Ahh! Godt å se at noen kan lage noe litt ordentlig!
Jeg likte filmen vldig godt, spesielt pga. det tekniske, men også en grei historie og god lyd!
Ikke for mye overdreven musikk heller!
Håper å se mer fra dere 8)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=6YYPpwHG9wQ[/ame]
Her er linken til en film jeg og tre andre har laget i forbindelse med en skoleoppgave. Vi har filmet med et Panasonic DVX-100 med et hjemmelaget 35mm linseadapter, og har brukt et 50mm objektiv utenpå der.
Vi har brukt premiere pro til redigering og Compositelab Pro for fargelegging.
Filmen handler om å ta styringen på livet sitt, og om å ikke være passasjer i sitt eget liv.
Hadde vært fint med tilbakemeldinger
Ahh! Godt å se at noen kan lage noe litt ordentlig!
Jeg likte filmen vldig godt, spesielt pga. det tekniske, men også en grei historie og god lyd!
Ikke for mye overdreven musikk heller!
Håper å se mer fra dere 8)
Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi
Takk for tilbakemeldingen![]()
Sjansen er til stede for at du får høre mer fra oss, er nemlig nominert til AMandus filmfestival =D Er også meldt på i UKM, så får se hvordan det går.
Lyden er tatt opp seperat og lagt på etterpå. Et helvetes arbeid, men absolutt å anbefale
Edit:
Kan legge til at vi har bygd vår egen dollytralle for dette med 2 skinner på 2 meter. Filmen er på 4 minutter og 59 sekunder.
Om noen er interessert i å se bilder av kamera eller dollie så si ifra![]()
Heisann.
Må si dette er en av de beste filmene jeg har sett her på forumet. Likte spesielt små detaljer, blant annet at kaffekappen ble tom etter en slurk. Eller syns jeg det var meget godt teknik arbeid, med dybdeskarphet og diverse visuelle effekter.
Lykke til på UKM og amandus.
Jeg vil gjerne se bilder av dolly. Er dette noe der ehar bygd helt selv fra bunnen av? I såfall er jeg veldig interessert i en guide, med oversikt over alt man trenger (og hvor man får kjøpt det) + en liten veildedning til hvordan det settes sammen.
Hvilket kamera er brukt, og hvilke software i post-produksjon?
Kan ikke legge ut så mye informasjon da det er en annen på gruppen som bygde den, men ja den er bygget fra bunnen av. Har brukt et hjul oppå skinnen og et hjul på innsiden som holder den på plass.
Da vi filmet satte vi et stativ oppå, og en person til ådytte en annen som sto oppå.
Som jeg skrev tidligere brukte vi et Panasonic DVX-100 med et hjemmelaget 35mm linseadapter. Linseadapter er veldig moro, og bildet blir veldig fint, men vi filmet hele filmen opp ned og speilvendt noe som ikke er spesielt lett. Vi måtte også bruke den manuelle fokusen på objektivetet vi hadde på utsiden noe som var veldig vanskelig,men som gikk seg til etterhvert. Var dog noen ting som måtte filmes på grunne av at ting var ute av fokus da vi så på pc-en,men i fokus på skjermen til kameraet
Til postproduksjonen brukte vi Premiere Pro, Compositelab Pro,blender3d (eller noe slikt til 3d) og fruityloops..
Ellers takk for tilbakemelding![]()
Litt mer info om det der adapteret ditt hadde vært meget ønskelig! Herlige bilder og dybdeskarphet!Veldig fin film! :wink:
Mulig jeg eller en av de andre kan komme tilbake med mer informasjon. I hvert fall brukte vi ikke det objektivet som er fastmontert, men det andre som ligger bak der. Brukte et Canon EF-S 50mm 2,8 blender. Koster 860 kroner på fotovideo, og fungerte veldig bra. Eneste var at det var et slit med fokusen, men det gikk seg til
Veldig bra film. Jeg blir virkelig inspirert av å se slike filmer. Keep 'em coming!
Nydelig arbeid![]()
url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]
Veldig veldig bra! imponert!
url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]
Bokmerker