Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard Kortfilm: "I Need A Change" & "Self Portrait In A Photobooth"

Heisann sveisann gode forummennesker!

Vi bestemte oss for å lage to kortfilmer på under en uke, så da satt vi igang. Her er de ferdige produktene, "Self Portrait" har blitt nominert til Stranger Festivalen i Amsterdam, kansje blir den andre det også

Men jo, ta en titt, og vil gjerne ha konstruktiv kritikk på filmene!

(Og jo, bedre å se dem i HD, men det er jo da helt opp til deg)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Qz59oUsVaSI"]YouTube - I Need A Change[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-I8-qTxDM1Y"]YouTube - Self-portrait in a Photobooth[/ame]
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard They Speak English in What?

Gode engelskkunnskaper er en fordel før man begir seg ut på noe som er på engelsk. Både skriftlig og muntlig. Kanskje det er stilen, kanskje det er meningen, kanskje det er slik det også er i store Hollywood-produksjoner, men VO er helt forferdelig traurig på begge kortfilmene. Virker som om det mangler regi på karen som har voiceoveren, for til tider så er det meget grei engelsk dialog, og da burde det jo være mulighet for å få det til på VO også.

Jeg likte ingen av kortfilmene og velger derfor å ikke komme med tilbakemelding, siden tilbakemeldingene vil være gjennomsyret av negativ kritikk uten nødvendig saklighet

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Seeeeeeee heeeeeer ja!!

Flotte arbeider begge 2! Korte flotte, fine historier som sier mye

Felles for begge 2 er at engelsken er for dårlig. Litt lite dynamikk i fortelleren også. Det kan godt være litt monotont sånn som i "Change", men ikke fult så flatt.

Det andre er fargekorrigeringen. Jeg vet ikke hva nøyaktig dere har gjort, men ser ut som det har blitt lagt på et soft filter eller noe slikt. Det synes jeg ikke var så pent. Ser ut som dere hadde fått bedre resultat ved å velge en annen stil. Spesielt på "Photobooth" hvor det er veldig lyst i tillegg. Ser litt ut som en drømmesekvens av noe slag.

Photobooth blir litt enkel å ta storyen på. Selv om den er fin og original, så skjønte jeg fort hvor det bar.

Change synes jeg også var veldig flott, men det ødelegger en del med engelsken, blir ikke så troverdig. Ordspillene er bra, skuespillet er også fint. Få med dere en stylist/frisør/sminkør nestegang. Dere kjenner garantert en jente som gidder, og som kan nok til at det løfter produksjonen en del. Denne blonde jenta hadde f.eks veldig uren hud og helt rød hake. Det gjorde henne ikke så troverdig som et bedre alternativ til Cathrine, som var knallsøt (personlig ville jeg valgt henne). Synes også fargekorrigeringa her er alt for bløt over hele linja. Vet ikke om dette er pga etterarbeid elle rom bildene var sånn. Ser som sagt ut som soft filter. Passer noen steder, andre ser det ut som ting ikke er i fokus rett og slett.

Godt jobba jevnt over, og fortsetter dere som dette blir det fort meget meget bra!

Hvor gamle er de som er med?
    Coming soon...

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard

Heisann, skjønner det med engelsken, er jo enig i det ! Men tengte vi bare måtte prøve oss på det en gang.

og tusen takk for tilbakemeldingen "cmfossum" det varmer. Fargekorrigeringen er bare at vi har økt kontrastene litt og gjort det bare litt mer farger og sånt, så det med soft filter har vi ikke gjort noe som helst med. er ganske ny med dette med fargekorrigering.

Vi er alle 17 - 18 år. Medialinje på Rosenvilde VGS for det meste.

dahlskebank: Du kunne ikke bare sakt hvorfor du ikke liker filmene da?
    Purple Cow Pictures

Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Fett! Har vært lærer på VGS, og det her er absolutt bra nivå i forhold til alder vil nå jeg si!

Har du Kyrre i noe eller?
    Coming soon...

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard

Hahahaha takk! JA jøss!! Han er kontaktlæreren min*!!! drit kult! kjenner du han godt??
    Purple Cow Pictures

Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Off topic det her da, men han er naboen min fra barndommen han er god kompis av bordern. Du får hilse å mye fra Calle (Fossum).
    Coming soon...

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard

Noen fler som har noen tilbakemeldinger?
    Purple Cow Pictures

Røde NTG-2
    Regi & Foto

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard You Asked For It!

Om du ikke gadd å lese hva jeg skrev, eller har problemer med å forstå det jeg skriver, så skal jeg forklare det på nytt veldig enkelt for deg: ENGELSKEN ER SÅ DÅRLIG AT JEG BLIR LEI AV Å SE PÅ DET!

Utover det så liker jeg ikke sånne ultrakorte kortfilmer som bare er noe fjas og som baserer hele måten å formidle budskapet på gjennom dårlig voiceover med trykk og tonefeil på alle mulige rare steder. Ikke henger det lange fettete håret sammen med skjorte og slips, hvilket gjør at jeg føler karakteren bare er helt tilfeldig. "Åh, det er kult med skjorte og slips!". På film så er alt et karaktertrekk, ingenting er tilfeldig, og da må det helst være gjennomført. You can't just go around killing people!

There is no change for me either. Når noe drives av en voiceover og den er traurig å høre på, så blir også filmen traurig å se på. Dette gjør at jeg ikke føler meg vel når jeg ser på filmen og min oppfatning av filmen blir meget dårlig. Ikke er det en morsom referanse til South Park her engang. CHANGE!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard

Så det eneste du sier er att V.O er dårlig?
    Purple Cow Pictures

Røde NTG-2
    Regi & Foto

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. "Self-portrait in a Photobooth" - NY KORTFILM!
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 1
    Siste tråder: 14th August 2009, 00:25
  2. "I Need A Change" Frames - Fargekorrigering?
    Svar: 0
    Siste tråder: 13th August 2009, 01:01
  3. Kortfilm + dokumentar: "Han som elsket Henne" & "Veslesnuten" Kritikk?
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st February 2009, 10:09
  4. "Mental Ray" vs. "Maya Software" render
    Av bossen i forumet Programvare
    Svar: 13
    Siste tråder: 27th July 2006, 14:41
  5. "King Kong" og "Superman Returns" video
    Av df i forumet Generelt
    Svar: 37
    Siste tråder: 9th April 2006, 17:19

Regler for innlegg