Trengte du egentlig steadycam?
OH! og... skippergata er vel ikke det smarteste stedet å vimse rundt med et såpass dyrt kamera og steadycam
Heisann! Vi fikk en oppgaven hvor vi skulle kombinere form og innhold fra to lister, jeg valgte kaotisk urbanitet og bestemte meg for å lage en film. Jeg filmet i Oslo i to / tre timer med steadycam og Panasonic HVX200.
Etterarbeidet tok ca 5 / 6 skoletimer på en dell precision M4300 for de som er interessert. Jeg lagde alt i After Effects ved hjelp av SoundKeys fra Trapcode og Twitch fra VideoCoPilot, og en del manuell keyframing. Komprimert med Adobe Media Encoder.
God fornøyelse! Og tilbakemeldinger er velkommne
http://kumlokk.no/filer/KaotiskUrbanitet720p.wmv (21 mb)
Her er også en Quicktime 405p versjon. (14 mb)
www.kumlokk.no
Film- og videoproduksjon
Trengte du egentlig steadycam?
OH! og... skippergata er vel ikke det smarteste stedet å vimse rundt med et såpass dyrt kamera og steadycam
kult med den regnbue-wipen, bra den twitchen. Riktig plugin har mye å si. Typisk Oslo sentrum-stygtEr så mange stiler at det er vanskelig å finne helhet og stil i bildene. Ofte bedre å bevege seg utenfor sentrum for å få helhet, mot gamlebyen for forfall, mot vest for idyll etc
Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no
He, det kan du si, brukte det jo på starten hvor man har ne "kjøring" over gata. Men syns det generelt gir et kult utseende, kaotisk, men ikke håndholdt heller.Opprinnelig postet av bajazz
Ja, men måtte jo være litt kaotisk så om jeg blander litt bygningsstrukturer er nok fint. Forresten en fin ting å nevne i rapporten. Ofte det er ting i videoer som jeg ikke har tenkt på, men høres veldig bra ut når det nevnes i rapporten
PS: Filmen er nå oppdatert til en litt lysere versjon, ett klipp et byttet ut og den er komprimert litt mer.
www.kumlokk.no
Film- og videoproduksjon
Bokmerker