Artig film! likte poenget godt. Skuespillet var greit. Rent teknisk var det bra, men likte ikke den støylyden som kom når den ene personen satt og leste vg. Men alt i alt en bra film med fine farger og en grei historie
Da var vi igang igjen da. Filmet på noen timer på Skoppums togstasjonEnjoy og kom med konstruktiv kritikk (gjerne litt ros og mens dere er igang
)
Knott
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Artig film! likte poenget godt. Skuespillet var greit. Rent teknisk var det bra, men likte ikke den støylyden som kom når den ene personen satt og leste vg. Men alt i alt en bra film med fine farger og en grei historie
ww.KillerApeProductions.com
Når man skal lage en kortfilm om en slik enkel, liten, spesiell ting uten mye handling, så kreves det veldig godt skuespill for å skjønne hva som egentlig skjer. Det kunne det kanskje vært litt mer av, slik at man hadde forstått hva som skjer og dramaet som utspiller seg rundt kafèbordet.
En kar kjøper en pose knott. Mannen som leser avisa er frekk nok til å begynne å spise av knotten. Uten å si noe spiser de av knotten begge to helt til den er nesten tom. Etter at mannen med avisa hadde gått viste det seg at det virkelig var hans knott og ikke motsatt :P Er vel ikke så mye mer enn det.
Hehe, morsom, skjønte godt poenget.
helt i begynnelsen synes jeg kontinuteten var litt rar. Det føltes bare litt feil mellom noen av klippingen, (er ikke så flink på dette omeråde selv, men det er enklere å se når noe er feil)
og det andre jeg vil kommentere er posisjonen av knott pakken mellom noen av klippene. klippene sier at det ikke har gått noe tid, mens posisjonen på knotten sier at noe har skjedd i mellomtiden.
Også vil jeg si at han som kjøpte knotten hadde det samme utrykket tre ganger etter hverandre, men det var bare mindre god skuespill.
skuespillet til han som satt der fra fær var saktisk veldig bra, reaksjonene hans osv.
også likte jeg godt hvordan kortfilmen ble introdusert, veldig enkelt og greit.
håper jeg ikke var for kvass, jeg kan være det iblant når jeg gir kritikk, men alt i alt er det ikke en dårlig kortfilm.
PS: kul idè
tudiohead
Syns det er veldig oppmuntrende kritikkVi ble veldig fornøyd med filmen og det er som sagt her, skuespillet som bremser litt ned, men så er det dessverre lite å gjøre med
![]()
Var det du som fortalte denne historien i en post? Jeg er sikker på jeg leste dette manuset et sted for litt siden. Historien er en vittig liten sak, men som det blir nevnt her, så er det farlig å begi seg ut på slike territorier med tydelige skuespillerdrevne scener når man ikke har proffe folk. Skuespillet var ikke verre enn at jeg forsto handlingen og trakk på smilebåndet, men sluttregien på han som sitter igjen med en full Knott-pose er begredelig, den bare understreker det middelmådige skuespillet fra resten av kortfilmen og ødelegger egentlig poenget, men jeg skal ikke påstå at jeg ville klart å gjøre det bedre selv med kompiser i hovedrollene. Men det siste klippet burde du filmet om igjen 17 ganger til du tilfeldigvis fikk det til. Teknisk helt ok filming, og det jeg anser som en autoblender når toget kommer lures lett unna med å dytte inn tittelen i det mørke partiet. Godt forsøk, men laber utførelse. Terningkast: 2.
Skuespillet og klippingen var ikke noe særlig å skryte av. Historien er småmorsom, og fotoet helt greit. Må si meg enig med Wangen, terningkast 2.
Bokmerker