Viser resultater 1 til 10 av 10
    Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard "I Morgen, I Dag" er vårt bidrag UKM - hva synes d

Her er filmen vi deltar på UKM med, tar gjerne imot tilbakemeldinger!
    Er ikke den beste kvaliteten i og med at det er på youtube, men her er ihvertfall linken: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=hxX1QB_Xro8[/ame]

Filmen ble spilt inn på ca 2-3 timer og redigert dagen etter. Jeg føler at jeg ikke fikk fortalt ordentlig hva jeg ville, men det er nå så
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Kyrre
    Guest

Memento, Anyone?

Uansett, jeg likte ikke musikken, den var slitsom og påklistret. Foto var helt i orden. Bruken av V.O. og skuespillet virket uengasjert, og begynner virkelig å bli en kortfilm-klisjè.

Det var noe vanskelig å få med seg hva som skjedd i "ulykken", og det er for øvrig en del logiske brister og ubesvarte spørsmål her - Hvorfor bor denne unge mannen (17-19 år?) helt alene når han har en alvorlig hjerneskade? Og hvor i all verden skulle han fått tak i en pistol (eller det som mer urealistisk er - en Beretta) fra?

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    Memento, Anyone?

Uansett, jeg likte ikke musikken, den var slitsom og påklistret. Foto var helt i orden. Bruken av V.O. og skuespillet virket uengasjert, og begynner virkelig å bli en kortfilm-klisjè.

Det var noe vanskelig å få med seg hva som skjedd i "ulykken", og det er for øvrig en del logiske brister og ubesvarte spørsmål her - Hvorfor bor denne unge mannen (17-19 år?) helt alene når han har en alvorlig hjerneskade? Og hvor i all verden skulle han fått tak i en pistol (eller det som mer urealistisk er - en Beretta) fra?
    Takk for svar! Hehe, har tenkt på alt du sier her, men filmen er et resultat av noe vi kokte sammen i all hastverk for å rekke en filmfestival på skolen :wink: Er enig i det meste du sier, bortsett fra det med musikken, jeg liker den veldig godt, men noe av grunnen til at vi brukte den musikken var at vi fikk rettigheter på den av Kaada!
    Men juryen på skolen likte den så den ble prisvinner der også ble den sendt videre i UKM.

Det med "Memento". Jeg tenkte ikke på den filmen i det heletatt mens vi lagde den, men jeg har fått flere tilbakemeldiner og ser også selv at den kan nok likne litt :lol:

Kyrre
    Guest

Musikken i seg selv var ikke dårlig, men jeg synes ikke det var noen kjemi mellom video og musikken. Jeg hadde valgt noe mer minimalistisk og tilbaketrukket.

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Ok, når du sier det sånn så. Ja, når jeg tenker meg om der så kan nok det stemme! Takk for tilbakemeldingene!
    Noen flere?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

50 First Dates, anyone?
    Clean Slate, anyone?

Ellers enig med Kyrre i det meste her. Kunne gjerne fått frem hvorfor han vil ta liv av seg selv, for når man ikke husker noe skal det mye til å bli så deprimert at man vil ta sitt eget liv. Ingen blir så deprimert på 1 dag, med mindre det har skjedd noe i en større sammenheng, og det ville sikkert tatt et par dager totalt for at følelsene skulle bli så sterke. Så lenge man ikke kan huske noe kan man heller ikke bygge seg opp en formening om noe av det som skjer. Minner er uansett oppskrytt for man glemmer det meste som har skjedd i løpet av livet. Det er kun nuet som er verdt noe, og han har jo en stor fordel siden han kan gjøre ting om og om igjen og det er like gøy hver eneste gang! Eller er det bare meg?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    165

var en veldig treig film.... sier ikke at den er dårlig

kamera var helt greit, men musikken stusser jeg litt på.

passet ikke helt inn syntes jeg! fikk litt "emo" følelse
    istede for å syntes synn på.

men, very good håper jeg ser dere der
    he meaning of justice can change from one day to the next.
    A professional solider never brings justice into the battle.
    So long as we remain loyal to our side, soliders like us need nothing to belive in.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    50 First Dates, anyone?
    Hehe, den tenkte jeg på også, bortsett fra at dette er den ultratragiske versjonen da.. :roll:
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Voiceoveren var uengasjerende og slapp, og jeg syntest hele greia virket litt vel "trist". Hvis han ikke husker mer enn en dag av gangen, hvordan husker han da, og forteller oss at han bare husker en dag av gangen?
    Grei film. :wink:

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Hehe, takk for tilbake meldingene! Hadde forventet noe slikt, men kanskje litt positivt også? :lol:
    Men jeg er egentlig ganske fornøyd i og med at ideen kom sammedag den ble filmet på 2-3 timer og redigert dagen etter..

kanskje et litt oppbrukt tema? I og med at den minner om 50 First Dates, Clean State og Memento! hehe!
    Har forøvrig bare sett Memento

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •