Selv om jeg har vært med på produksjonen av denne filmen, samt spilte i den, så føler jeg det er en del ting jeg kan påpeke, bortsett fra mitt eget skuespill og lyddesign.
Encodinga er råtten. Hakkete og jævlig i begynnelsen. Blir bedre etterhvert, men det virker som en fæl effekt. Og det ødelegger noe av filmen hvis encodinga legger på effekter som regissøren ikke hadde tenkt å ha.
Maybe it's just me, men musikken er for lav. Kanskje litt fordi jeg vil at musikken skal dekke over lyddesignet mitt, men virker aldri som om musikken tar seg litt over selve filmen og hjelper heller ikke med til å dra filmen. Selv om musikken høres veldig bra ut, blir det mer bakgrunnsmusikk og aldri noe actionmusikk. Hvis du skjønner. Lyden er halve opplevelsen. Sjakkspillesekvensene blir litt kjipe når mesteparten av lyden man hører er sjakkbrikkene og duringa til kameraet. Hadde det vært klippet i en stil hvor det ble "musikalsk" sjakkbrikkelyd, så hadde jeg nok ikke brydd meg om den lave musikken. Men nå er det ikke sånn. Kort når det gjelder klipp... mye her som burde vært ryddet opp i. Vet vi ikke har DV-kassettene tilgjengelig lengre. Påpekte det jo uansett når du fortsatt hadde råmaterialet tilgjengelig på disk og påpeker det igjen. Ikke at jeg har sett mesteparten av råmaterialet, men jeg vet at du ikke var helt 100 på topp når det gjaldt klipp av denne filmen, så enkelte klipp kunne nok vært bytta ut mot noe langt bedre. Tom kan da umulig ha vært så hyppass på zooming og andre unødvendige bevegelser i stativ-shots.
Anywho, enough of my rambling!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker