Viser resultater 1 til 10 av 10
    Ensign
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    28

Standard Jakt- kortfilm

Hallo.

Tenkte jeg skulle legge ut eksamensfilmen min fra Høgskolen i Hedmark i faget Filmproduksjon.
    Filmen handler om to kamerater som finner ett skattekart. Dette fører dem ut i en konflikt som leder tilbake til andre verdenskrig...
    Skutt på Sony Ex 1.

God fornøyelse

Sist endret av jplarsen; 21st April 2010 kl 19:23

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Nei nå vil jeg vite mer... Dette var ufattelig bra laget, men føler at jeg sitter igjen med mange spørsmål og få svar.. Dette er en veldig flott følelse om det er det man ønsker og gi seeren...

- Daniel
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

Standard

Meget proff klipping og filming. Skuespillerne er ikke helt Oscar, men dete var både underholdende, spennende og proft! Gratulerer!

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    28

Standard

Takker for tilbakemeldingene. Skuespillet er nok det svakeste leddet dessverre ja...
    Dilorko: Flere som har sagt at de ikke skjønner handlingen helt. Alltid vanskelig å vite hvor mye info man skal gi i løpet av historien uten at det blir for opplagt.

Spoiler:
    Men poenget var at den gamle dama på slutten av filmen var hun du så på bildet til motstandsmannen i starten av filmen, altså kona til nazisten. Hun har sannsynlighvis fått vite hvor skatten var gravd ned før nazisten ble skutt, og har gravd opp skatten for mange år siden...

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    79

Standard

Synes filmen var drit bra! Første gangen jeg så filmen så var det litt jeg ikke helt skjønte, men andre gangen så skjønte jeg det meste!

Men ett spørsmål, musikken som er brukt i filmen, er det musikk som er komponert for denne filmen eller lignende, eller er det noe som man kan finne på internett osv?

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    28

Standard

Bra du likte filmen. Ja, musikken er spesialkomponert til filmen. Og med unntak av dialogen er all lyden ettersynkronisert.
    Sist endret av jplarsen; 2nd May 2010 kl 14:26

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Syns filmen var bra. Kult filmet og klippet. Det svakeste med filmen syns jeg var oppbygningen av plottet. At hovedspørsmålet var "hvem har tatt skatten" rakk jeg liksom ikke å føle på kroppen. Når "gåten" ble avslørt, fikk jeg derfor heller ikke noen store aha-følelsen. Men alt i alt, ikke verst

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2010
    Svar
    8

Standard

Likte den veldig! Gratulerer med en veldig fin kortfilm! Dere fikk til bruk av kreative vinkler veldig bra, særlig i de raske scenene på starten. En god start som fanger oppmerksomheten. Også må gi creed for å bruke god mic! En dårlig mic ødelegger veldig mye, særlig i en så god korrigert film som dette. Likte klippingen også som jeg sa.

Hadde vært morsomt å få vite hva slags objektiver som ble brukt

Gleder meg til neste kortfilm

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    28

Standard

Hei. Takker for tilbakemelding. Bra du likte den.
    Objektivet som ble brukt var det som sitter på EX 1 som standard. Vi prøvde i størst mulig grad å bruke så lang brennvidde som mulig for oppnå liten dybdeskarphet. I anslaget brukte vi også kort lukkertid for å få mer crispe bevegelser og mindre motion blur.

Enig med deg, Superbit, at det mangler litt identifikasjon og sympati med karakterene, som fører til det du sier, at man ikke rekker å føle hovedspørsmålet på kroppen.
    Sist endret av jplarsen; 2nd May 2010 kl 14:29

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Veldig bra laget! Gode utsnitt, og kamerabevegelser. Historien flyter godt og du klarer å bygge opp stemning på en god måte! Det eneste jeg har noe å si på er at skuespillet ikke er helt i hundre. Også var det nesten et aksebrudd eller noe ved veien som gjorde at det så ut som de dro i motsatte retninger og kom til å krasje i hverandre.

Lignende tråder

1. Videokamera til jakt?
    Av deerhunter i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 11
    Siste tråder: 19th September 2010, 15:03
  2. digitalt videokamera til naturbruk og jakt
    Av puuse i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 21st October 2008, 21:24
  3. På jakt etter liten LCD-skjerm
    Av henke i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 11