Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Haugesund, Norge
    Svar
    72

Standard Kortfilm: The Zippo Lighter

THE ZIPPO LIGHTER

Regi: Andreas D. Jensen
    Med: Fredrik Taraldsøy, Morten A. Sørensen, Kristoffer Hallquist og Andreas D. Jensen.
    Musikk: Morten Malvik
    Filmens lengde: 6 min
    ----------------------

Har i løpet av de siste 5 ukene produsert en kortfilm, basert på Roald Dahl's fortelling "Man From the South[/url]". Vet at det er mye som kan forbedres, spesielt engelsken. Slutten ble kanskje litt udydelig for dem som ikke har lest fortellingen på forhånd.
    Det er mange ting som skal fikses på, bla. voiceoveren på slutten, og litt småting. Skal også få et helt nytt musikkspor (produsert av Morten Malvik).
    Hadde vært fint med konstruktiv kritikk.

Se filmen her: (beklager for dårlig youtube kvalitet)
    [ame]http://youtube.com/watch?v=Js9IkGPLoFo[/ame]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

fet den historia,, gjort om en god del på historien ser jeg,, helt greit det..

men du svikter litt på historiefortellinga,,
    det blir litt vanskelig å tro at denne fyren vil kappe av fingran, og det blir ikke like dramatisk som i novellen til Roald Dahl, og spenningen med at lighteren skal tenne hver gang funker heller ingen ting, for ikke noe av det vi har sett tilsier at den skal tenne hver gang, du kunne også trukket det litt lengre når han skal tenne lightereren for å skape mer spenning,,

slutten blir også veldig rart forhold til novellen, i filmen er det ingenting som blir forklart godt nok, og igjen er det et hull i historefortellinga her, hvis han ikke hadde noe ¨å vedde med, hvordan kunne da, narkotikaen smake riktig?

filmen begynte veldig bra, men slutten dårligere.. i scenen hvor han fyren setter seg ned med han med lighteren, så er det to veldig raske klipp av "hovedpersonen" ser ikke så bra ut,, likte miljøet dere satt det i, hånda på bordet kunne bli gjort med dramatisk slik som i novellen at han spikra ned spiker i bordet som han kunne binde hånda fast i.

noe som jeg også stusset på var at det virket som om det var personen som ville vedde sin lighter som blir brukt under de 10 forsøkene og ikke han "hovedpersonen"

kul film, ikke så verst i forhold til novellen.

har du by the way sett Alfred Hitchcock sin versjon av denne novellen? fins en kortfilm han lagde for tv en gang.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Orker ikke se den. Men det minner grusomt mye om Tarantinos del av Four Rooms. Ser aldri poenget i å lage på nytt det noen har laget før, i alle fall ikke på amatørnivå.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Haugesund, Norge
    Svar
    72

Sitat Opprinnelig postet av ulairi
    fet den historia,, gjort om en god del på historien ser jeg,, helt greit det..
    Var ikke aktuelt med en cadilac i veddemålet, så måtte forandre på historien ja.

men du svikter litt på historiefortellinga,,
    det blir litt vanskelig å tro at denne fyren vil kappe av fingran, og det blir ikke like dramatisk som i novellen til Roald Dahl, og spenningen med at lighteren skal tenne hver gang funker heller ingen ting, for ikke noe av det vi har sett tilsier at den skal tenne hver gang, du kunne også trukket det litt lengre når han skal tenne lightereren for å skape mer spenning,,

slutten blir også veldig rart forhold til novellen, i filmen er det ingenting som blir forklart godt nok, og igjen er det et hull i historefortellinga her, hvis han ikke hadde noe ¨å vedde med, hvordan kunne da, narkotikaen smake riktig?
    Er fornøyd selv med lighterscenen, men som du sa kunne jeg holdt klippa lengre.
    Som jeg sa er det ting jeg skal fikse på, bla. voiceoveren. I manus ble det skrevet at narkotikaen ikke var han som skulle kutte av fingeren sitt dop, men han som kom inn på slutten sitt. Skal prøve å få poenget bedre frem.

filmen begynte veldig bra, men slutten dårligere.. i scenen hvor han fyren setter seg ned med han med lighteren, så er det to veldig raske klipp av "hovedpersonen" ser ikke så bra ut,, likte miljøet dere satt det i, hånda på bordet kunne bli gjort med dramatisk slik som i novellen at han spikra ned spiker i bordet som han kunne binde hånda fast i.
    Er enig i det du sier. Glemte å nevne at filmen egentlig er et engelskprosjekt, derfor hadde vi et veldig tidspress.

har du by the way sett Alfred Hitchcock sin versjon av denne novellen? fins en kortfilm han lagde for tv en gang.
    Jepp, har sett hans versjon, og de andre versjonene. Skaffet mye inspirasjon ved å se disse.

kul film, ikke så verst i forhold til novellen.
    Takk for tilbakemeldingen!

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Orker ikke se den. Men det minner grusomt mye om Tarantinos del av Four Rooms. Ser aldri poenget i å lage på nytt det noen har laget før, i alle fall ikke på amatørnivå.
    Har faktisk sett veldig få filmer av Tarantino. Har desverre ikke sett Four Rooms, så må skuffe deg med å si at det ikke er en remake.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Og hva fikk dere i engelsk muntlig? Fremføringen er ubehagelig. Denne filmen hadde nok gjort seg 100 ganger bedre om den var på norsk, eller et annet språk som dere mestrer. Men det virker som litt vel direkte kopi ifra Roald Dahls fortelling, er bare blitt byttet til dop. Du skulle heller fått med hva slags tilstand de lever i de som gikk med på å få fingeren kuttet av, og han må da ha noen som hjelper til for at personene ikke stikker av. Jeg hadde ihvertfall ikke latt fingeren min blitt kappet av om jeg hadde vært med på et slikt veddemål. Får ikke følelsen av at personen er særlig desperat etter dopet, og The SouthMan virker heller ikke særlig troverdig i rollen sin.

QT sin versjon i Four Rooms er helt klart den beste, men det fordi at man kan tolke det dithen at det ikke er en adapsjon av Roald Dahls fortelling, men en gjeng fulle idioter som vil gjøre det samme selv etter å ha lest fortellingen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •