Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard HVS-nissen - julefilm

Fikk i oppdrag å lage en film til skolen sin juleavsluttning. Her er resultatet!

YOU TUBE
    [ame]http://youtube.com/watch?v=huSBPHt5z7s[/ame]

NEDLASTING
    http://www.eidetfilm.net/HOVEDSIDER/...vs_nissen.html

Filmen handler om de to nissene Per Kristiansen og Ola Normann. Deres oppgave er å finne ut hva elever og lærere på Haram Vidergående, ønsker seg til jul.

Fikk to uker på filmen og brukte to kvelder på redigeringen, så ble en del stress. Var også jeg som gjor det meste av jobben: manus, skuespiller (Ola Normann) og redigering. Men er greit fornøyd med filmen og ble heldigvis en del latter på avsluttningen. Men spørs da om dere syns den er like morsom, siden dere er helt ukjent til skolen.

Er selvsagt en del som kunne vært bedre, så gi tilbakemelding

Håper dette er en forandring fra det vanlige blodige og alvorsfulle filmene vi ellers har her på forumet
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Ganske morsom ide Også likte jeg introen, hvor kameraet gikk rundt omkring juletreet og bytta mellom slow-mo og fast-mo(Ja faktisk FAST-MO!)

Kunne vært litt kortere også. Var ganske lang syntes jeg =/

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av Skogslarve
    Ganske morsom ide Også likte jeg introen, hvor kameraet gikk rundt omkring juletreet og bytta mellom slow-mo og fast-mo(Ja faktisk FAST-MO!)

Kunne vært litt kortere også. Var ganske lang syntes jeg =/
    Ja kunne nok kuttet ned på noe. Hele scenen der han går ned trappen og ser på bilder, er noe som kanskje kan kuttes helt vekk.
    Takk for tilbakemelding
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Jeg tror du mente å skrive HVPU-Nissen. God I hated this. Hvor i landet snakker man slik? I need to know, so I can avoid the place!

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Jeg tror du mente å skrive HVPU-Nissen. God I hated this. Hvor i landet snakker man slik? I need to know, so I can avoid the place!
    "norlandsdialekten" og "sørlandsdialekten" (som det skal forestille) er jo ikke slik vi snakker. Brukt andre dialekter for å kanskje gjøre det litt mer morsomt.
    Men kom ikke akkurat som en overaskelse at ikke du likte filmen da
    :roll: hadde jeg tatt med et par voldtekter og blod-sprut hadde det kanskje vært noe for deg
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Sitat Opprinnelig postet av EidetFilm
    :roll: hadde jeg tatt med et par voldtekter og blod-sprut hadde det kanskje vært noe for deg
    Ikke bland meg mitt alter-ego, Kenny Wang. Eller er jeg hans alter-ego? Alter Ego, høres ut som en film tittel. Men fiffig at jeg ikke liker sørlandsdialekten, jeg snakker den jo selv. Anywho, det må ikke blod og vold til for at jeg skal like det, jeg bare sleit fælt med internhumoren deres og klarte på ingen måte å bli dratt med, sikkert fordi jeg ikke skjønte dialektene og syntes de var altfor plagsomme, litt i Eia sin stil.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Sitat Opprinnelig postet av EidetFilm
    Ikke bland meg mitt alter-ego, Kenny Wang. Eller er jeg hans alter-ego? Alter Ego, høres ut som en film tittel. Men fiffig at jeg ikke liker sørlandsdialekten, jeg snakker den jo selv. Anywho, det må ikke blod og vold til for at jeg skal like det, jeg bare sleit fælt med internhumoren deres og klarte på ingen måte å bli dratt med, sikkert fordi jeg ikke skjønte dialektene og syntes de var altfor plagsomme, litt i Eia sin stil.
    Hehe. Du og Kenny er litt lett å blade kanskje!
    Er selvsagt helt opp til hva humor en har jo. Fått mye inspirasjon fra Eia ja! Selv er jeg en stor fan av Eia og den slags humor, og en må nesten være det for å syns HVS-nissen skal være morsom. Ligger selvsagt en del intern humor, siden filmen skulle vises til elever og lærere ved skolen og derfor var det viktig å kunne kjenne seg igjen i filmen. Litt snever målgruppe egentlig.
    Men poenget med filmen var ialefall at folk på avsluttningen skulle like den, noe som de gjorde. Hadde vært litt flaut om ingen hadde ledd :?
    Selv syns jeg ikke dialektene var noe problematisk da men...eneste ved at sørlandsnissen hele tiden byttet dialekt da. hehe.
    Men greit å høre andre sine meninger også
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •