Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Standard "Kill Trine" - Ferdig:D

Endelig er vi ferdige med "Kill Trine".
    Jeg ble ganske fornøyd med resultatet.

Feil vi ikke likte:
    - Pga. dårlig kamera som har mic. integrert i kamera hører du susen fra kamera.
    - Dårlig mic! Vi tok opp lyden til der handa trommer på bordet etter vi hadde filma. Og pga. dårlig mic. ble lyden fucka! Du hører STOR lyd forskjell...
    - Noen skrivefeil i teksten på begynnelsen.
    - Du hører hakking i lyden når han snakker i telefon.
    - Ser kameramannens skygge (min skygge) når han bruker hårgele.
    - Noen plasser er lyden litt etter eller før bilde. jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg tror det skjedde under lagringen av fila.

Det vi likte:
    - Kjøre scena, syntes det naturlige sollyset ble veldig veldig bra
    - Ekste lærere, inspektører og rektor er brukt ;P
    - Teksten på musikken på slutten passer med hva som skjer i filmen... og det var ikke planlagt.. Det syntes vi ble ganske så bra
    + mer... :wink:

Vi vil gjerne ha både positiv og negativ tilbakemelding

Se filmen Her
    Vist du ikke får sett den der, kan du se den [ame=http://video.google.com/videoplay?docid=-929927105861583949&;hl=en] Her [/ame], men med mye dårligere kvalitet.
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Veldig lav lyd på stemmene, litt dårlig klipt ett par steder, slosskampen mellom de tre hovedpersonene så ikke veldig bra ut, treige bevegelser. Kult at dere fikk med lærerene. likte dårlig at han ene skuespilleren så i kameraet (8.12 min) Det andre har du vel påpekt selv ovenfor
    ww.KillerApeProductions.com

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

njaa..hva skal jeg si.

Burde variert bildeutsnittene mer, var mye store utnitt. Veldig mange forflyttnings scener. Litt mye gåing i ganger.
    Slosskampen ble lite intens. Kanskje handholdt kamera hadde hjelpt på... og raskere klipping og bildeskift.

Historien var helt grei, skjønte poenget lett. Synst musikken og passet godt til. Og som sagt, tøft at lærerene ble me
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Takker

Vi skal vise filmen på skole avsluttningen =)

Det passet egentlig veldig bra at vi laget denne filmen.
    Fordi, dette er siste året skolen har Film &; Media som tilvalgsfag, siden kunskapsløftet kom.
    Så dette er den siste filmen som blir laget på skolen :lol:
    Da passet det jo bra å skyte rektoren og sprenge skolen
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Vil gjerne ha litt mer tilbakemelding =)
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Kjedelig film med mye vandring, men det blir lett mye vandring hvis alt man har er loc og skrapa manus. All musikken blir alt for overdådig i forhold til kvaliteten på filmen og størrelsen på det som skjer. Hvis det ikke finns kult i utgangspunktet, så blir det ikke fetere med tøff musikk, det blir bare malplassert. Men er det litt kult, så gjør musikken det lekkert - som i Kill Bill. Scener bør funke helt uten lyd, dialogen bør gjøre den bedre, lyddesignen ennå bedre og musikken kronen på verket. Lite varierte utsnitt, og jeg hater egentlig alt som har med folk som spiller noe de ikke kunne vært - som leiemordere fra grunnskolen. Det er bra jobba å få med lærere til drapsoffer, det høyner filmen, men dere burde spilt deres egen alder for om dette skal være en parodi, så tok i alle fall ikke jeg den. Den er aldri morsom, bortsett fra når dere prøver å slåss og ikke får det til. Men alt starter et sted. Neste gang får dere bedre fram historien gjennom handlinger og halverer introtekstingen. Terningkast: 2.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Takker for negativ tilbake melding :wink: Man lærer av det

En 2'er.. JIPPIII!! Vår første 2'er

Men jeg kan jo bare si at dette er Skolens beste film NOEN SINNE!!
    Skolen er fattig på utstyr, så spessial effekter har jeg gjort.. siden skolen aldri ville vurdert å kjøpe et redigeringsprogram... Alle filmene som er lage på Film &; Media på Kila skolen har blitt redigert i Windows Movie Maker.. Denne filmen har 100 ganger bedre kvalitet en de andre filmene.. Men MYE kunne ha blitt gjort bedre vist vi hadde hatt tid og utstyr.

Det skulle ikke være en parodi, syntes bare "Kill Trine" passa så bra, siden poenget i filmen var å drepe Trine og få slutt på skolen.

Som sagt tror jeg noe av det dårlige i filmen skylldes litt dårlig utstyr, og for liten tid.. Vi brukte bare 3 timer på manus.. som kom på 2 sider..

Utstyr som ble brukt:
    Canon MV900 (tror jeg, skolen sitt)
    Canon MV880x (mitt, fikk i konf gave i fjor)
    Magix movie edit pro 2005
    FxHome VisionLab
    en mic. til PC for 20kr :wink:

Så jeg skylder på dårlig utstyr, og dårlig tid...

Men det var artig å lage filmen
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Sitat Opprinnelig postet av Hakvaag

Som sagt tror jeg noe av det dårlige i filmen skylldes litt dårlig utstyr, og for liten tid.. Vi brukte bare 3 timer på manus.. som kom på 2 sider..
    Så jeg skylder på dårlig utstyr, og dårlig tid...
    Er det utstyret som har skylda for all vandringen òg, kanskje?
    Er glad jeg ikke kjøpte VisionLab :P For disse munningsflammene så ikke mye bra ut. Så ikke hele filmen, men suste igjennom på Googlevideo. Men jeg syns fortsatt at bil scenene er for lange og unødvendige. :wink: Men om dette er skolens beste film så bør dere vel være stolte.
    Eller kanskje flau på skolens vegne? :roll:

Men et 3 timers manus og dårlig tid, tyder på at dere ikke har vært så alt for seriøse. Noe som er bra til å begynne med. Men stå på, lag mer film. Jo morsommere dere har det under innspilling, jo bedre blir som regel filmen. :wink:

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

hmm, tja, for mange tomme totaler som var unødvendige, jeg vet dere ikke er ordentlige skuespillere, men noen nærbilder som viste litt følelser for å skape litt motivasjon o.s.v , føler ikke helt at jeg tror på motivasjonen for å drepe rektorn. Vet det var lagd for morro skyld, men troverdige karakterer er viktig også i humor filmer. Men i deres forsvar er det jævlig mange amatør film skapere som glemmer det at det faktisk er karakterene som driver hele greia. Så ikke føl dere alene. sånn ellers er det noe teknisk som kunne vært bedre ja. Og musikk har dere brukt litt feil, litt for mye av det rett og slett. (dette er det også mange amatørfilmer som lider av). Slåsskampen er litt døv, dere kunne jo tatt i litt mer da =) Men det virker som fotografen har en viss forståelse for komposisjoner, noen av utsnittene på totalene er faktisk ganske greie, bruk denne evnen til å komponere på noen nærbilder også

Cadet 2
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    5

Kjedelig.....

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg