ganske bra film. jeg kan ikke mye om kritikk så det jeg " klager" på var kaskje litt flimmer i bildet og at den "snøen" eller regnet ikke var helt troverdig. veldig fin VO også!
Ut av Narnia
Sjanger:Drama
Produsent og manus:Silje Guddal
Regi:Kristoffer Langerød
Fotograf: Michael Risdal[meg]
Lyd: Espen Brømnes
Produksjonsdesigner: Nicolai Somdal
Plot:
Marthe er på vei inn i voksenlivet,
hun er forelsket, i Beate.
Marthe vil få det ut men vet ikke helt hvordan.
Last ned
Dette er ganske annerledes enn det jeg har vært med på før
og av ting jeg har sett så hadde vært kult med noe konstruktiv kritikk her.
ideoproduksjon.net
ganske bra film. jeg kan ikke mye om kritikk så det jeg " klager" på var kaskje litt flimmer i bildet og at den "snøen" eller regnet ikke var helt troverdig. veldig fin VO også!
Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!
"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino
Det må være første gang jeg har sett en film på dette forumet hvor skuespilleren faktisk ser for voksen ut for rollen sin. Må være de enorme puppene som gjør det.
Jeg kan vel begynne med usaklig kritikk på fotoen, siden det er den du har hatt fingrene i. Klasseromsekvensen... jeg antar du ser det selv? Veldig plagsomt utsnitt og drepende lite variasjon. Et lite innklipp kunne gjort det en del hakk bedre, feks når de to jentene kommer inn døra kunne du tatt kamera mye nærmere døren, kanskje filmet anskåret statistene. Kanskje fordi jeg liker det godt selv, men closeups er ikke å fornekte. Kom så nærme og tett innpå skuespillerene som overhodet mulig, sånn at vi kan se skuespillet som foregår i ansiktet. Eventuelt en supertotal av klasserommet, bare for variasjonsskyld. I tankenen til Marte så vrikker Beate på hofta. Hvorfor får vi ikke se noe av hofta eller lengre ned? Det er kanskje ikke det Marte drømmer om, men det forandrer ikke det faktumet av vi får servert to helt like utsnitt av Beate etter hverandre. Og det må da ha vært andre steder på utsiden av det huset hvor du kunne plassert kamera? Helt til slutt, Beate som kommer gående i drømmene til Marte, her kunne hun gått rett mot kamera, på en måte inn i Marte, hvis du skjønner.
Jeg burde vel egentlig kjenne igjen denne dialekten, men er ikke det typisk en slik dialekt folk har steder hvor de drikker usannsynlig mye? Burde ikke Marte drikke seg fra sans og samling? Hun er jo tross alt lesbisk... Jeg sliter veldig med voiceoveren. Handlingen er ikke akkurat fullkommen, det mangler noe litt vesentlig, uten at jeg kan sette fingeren på det i svettende stund. Skjønner at manusforfatteren ville få frem noe, men på veien dit har det falt sammen. Dropp voiceoveren og filmen kan kanskje heve seg et hakk. Nå falt jeg helt sammen her på hva jeg egentlig drev på med, så jeg må nok bare gi meg.
Lyden var ikke bra, spesielt ikke på voiceoveren. Det er vel spilt inn i et rom med mye akustikk i tenker jeg. Prøv å heng opp litt tepper rundt om kring i rommet og på veggene, det hjelper. Hver gang, ca 1-2 sekunder før hun begynner å snakke i voiceoveren så hører man at den kanalen blir skrudd på. Det er støy i bakgrunnen. Ellers, tenk på bildeutsnittene, som mange allerede har sagt.![]()
heisann. takk for tilbakemeldingene
Dahlskebank:
bare for å forsvare meg selv så hadde jeg ikke med noe
den scenen i klasserommet å gjøre, da var jeg på ferie i USA og læreren syns vi burde ha den scenen så resten av folka filma den på egen hånd..
Samme med den voice-overen.. men er helt enig med det meste.
og når det gjelder at folk her nede drikker seg sanseløs så stemmer det. du ser meg(den "fulle" fyren med vodka i hånda) er en typisk sånn, men det er vel egentlig ikke Marte da..
Gode forslag på disse tingene om utsnitt på Beate osv
tar det til meg
Oletheking:
Hva mener du med at regnet ikke var troverdig?
Det regnte jo faktisk
og tilslutt; var det ingen som la merke til at voice-overen ikke
var den samme personen som skuespilleren?
Kom gjerne med flere innspill![]()
ideoproduksjon.net
Litt om regien
Ettersom dere brukte lang tid på å bygge opp den stemninga foran speiliet syns jeg at klimakset kom alt for fort på den festen... ho har ikke kommet inn døra før ho bestemmer seg for å dra (hva sier hun som siste setning, greier ikke å fange opp det, og ødelag det siste inntrykket jeg fikk av filmen)
ellers likte jeg filmen ganske godt, får ikke helt fram meninga, men det er det at hun til slutt bryter ut,, ut av narnia, ut av drømmeverdenen?
skjønner hva du mener Ulairi..
Det som blir sagt på slutten er "ett liv".. og akkurat det
har blitt diskutert veldig mye på evaluering av filmen med klassene og slikt.
Ingen som helt skjønner det, bare manusforfatteren hehe.
Men det er litt sånn "gjøre opp sin egen mening" film,
og Ut av Narnia kan vel tolkes som ut av drømmeverden..
Eller sånn jeg ser det, ut av skapet.. For man må vel inn i ett skap eller noe sånn for å komme seg til Narnia?
Men uansett, imens du var inne på sekvensen foran speilet,
hva syns folk om bildene der?
ideoproduksjon.net
Filmen hadde vært bedre uten klasserom-scenen, ja.
+ kjempe søte jenter.
- kjempe lite variation i bilderne.
- dårli lys satt klasse rom scene
-rom klang på VO
- teit ringe lyd på hennes mobil telefon i klasse romme
- man får ikje indtryk af, at der er en hæftig fedst, der folkene opholder seg på.
sexig film stå på bra det her
Bokmerker