Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard Kan noen gi meg tilbakemelding på filmen min?

Hei
    Kan jeg få tilbakemelding på denne lille filmen min?

http://www.youtube.com/user/ijonas94

Fikk ikke opp kvaliteten på grunn av kamera kvaliteten.

Men alt i alt så syns jeg filmen var velykket.
    Men som vanlig tusen ting jeg vil forandre på.

Håper på konstruktiv kritikk.
    Sist endret av StianSvendsen; 2nd June 2010 kl 21:22
    RRP

Cadet 3
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    6

Thumbs down Fryktelig dårlig, desverre.

Nå er det ikke meningen å være stygg her, men klarer ikke å la være å si at dette faktisk må være noe av det aller dårligste jeg har sett noensinne, og jeg skal forklare hvorfor.

For det første holder ikke filmen mål rent teknisk. Absolutt ingen av bildene er visuelt interessante å se på. Du kan ikke bare rette kamera mot handlingssentrum og tro at god filmskaping stopper der. Er klar over at du ikke har det beste utstyret tilgjengelig, men forsøk å vær litt kreativ her. Jobb med utstyret, zoom inn litt fra avstand for å skape litt smalt dybdefokus osv. Har hverken tid eller lyst til å ramse opp hva du kunne gjort for å endre hvert enkelt klipp, men kan ta for meg klippet der du filmer fra jentas synsvinkel bak avisa. Det gir for meg ingen mening at du har avisa i fokus og ikke skuespilleren.

Lydmessig holder filmen heller ikke mål. Lyden er bare bråkete, og den er ikke jobbet med for å la den gli gjennom filmen. I stedet hører man ingen bakgrunnslyd når man hører musikk, og så plutselig kommer det en sjingrende lyd under dialogen. Dårlig. Legg et bakgrunnstrack over filmen og jobb med å ta opp bedre lyd/ eventuelt nedton lyden litt hvis du har dårlig mikrofon.

Og sist, men ikke minst: vær så snill å ikke bruk ferdig loopa lyd tatt rett ut av Garage Band (introen). Lag heller original musikk / få noen til å lage.

Og skuespillet er fryktelig, fryktelig dårlig. Fryktelig dårlig. Skuespilleren går svært statisk gjennom klippene, akkurat som om vedkommende er fullstendig klar over kameraets tilstedeværelse. Interaksjonen mellom jenta og gutten er også ufattelig dårlig, og minner overhode ikke om naturtro skuespill. Igjen virker det som om begge er alt for klar over kameraets tilstedeværelse, noe publikum merker svært fort.

For å ikke nevne storyen, som gir null mening i et så kort format. Selve historien kunne passet inn som et lite segment i en Lynch film, men som en kortfilm er dette i mine øyne svada og alt for "enkelt". Det blir litt som den typiske selvmordshistorien som mange lager kortfilm av; letteste utvei.

Håper dette var konstruktiv kritikk for deg, og at du fortsetter å lage film. Husk at de fleste suksessrike filmskapere begynte med å lage svært dårlig amatørfilm. Man lever og lærer. Beklager på forhånd hvis du tar deg nær av kritikken, men håper du forstår at det er vel ment.

-Haneke

Edit: Glemte også å nevne at redigeringen har en veldig dårlig flyt. Du må klippe når noe er i bevegelse i bildet, og ikke som du gjør f.eks i kiosken rett før jenta setter avisen på plass i hyllen.
    Sist endret av haneke; 2nd June 2010 kl 18:53

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Det er stygt å si det. Men dette var elendig.
    Jeg tror ikke det finnes en eneste regel du ikke har brutt i denne 2 minutter lange filmen din.
    Jeg skal ikke ramse opp alt jeg har i tankene, det har Haneke allerede gjort grundig nok.
    Men la ikke dette stoppe deg i å lage mer film. Alle har startet på samme sted.
    Se film og lag film, så blir du bedre og bedre.

Lykke til videre.
    Laks

Lignende tråder

1. Tilbake melding på Epic Film musikk =)
    Av reel_ i forumet Musikk
    Svar: 3
    Siste tråder: 22nd November 2009, 21:10
  2. Noen som vet noe om denne filmen?
    Av Hope4all i forumet Generelt
    Svar: 18
    Siste tråder: 11th April 2008, 08:33
  3. Tilbake melding på teaser "NoXstar InC - Livet Til En G
    Av NoXstar i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 5
    Siste tråder: 23rd December 2005, 21:23
  4. Noen som har sett Ustabil filmen?