Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard Kampanjefilm- ungdom og mat

Hei og Hå!

Jeg og tre andre fra første media, har laget en kampanjefilm om ungdom og mat.

Skutt på Sony HVR-Z7U.

Jeg hadde foto, så kan gjerne få respons på det, men kan godt ta repons på flere ting rundt filmen. Både postivit og negativt.

http://vimeo.com/4782020

Ha en fin dag!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard Sv: Kampanjefilm- ungdom og mat

"men har peiling på alt"? Vet ikke helt om du mener at du har peiling og egentlig ikke trenger tilbakemeldinger, eller om du har peiling på alt du kunne gjort bedre?

I såfall gir du igrunnen ikke så mye initiativ for at folk skal gidde å gi tilbakemelding.. Noe du deler med flere på forum. However, jeg skal ikke la deg komme i veien for deg selv, så her følger:

Generelt gjennom hele må du bli flinkere til å justere hvitbalansen. Fargene er ganske orange, og spesielt på jenta. De fleste kameraer har en auto WB knapp. Zoom inn og fokuser på et hvitt A4 ark (det finnes egne plater med riktig standard av hvitt, men så lenge du bruker samme arket hele tiden så får du hvertfall like farger.. Dette må du i praksis gjøre på hvert eneste utsnitt.

Du har ett bilde jeg synes er ordentlig pent i løpet av hele egentlig. Når du ser hun mot inngangsdøra og alle de utsmørte fargene i bakgrunnen. På de fleste andre er bakgrunnen helt livløs, helt hvit eller bare døll i samme grå fargene. Her må dere eventuelt ta initiv selv på en kjedelig location. ta med plakater/bilder/planter osv for å gjøre det livligere.

Synes du har løst situasjonen med at de skal kysse bra, det kunne fort blitt kleint men dere får det til på en bra måte.

Rumpeshottet kunne du spart deg for, eller puttet i et større bilde. Sjekk ut første sekundene av denne: http://vimeo.com/3457235. Er sikkert litt fordi hun har en ganske kjedelig rumpe og ganske kjedelig gange også.. men den er for tett hvertfall. man får ikke sett noen former eller noe kontekst. Rett bakfra, rett på i samme høyde med helt flatt lys... kanskje det er din skyld at hun får kjedelig rumpe?

Lyset deres lager noen ganske harde skygger her og der, brukte dere softboks? reflektor? lys opp i taket for å få det jevnere? Hvor mye lys har dere brukt?

Du varierer ikke så mye i utsnitt heller. Det er mye halvnære og nære bilder... kunne gjort seg med en total eller no. Dere klipper mellom svært få utsnitt, vinkler osv... gir ikke så mye spenning.

Idéen er ganske enkel, og det er ikke noen spesielt spennende avslutning eller poeng. Den typen "twist" er blitt gjort så mye at du må finne en ny måte å fortelle den på, eller finne en annen twist for å gjøre det spennende.

Så et par ord om rulletekst. Når det er små produksjoner og alle er med på å gjøre alt, så skjønner jeg at man vil få med alt man har gjort osv. Ville synes det er bedre praksis å skrive "Laget av" og så en liste med navn hvor man kanskje begynner med regi, produsent osv, men trenger ikke spesifisere. Det ser bare dumt ut når én har 4 roller, og spesielt om det skulle bli ikke så bra er det døvt å sitte igjen med halvparten av creditsa. I tillegg til at jeg synes dere skal skrive det på norsk. Når dere kommer dere til Hollywood kan dere bli directors and producers and so on.

Coming soon...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Takk for svar

Nei, det var ikke helt slikt jeg mente det. Tenkte mer at jeg kunna ta respons, på flere ting rundt filmen, enn akkurat foto. Jeg vil ikke akkurat fram stå som en arogant jævel. Takk for at du nevnte dette, fordi det kan mistolkes.

Okei, der lærte jeg noe nytt om hvitbalansen. Men, mye av den rød og orange fargene er lagt på i post. Spessielt på jenta. Men dette var en stor slurvefeil av oss, jeg mente fargetempraturen var nesten lik hele tiden, når du var inne og lyssetter. Som sakt er dette veldig dårlig av meg.

Angående utsnitt, så hadde vi våre begrensinger på location. Fordi bakgrunnen var veldig rotete (selv om vi ryddet den). Slik at vi måtte ha så mye defokusert bakgrunn som overhode mulig, derfor også nære utsnitt. Spessielt så hadde vi noen spygrønne stolper over hele location, du ser de i noen bilder. Men helt klart burde vi ha klippet oss i innover, men det var da dette som stoppet oss.

Lyset er veldig dårlig på enkelte bilder, vi brukte både reflektor og lys opp i take for å det gjevnere.
    En 400 watt og 800.

Bra du nevnte dette med rumpa, skal klippe den bort.

Filmen skal inn til en kunkurranse i Italia, slik at derfor står rulleteksten på engelsk. De ville også ha rollene til de enkelte, på rulleteksten. Dette burde jeg ha informert om.

Nå lærte jeg mye! tusen takk.

Hvordan funker det å bruke softbokser? så du brukte det på musikkvideon til Turister i Norge, å det så utrolig rått ut!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Hola,

Ja det med rulleteksten skjønner jeg jo da Det er bare mange som lager seg en vane med å bruke 30 sekunder av starten til intro med logoen til 3 forskjellige selskaper også en 40 sek lang rulletekst med dem selv i alle rollene Uten å være for ass, så kan du jo sjekke den videoen som heter hunted i en av de andre postene her..

Moving on.

Softbokser er helt knall, kommer ann på hvordan du bruker de seff, men de kan du bruke nærme til å lyse opp ansiktet og gir veldig mykt lys. Eller musikkvideo/reklamelys om du vil.. Sjekk ut videoene til Ray Kay f.eks. Den Ciara låta som jeg ikke husker navnet på. Masse mykt lys.

En fin måte å starte på når det gjelder lyssetting er å lære seg 3punkts belysning. Det er ikke så vanskelig egentlig: http://www.metacafe.com/watch/641615...oint_lighting/
    Coming soon...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •