Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 20
    Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard To Konger (ferdig film)

Nå er filmen ferdig! Lyddesignen tok sin tid, og det tok lang tid før jeg fant en fet komponist, men når komponisten først var funnet var han lynraskt på å få ferdig musikken. All takk til Hans Marius Svenningsen. Daniel Dahl gjorde en svært bra jobb på lyddesignen, selv om han ikke ble helt fornøyd selv. All takk til han også.

Filmen var en oppgave på Film &; Tv-linja ved MI, men den er blitt forbedret en god del siden forrige premiere. Dette er versjon 1.5b.

To Konger (info og nedlasting)

Direktelink (høyreklikk - lagre som)

Håper dere liker filmen og gir meg noe kritikk og andre tilbakemeldinger.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Selv om jeg har vært med på produksjonen av denne filmen, samt spilte i den, så føler jeg det er en del ting jeg kan påpeke, bortsett fra mitt eget skuespill og lyddesign.

Encodinga er råtten. Hakkete og jævlig i begynnelsen. Blir bedre etterhvert, men det virker som en fæl effekt. Og det ødelegger noe av filmen hvis encodinga legger på effekter som regissøren ikke hadde tenkt å ha.

Maybe it's just me, men musikken er for lav. Kanskje litt fordi jeg vil at musikken skal dekke over lyddesignet mitt, men virker aldri som om musikken tar seg litt over selve filmen og hjelper heller ikke med til å dra filmen. Selv om musikken høres veldig bra ut, blir det mer bakgrunnsmusikk og aldri noe actionmusikk. Hvis du skjønner. Lyden er halve opplevelsen. Sjakkspillesekvensene blir litt kjipe når mesteparten av lyden man hører er sjakkbrikkene og duringa til kameraet. Hadde det vært klippet i en stil hvor det ble "musikalsk" sjakkbrikkelyd, så hadde jeg nok ikke brydd meg om den lave musikken. Men nå er det ikke sånn. Kort når det gjelder klipp... mye her som burde vært ryddet opp i. Vet vi ikke har DV-kassettene tilgjengelig lengre. Påpekte det jo uansett når du fortsatt hadde råmaterialet tilgjengelig på disk og påpeker det igjen. Ikke at jeg har sett mesteparten av råmaterialet, men jeg vet at du ikke var helt 100 på topp når det gjaldt klipp av denne filmen, så enkelte klipp kunne nok vært bytta ut mot noe langt bedre. Tom kan da umulig ha vært så hyppass på zooming og andre unødvendige bevegelser i stativ-shots.

Anywho, enough of my rambling!

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Encodinga er nå forhåpentligvis fikset. Litt problematisk siden det ikke hakker hos meg. Men den er komprimert på nytt og testet på en annen maskin nå. I tillegg er det noe høyere bitrate.

Jeg har brukt de beste klippene, er ikke noe bedre å ta av. Det er klippen i lyden og dialogen som er dårlig i den første ferdige versjonen som vi har gått utifra. Hadde jeg hatt andre bilder som fungerte så ville jeg byttet ut mange av dem. Deler av det som er dårlig, slik som hakkete zooming er one takes som jeg ikke fikk meg til å klippe ut, og det passet heller ikke med cut away til den andre spilleren. Grunnen til at jeg ikke virket helt på topp under klippen var fordi det var så mye dårlig foto jeg måtte klippe inn i filmen. Men veldig mye av fotoet som jeg fikk regissert ble svært bra.

Har også økt musikkvolumet en smule - er enig i at det var for lavt. Men når jeg klipte musikken først så fulgte jeg så mye med på den at jeg følte den forstyrret filmen, så jeg skrudde den ned. Men det var bare fordi musikken var det eneste nye jeg la på og ble for opptatt av den. I virkeligheten blir den bedre med hakket høyere volum, men sikkert ikke like mye som lyddesigneren kunne tenke seg.

Du sier lyden er halve opplevelsen. Det er bare tull, akkurat som med sjokoladen Crispo. Jeg vil heller ha sjokolade uten lyd enn lyden av en sjokolade som spises uten at jeg får smake den. Og jeg vil heller se en film på mute enn å skru av tv'en og høre filmen på anlegget. Så helt 50% er det nok ikke. Tro dermed ikke at jeg er motstander av lyd. Filmen blir fetere med fet lyd så klart, og ingenting gir frysninger som god lyddesign. Men jevnt over hater jeg å bale med lyd, jeg kan få svettetokter og vri meg om natta hvis jeg vet at jeg må klippe lyd dagen etter.

