Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 1
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    3

Standard Kortfilm : OLD MEN (2010)

Hei.

Denne ble filmet i 2008.

Jeg vet linken er til youtube, noe som gjøre kvaliteten dårligere har jeg hørt.
    OLD MEN
    http://www.youtube.com/watch?v=fdz-LXxHHCQ

Velbekomme
    Sist endret av Chemlin1; 11th May 2010 kl 11:34

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Chemlin1 Vis post
    Med ett helt vanlig håndholdt kamera. Ikke store greiene.
    Den er lagd uten planlegging, uten budsjett, uten noe som helst egentlig.
    Alt er spontant og improvisert, med veldig dårlig tid.
    Jeg vet linken er til youtube, noe som gjøre kvaliteten dårligere.
    Jeg skulle se dette søppelet fordi? Ikke prøv å unnskyld filmen din på forhånd for å slippe negativ kritikk, det er så lavmål at jeg får ikke sagt det. Men den dårlige reklamen din, gjør jo at jeg ikke gidder å se filmen, så da slipper jeg å kaste bort tiden min på det. Sånn sett; takk.

Cadet 1
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    3

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    Jeg skulle se dette søppelet fordi? Ikke prøv å unnskyld filmen din på forhånd for å slippe negativ kritikk, det er så lavmål at jeg får ikke sagt det. Men den dårlige reklamen din, gjør jo at jeg ikke gidder å se filmen, så da slipper jeg å kaste bort tiden min på det. Sånn sett; takk.
    Høy på pæra bare fordi jeg er ny på forumet??? Bare fordi du har nesten 2000 posts, medlem siden 2004, så er det uansvarlig av deg å gi n00bs som meg en slik respons for første gang syns jeg, og at det da er greit for deg å reklamere for www.skjeggsnatur.no, og ikke at jeg kan gjøre det samme, gjør deg til en hykler, pluss at du gir forumet et dårlig rykte ved å opptre på følgende måte. Det at du er mer opptatt av hva jeg har skrivd og ikke hva jeg har lagd, sier litt hvor useriøs du er iforhold til hva denne tråden faktisk prøver å formidle, pluss at slike ting kan skremme vekk andre som er nye på forumet. Jeg takler alt av kritikk jeg, men måten å avgi et slikt umodent svar på, så forteller det meg hvor ubetydelig og meningsløse dine kommentarer blir for meg. Så det hele blir bare en god latter for meg; takk

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

Jeg må gi min støtte til Wangen her. Greit nok at du er ny og kanskje ikke vet bedre, men Wangen har helt klart et poeng. Du kan ikke promotere filmen din på denne måten. Det er ikke spesielt fristende å se en film det ikke er lagt noe arbeid ned i. Istedenfor å påpeke feil og mangler ved filmen din kunne du feks gitt en kort beskrivelse av hva filmen handler om. Man får gjerne solgt et par ekstra kinobiletter i USA når man sier at filmen har et budsjett på $300 millioner, men det er ytterst sjeldent at null budsjett, null planlegging og null sjel trekker publikum. Og på et forum så må man jo faktisk legge litt vekt på det som blir skrevet. Det er jo tross alt det et forum er til for.

Jeg prøvde virkelig å se filmen din, men etter 40 sekunder med meningsløs tekst falt jeg av. That is not the way to start a movie!

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Jeg hadde ingen planer om å se filmen din, etter det innlegget du skrev, men så ville jeg se hva 40 sekunder med meningsløs tekst betydde og så like godt hele greien mens jeg først var i gang. For teksten har absolutt ingenting å gjøre i filmen. I verste fall kan du ha den i beskrivelsen på youtube, men den hører egentlig ingensteds hjemme.

Filmen virker litt som en unnskyldning for å trene deg i After Effects, eller noe. Et ultratotal bilde av jorden? Hva har det med saken å gjøre? Samt glorete tekst.

