Jeg pleier som regel å si en ting om alt, Why? For What?
Voiceover er egentlig ganske fyfy med mindre:
- det er Max Payne The Movie
- Sin City the Movie
- voiceoveren brukes for å fremheve noe i filmen på en kul måte
"...and God help you if you use voice-over in your work, my friends. God help you. That's flaccid, sloppy writing. Any idiot can write a voice-over narration to explain the thoughts of a character."
Det er selvfølgelig vanskelig når man ikke har dyktige skuespillere, men det er bedre å få frem det man vil via visuelle hjelpemidler eller skuespill enn ved bruk av voiceover.
Oh, and... filmgrainfilter på introteksten, totalt unødvendig. Mens jeg er der, VeienOpp Productions Presents? VeienOpp presenterer? VeienOpp Produksjon presenterer? Kjør helnorsk. Midtveis er blåveis! Og da mener jeg ikke blomsten.
Ellers burde du fikse lyden mye bedre i neste produksjon! Lyden er ikke bare halve opplevelsen, men hvis man ikke hører hva folk sier blir man lettere plaget. Klipp gjerne vekk noen frames her og der, raskere flyt er bra. Det er ofte bare 1-2 frames her og der som skal til for at det føles bedre, vanskelig å forklare, men man føler det vel på seg selv. Dette er vel og merke opp til enhver. Forresten også noen unødvendige aksebrudd.

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

Bokmerker