønner at mange synes at det ikke burde vært med.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Oslo
    Svar
    56

Standard

Sitat Opprinnelig postet av JokkeProductions Vis post
    takk!

Ja, vi driver mye med internhumor og liknende, og vi får faktisk bare positive tilbakemeldinger fra kids/ungdom som ler seg ihjel av mange helt teite og barnslige klipp. Skjønner godt at mange eldre (eldre en 18? ) ikke synes det er like morsomt. Jeg vet at filmen ikke er så mye å skryte av, fordi vi hittil mest har hatt kamera stillestående på stativ , og helt vanlige,kjedelige vinkler, (for å nevne noe).

Hvordan kan jeg få bedre lyskvalitet? snakker vi solskinn, eller snakker vi linse, effekt etc?
    Det med Naturklipp er jeg helt enig i, godt forslag!
    Klippene med at vi tråkker i bæsj har vi kansje ikke med for at folk skal le eller kose seg så veldig mye, men barn ler og det er sånne ting vi husker spesielt godt når vi ser filmen om igjen om 1 år, 5 år , 10 år.

Pluss at bæsj og sånt er veldig gøy igrunn neida, Jeg skjønner at mange synes at det ikke burde vært med.
    Humoren er vel smak og behag, selv er jeg kun 15 år.
    Hvordan dere kan får bedere lys?
    Selv har jeg lagd en hjemmelaget reflektor (Papp plate surret i aluminiumsfolie) slik at du ikke får for sterkt lys på den ene siden av personen. Ofte er det ikke engang nødvendig med lyskaster vis det er nok sol.
    Men uansett så kan dere prøve dere litt fram med 3 punkters lyssettning:
    http://vardafjell-2mk.wikispaces.com...ng-3punkts.jpg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    52

Standard ..

Noe ekstra lyssetting er vel helt uaktuelt for min del, mtp. det vi driver med.

Lignende tråder

1. Mini trampoline film
    Av sneja i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 3
    Siste tråder: 5th May 2009, 20:39
  2. Lagring av fil=bedre kvalitet? help
    Av Torbjørn i forumet Programvare
    Svar: 5
    Siste tråder: 19th January 2009, 23:07
  3. Bedre lyd til DV opptak
    Av orjahn i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1