Viser resultater 1 til 10 av 10
    Cadet 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Norge
    Svar
    5

Standard Kortfilm "Sennepsfrøet"

Hei

Tenkte jeg skulle prøve å legge ut en link til min nyeste kortfilm her i håpe på litt konstruktiv kritikk tilbake :P

Filmen heter "Sennepsfrøet" og du finner filmen her:
    http://www.veienopp.no/senneps.php

Takker for all tilbakemeldinger!

Morten
    ttp://www.VeienOpp.no

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Jeg pleier som regel å si en ting om alt, Why? For What?

Voiceover er egentlig ganske fyfy med mindre:
    - det er Max Payne The Movie
    - Sin City the Movie
    - voiceoveren brukes for å fremheve noe i filmen på en kul måte

"...and God help you if you use voice-over in your work, my friends. God help you. That's flaccid, sloppy writing. Any idiot can write a voice-over narration to explain the thoughts of a character."
    Det er selvfølgelig vanskelig når man ikke har dyktige skuespillere, men det er bedre å få frem det man vil via visuelle hjelpemidler eller skuespill enn ved bruk av voiceover.

Oh, and... filmgrainfilter på introteksten, totalt unødvendig. Mens jeg er der, VeienOpp Productions Presents? VeienOpp presenterer? VeienOpp Produksjon presenterer? Kjør helnorsk. Midtveis er blåveis! Og da mener jeg ikke blomsten.

Ellers burde du fikse lyden mye bedre i neste produksjon! Lyden er ikke bare halve opplevelsen, men hvis man ikke hører hva folk sier blir man lettere plaget. Klipp gjerne vekk noen frames her og der, raskere flyt er bra. Det er ofte bare 1-2 frames her og der som skal til for at det føles bedre, vanskelig å forklare, men man føler det vel på seg selv. Dette er vel og merke opp til enhver. Forresten også noen unødvendige aksebrudd.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    155

Dette var veien ned for meg :twisted: hehe... Virket litt som en vervevideokampanje..

Filmingen kunne vært mye bedre. Vær så snill å bruk stativ, frihand er best til løpescener der en ond demon :evil: løper etter noen helt opp i skulderen. Syntes det var mye gjentakelse av seg selv i begynnelsen. Litt unødvendig. Enig med voice-over som dahlske bank sa. Det funker ikke så bra, hvertfall ikke så mye. Musikken var helt forferdelig, beklager.

Terningkast 1. Så med andre ord, det kan kun bli bedre...
    url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Hmm, lyd kunne du ha gjort litt bedre. Noe var veldig lavt, mens andre ting vart plutselig mye høyere fordi jeg måtte skru opp lyden. Musikken kunne vært litt mer nøytral på enkelte steder, ble litt pompøst. Noen aksebrudd kunne du styrt deg unna å kanskje hatt litt smoothere kameraføring, jeg liker for all del hånholdt, men da må du passe på at det er smooth. Å en siste ting : Jeg har har aldeles ikke noe i mot religiøst innhold. Men som nevnt over, det virket litt som en vervekampanje. Det er litt kvalmende og bærer litt preg av "Jehovas vitner" over seg. Husk at ikke-troende mennesker er like mye verdt som dere :wink:

Kyrre
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Andreas
    Spørs hvem du ler av? :P
    Hehe, det var selvsagt ikke av deg. Men jeg fjernet innlegget da det var særdeles lite konstruktivt.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Å en siste ting : Jeg har har aldeles ikke noe i mot religiøst innhold. Men som nevnt over, det virket litt som en vervekampanje. Det er litt kvalmende og bærer litt preg av "Jehovas vitner" over seg. Husk at ikke-troende mennesker er like mye verdt som dere :wink:
    Det er ingen normale kristne som mener at ikke-troende er mindre verdt enn kristne. Forstår ikke helt hvorfor du i det hele tatt sa det....

Så til filmen: Bruk stativ! Grei story. Han der hovedpersonen spilte dårlig, han viste ikke nok følelser og ansiktsuttrykk. Han var alt for likegyldig og stiv. Lyden var sugen. Du kunne i hvertfall tatt deg tid til å stille nivået likt hele tiden. Litt overdrevet med musikk iblant, pass på å ikke bare avbryte midt i en sang for at du går over til et annet bilde, fade heller litt ned. Pass på aksebrudd og bildeutsnitt noen steder.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Det er ingen normale kristne som mener at ikke-troende er mindre verdt enn kristne. Forstår ikke helt hvorfor du i det hele tatt sa det....

Jeg skal innrømme at det ikke hadde noe sammenheng med denne filmen, å skjønner ikke helt selv hvorfor jeg sa det.
    "Normale" kristne mener at de som ikke tror på gud ikke kommer til himmelen. Så om de da ikke mener at de er mere verdt, så syns de at "andre" ikke fortjener like mye, blir ikke det det samme?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Jeg skal innrømme at det ikke hadde noe sammenheng med denne filmen, å skjønner ikke helt selv hvorfor jeg sa det.
    "Normale" kristne mener at de som ikke tror på gud ikke kommer til himmelen. Så om de da ikke mener at de er mere verdt, så syns de at "andre" ikke fortjener like mye, blir ikke det det samme?
    hehe, men det er greit. Ja vi kristne mener at man må ta imot Jesus for å komme til himmelen. Men det betyr ikke at vi mener at andre ikke fortjener like mye. Vi fortjener alle like lite, men fordi Jesus tok på seg vår synd, og vi har tatt imot Jesus, så ser Gud på oss som syndfrie. Det er noe alle kan gjøre

Ok, nok om det.. Trenger ikke bli noen tråd der vi diskuterer kristendom

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Slettet masse OT fra denne tråden

Kommer til å fortsette å slette offtopic tilbakemeldinger.

Cadet 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Norge
    Svar
    5

Takker for alle deres tilbakemeldinger på filmen.
    Jeg er enig i noe av kritikken men ikke alt. Er enig at lyden og selve filmingen kunne blitt gjort mye bedre!

Vi var egentlig ikke så veldig opptatt av alle mulige slike ting når vi filmet den, vi var egentlig igrunn mest opptatt av å lage en billedlig oppmuntring til kristne som sliter med å tørre å stå fram! For er mange som elsker å gjøre narr av oss.

Men vi skal prøve å vær endel mer obs på alt det tekniske til vår neste film, derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger!

Morten
    ttp://www.VeienOpp.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •