Godt jobba!
Jeg liker stilen i starten. Da var klippinga nice, men det var noen steder som da han kom hjem fra jobben hvor det kunne bli klipt litt kjappere... Vil vi se han knyte opp skoene og sette seg i sofan? Slike ting gjør filmen uinteressant, kjedelig og vil sannsynligvis få seeren til å lukke vinduet..
Jeg syntes kanskje at det døde litt ut på slutten av filmen, før spenningspunktet. Klippingen falt tilbake til et amatørmessig preg og lyset og feelingen ble liksom borte.
Lyden kunne også blitt bedre. Mange steder (starten) kunne jeg høre fottrinnene til kameramannen.
Jeg foreslår at dere neste gang bruker noe som heter contentum - eller romlyd.
Når du vil ha romlyd så ber du bare alle om å være helt stille idet du tar opp lyden som er i rommet. Ingen steder er helt stille. Med den lyden kan du fjerne eventuelle klikk fra foksueringa eller fottrinn fra kameramannen. Men pass på at hvis det sies en replikk imens det lages en unødvendig lyd, så kan du ikke gjøre dette siden du da vil fjerne replikken.
Jeg syntes også lyden hørtes veldig ut som om den kom fra internmikken. Gjorde den det?
Dette er vel bare kommentarer ang det tekniske, men du kan jo tenke på det til neste gang
Flott film til å være din første! Virkelig bra![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

Tingen med lyden er at vi hadde ekstremt dårlig tid, så vi kunne ikke bruke voice-over og/eller bygge opp kontentum fra grunnen av og vi hadde toppen fire folk på settet som gjorde at vi nesten konstant manglet en lyd-mann (som også førte til at kameramannen måtte holde både kamera og mikrofon). Vi brukte en liten stereo-mic og boom mic når vi kunne bruke det som var nesten hele filmen.. men noe er fra internmicen.

Bokmerker