Lyden trenger litt arbeid. Det hadde vært gunstig for film opplevelsen om støyen fra kameraet ble senket, vet ikke om det kan la seg gjøre med noen equalizer justeringer.
Jeg hadde dette problemet på min egen film, og jeg fant jeg kunne minimalisere støyen på denne måten, selv om det gikk utover den øvrige lyd informasjonen også. Men det var til tider langt bedre enn alternativet. Det kan også være en ide og legge et kontinuerlig støyspor i bakgrunnnen slik at overgangen mellom klippene ikke merkes så godt i lydsporet, eller la hvert enkelt klipps lydspor overlappe hverandre bittelitt slik at overgangen ikke blir så merkbar som den til tider er her.
Av og til fant jeg at jeg kunne skjule mye av den irriterende støyen med litt atmosfærisk lyd, men det fungerer kan hende best på utendørs scener, eller i situasjoner hvor det er naturlig at det er en kontinuerlig og distinkt bakgrunnslyd.
Lyden er så viktig for hvordan filmen oppleves og det var det første jeg la merke til. Håper det kan være av nytte, og lykke til videre![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

Beklager hvis det er forvirrende.

Bokmerker