Men filmen er ikke håpløs. Du forteller en enkel og grei historie på en effektiv måte. Tror du kan klippe den litt ned. Egentlig kunne den begynt i skogen, uten at jeg ville ha savnet noe. Det er bare å fortsette å lage film, men det er vanskelig å gi tilbakemelding når du nærmest sier at du har gått inn for å bruke så lite krefter som mulig på å gjennomføre prosjektet. Foreslår at du kommenterer tingene du vet at du ville ha endret på, for så å få en tilbakemelding basert på det.

Cadet 1
    Medlem siden
    May 2010
    Svar
    3

Standard

Ok, den er grei. Skal nok si meg enig i at fremgangsmåten jeg presenterte materialet på ble litt vel dumt. Skal ikke gjenta seg ved neste kortfilm jeg legger frem her Vel, noen krefter gikk det med, det skal sies. Så, hvis noe har lyst til å slette hele tråden så er den som er admin eller lignede hjertelig velkommen til å gjøre det. Lyst til å prøve på nytt, uten all tåke teksten jeg la frem første gangen...

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Hei! Velkommen til forumet!

Jeg har ingen utdanning i film, men det jeg ser som trekker veldig mye ned er effektene du legger til på teksten. Effektene gjør at filmen blir ikke tatt så serriøst og det ser bare teit ut. Etter "Old Men"-teksten har vært framme så hopper fyren 10 meter fram... Det er mulig det er meningen og at alle andre synes det er bra, men jeg syntes ikke at det var noe særlig bra... Prøv også å unngå zooming. Prøv også å klippe litt annerledes. Du stopper ett klipp på ett sted, så går du 1 meter til høyre og starter neste klipp. Dette synes jeg bare er teit, dessverre.

03:25: Haha! Det gikk frysninger nedover ryggen på meg :L

Fin slutt!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Chemlin1 Vis post
    Høy på pæra bare fordi jeg er ny på forumet??? Bare fordi du har nesten 2000 posts, medlem siden 2004, så er det uansvarlig av deg å gi n00bs som meg en slik respons for første gang syns jeg, og at det da er greit for deg å reklamere for www.skjeggsnatur.no, [etc]
    Knekkende likegyldig for meg om du er ny på forumet eller ikke, du er vel ikke et nytt menneske, er du vel? Opplevd ting før? Hva har min kommentar å gjøre med at jeg reklamerer for egne filmer å gjøre? Jeg klaget ikke på reklamen, men presentasjonen, som du nok nå har skjønt var idiotisk, og du ble jo rett og slett såra skal man tolke svaret ditt til meg. Jeg reklamerer ikke for Skjegg ved å si at det er noe dritt jeg bare har smelt sammen for moro. Da er det jo ei heller morsomt for andre å se når personen selv helt klart driter i sitt eget prosjekt. Du får heller grunngi ting som blir kommentert i etterkant og si at dere visste hvordan noe skulle gjøres, men at tid/penger/skuespillere e.l. ikke strakk til. Filmen blir ikke noe bedre bare fordi du sender folk inn med lave forventninger - ikke når det er gjort på den måten der i alle fall. Du kan ikke si alt som er feil med filmen før du viser den, da er du jo sikker på at alle legger merke til dette og ingen av de positive tingene. Du ønskes velkommen inn i forumet ved at jeg forteller deg hvordan du ikke skal presentere produktet ditt - og det synes jeg er ganske hyggelig gjort. Men nok om det, jeg skal ikke se filmen din, så dette blir off-topic.

Lignende tråder

1. Filmkonkurranser 2010
    Av fullbartender i forumet Arrangementer
    Svar: 14
    Siste tråder: 18th October 2010, 10:22
  2. Ungfilm 2010 - Send inn din film!
    Av Ungfilm2010 i forumet Arrangementer
    Svar: 8
    Siste tråder: 14th March 2010, 01:36
  3. Tiff 2010
    Av martinbremnes i forumet Generelt
    Svar: 5