Spennende hvis du kunne gjort noe lignende med klipp der mennesker er med.![]()
Var ute og testet litt med XH-A1 kameraet her en dag, prøvde å fokusere (bokstavelig talt) på DOF. Det ble litt mørkt inni skogen der, og ikke akkurat noen fine lysforhold. Er ganske fornøyd med klippene, men det hadde vel gjort seg med stativ. Snutten er fargekorrigert mot større kontrast samt litt endret fargetone. Eksportert med H.264 codec @ 5 Mbp/s i 1440X720
[flash=200,200]http://vimeo.com/2937333[/flash]
Konstruktiv kritikk ønskes
Glidecam X-10 med HD-4000 slede
Canon XH-A1
Spennende hvis du kunne gjort noe lignende med klipp der mennesker er med.![]()
Spennende, jeg sparer nemlig til dette kameraet2 hundringser på vei ;D
Har du brukt noen presets på dette opptaket ?Elsker kameraet !
Jeg kan anbefale deg på det varmeste å ta en tur innom www.dvxuser.com og sjekke ut avdelingen for Canon XH-A1 og G1. Utrolig mye nyttig, i tilleg til en hel tråd om hvordan få minst mulig støy i bildet, og en med custom presets. Bildene blir som fra et helt totalt annet kamera. Etter at jeg begynte å bruke custom presets har jeg ikke brukt standard instillinger èn gang etterpå![]()
Skal sjekke ut de presetsene ja!
Noen favoritt for filming av scenearrangement? Er jo mye skiftende lysforhold i tillegg til mye mørke partier, så da bør det jo være minst mulig støy. AGC er allerede off og gain er satt til -3. Synes bildene av og til blir litt vel mørke med denne innstillingen, selv med så åpen blender som mulig, men det kan kanskje en preset ordne?
Glidecam X-10 med HD-4000 slede
Canon XH-A1
Presetene som fjerner støy egner seg nok best med mye belysning. Men du kan gjøre bildene lysere ja, med et bedre resultat enn med brightness og contrast i post. Om det blir helt støyfritt er vanskelig å si. Har helst testet med sterke kontraster på presetene selv, med utrolig gode resultaterDu får prøve deg frem.
Bokmerker