Forresten, lite tilbakemeldinger - ingen som får spilt den av? Prøv igjen med den nye komprimeringen, (ligger på samme sted).

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Syns musikkleggingen er problematisk. Stilen på musikken legger opp til mye heftigere scener enn det dere har. Når fremdriften foregår i et såpass bedagelig tempo som den gjør, bør dere heller bruke roligere musikk (men fremdeles noe med nerve og atmosfære, jada).

Slik det er nå føles det som historien beveger seg for sakte, og jeg tror mye av grunnen er at musikken setter hjernen i ADHD-modus.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Ok, så har vi fastslått dårlig komprimering, feil valg av råteip og elendig musikklegging, men er det noen som kan komme med kritikk på selve filmen og det faktiske sluttproduktet?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg har sett filmen for noen dager siden, og beklager at jeg har ikke kommentert før nå.

Det var da godt at dere fikk inn ordentlige skuespillere, eller høyere enn gjennomsnitt hos amatørfilmene her. Jeg syntes at hovedpersonen overspilte littgrann med ansiktet (men det er jo greit siden han er i et galesykehus).

Noen av kameravinklene var bra, som feks der kameraet fulgte brikken som slo ned andre. I begynnelsen ble det for mye kameravinklene og gangen. Selv om de var stilige i begynnelsen, så ble det litt for mye. Også var det litt uheldig med hakkingen i begynnelsen, men det var nok WMV. Prøv å bruke Quicktime?

Jeg likte måten dere kombinerer sjakken med "virkeligheten". Det var ingen dum ide.

Og på slutten da han ble gal og ristet, kunne det ha vært noe bedre om kameraet var håndholdt og mer closeup for å få mer stressende følelse kanskje? Men jeg likte måten han ble dratt inn i mørket igjen, så er det vanskelig å erstatte. Kanskje det kunne ha gått med flere stressende kameravinkler innimellom det klippet han blir dratt inn?

Tja, vet ikke om jeg har noe mer å si. Gir den 7 av 10.

edit:
    Jeg tenkte på noe istad. Istedet for å kutte bort den lange scenen i gangen dere hadde i begynnelsen, kunne dere flytte credits til gangen-scenen. Credits med svart bakgrunn er ikke interessant, men credits på gangen kunne ha vært noe.

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

bra film, begynnelse musikken hørres mistenkelig lik x-files themen :P
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Ok, så har vi fastslått dårlig komprimering, feil valg av råteip og elendig musikklegging, men er det noen som kan komme med kritikk på selve filmen og det faktiske sluttproduktet?
    Vel, musikkleggingen er da en viktig del av det faktiske sluttproduktet? Hvis du leser det jeg skrev så vil du legge merke til at jeg mener at fremdriften i filmen virker treg, bl.a. fordi det autitive - men også det visuelle - uttrykket legger opp til noe mer actionfylt enn det innholdet leverer. En mer lavmælt stil hadde passet bedre til innholdet, IMHO.

Når det er sagt, foto og skuespillere er slett ikke verst.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Vel, musikkleggingen er da en viktig del av det faktiske sluttproduktet?
    Jeg er jo selvsagt enig, det er jo en sannhet, og visste at du kom til å si det, men poenget mitt var vel egentlig at jeg ikke bare ville ha tilbakemelding på hvordan musikken formet filmen. Men godt du utdyper litt bedre i alle fall.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Sorry at denne kommer litt sent, men har enten glemt det, eller spilt zelda. Jeg syns det var veldig mye som fungerte bra i denne filmen. Mange kule utsnitt som feks. Kamera som fulgte sjakkbrikken. Jeg syns dialogen var meget dynamisk, men kjemien mellom skuespillerene satt ikke helt. Intro scenen var litt for lang syns jeg. Samtidig som musikken kanskje ikke heelt passet inn. Noe mindre rytmebasert tror jeg hadde gjort seg. En ting som plaget meg i flashbackn var at du ikke klipte littegranne før han svinger den "spade tingen" foran kamera, for du ser at han faktisk bare svinger den foran kamera. Denne filmen hadde ikke fungert i noe annet en svart hvitt, et stilrent og bra valg. Jeg likte også lys settingen veldig godt. For og være veldig pirkete syns jeg også foley'en på lyden av at de tok av de greiene på henda hans virket veldig "lagt over" Men alt i alt en ganske bra film som er veldig tydelig på hva den forteller.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •