Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard kutt skader i film

okei, titelen sier jo lit i seg sjøl.
    Men det er ikke så let som det høres ut som.

Jeg driver ressisering av filmer i ungdoms miljøet mit på fritiden.
    Å nu skal jeg ressisere en film kor vi skal lage et stort kutt i halsen.
    Med tanke på at dete er min første film kor jeg skal lage støre kutt så fikk jeg et problem.
    Jeg anner ikke hvordan vi skal få til å lage et svært kutt på halsen å få det til å se ekte nok ut.
    Vi har 2 teorier som vi har tenkt å teste ut, men det jeg lurer på.
    Er det noen av dokker som anner om noen måter hvordan man kan lage store kutt i halsen av utstyr som er bilig å er å få tag i her hjemme.
    Å ka syns dokker om mine 2 ideer?

ide-1

den går ut på at vi skal ta pøle skinn å lime fast i halsen der vi skal ha kutet.
    så skal vi lege lit rå kjøteig oppi "såret" for at det skal se lit mer ut som at kutet er dødelig.
    å i tileg til det så skal vi bruke blod blandinga som vi har forsket oss frem til som består av ketsup, vann å konditorfarge.

ide-2

den her ideen er jeg ikke helt sikker på hvordan fungerer.
    for det er en venn av meg som fortelte om.
    Men skal forklare sån som jeg har oppfatet det.

vi planleger å ta skit (sån det greier man brukte mye i barnehagen) å lege på halsen.
    forme det lit sån at det ser ut som et kutt.
    så blir vi å legge på blod.

grunnen til at jeg spør om dete i stede for å prøve meg frem som vanelig er for grunn av dårlig tid.
    jeg skule hatt det ferdige manuset på mandag, men det eneste jeg har fåt vite er selve hovethistorien.
    å¨ka som trenges å lege vekt på i filmen.
    filmen skal være ferdig til 31 oktober, å da sier det seg sjøl at vi har lit dårlig tid med tanke på at vi mangler en skuespiller. å at han som kom med ideen å skule gi meg manuset jeg skule ressisere for han er forinket så når vi ikke å teste ut alt.
    Så pliss hjelp
    Ps- budsjet på 0kr

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Var et sted som heter handelsstevnet i skien for noen uker siden. (en plass med tivoli, boder og jalla ting, men også bra ting som røde kors osv.)

Der hadde rødekors en stand hvor man kunne få "kutt og sår og pinne-gjennom hånda" gratis. De var nok profesjonelle, og det så utrolig ekte ut! Det de gjorde, de hadde noe slags hudfarga skit, som de festa på huden, tok en kniv, og skjærte så det så ut som et kutt (liksom en svulst med kutt på), så farget de det med masse rødt, og litt blod som "drapp" utover.

Det høres vanskelig ut, og jeg vet ikke hvor man får tak i slike ting. Men var bare en liten ide om hvordan det kunne gjøres, selv om dere allerede hadde nesten det samme.
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

mh
    mh er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    67

Standard

Det brukes en slags voks du kan få kjøpt her http://visage.no/pro/kategorier/prose/kgdw.htm

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mh Vis post
    Det brukes en slags voks du kan få kjøpt her http://visage.no/pro/kategorier/prose/kgdw.htm
    takker, jeg får sikkert bruk for den siden til en seinere film.
    men har ikke noe budsjet til dene filmen med untak av det som kan skafes i hjemmet.
    å i tileg så har vi veldig dårlig tid på oss.
    Jeg går bare å trør å tenker på hvordan vi skal få til det kutten, for manus forfateren har ikke akurat holt sin del av avtalen.
    det er foresten han som har gid oss tidsfristen, eller letteresakt kom på å lage en film som vi skule vise på hallowen festen.
    men shit hepens.
    Jeg må prøve å gjøre noe ut av det jeg har å forske meg fremover mens jeg venter på det manuset.

Takk for hjelpen, den der med skit trur jeg at vi skal få til av det lillebror har av leker:P

PS- mye drit som finnes på lekebutiken er faktisk praktisk i film:P

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Skiptvet
    Svar
    27

Standard

Jeg vet ikke helt hvor viktig det er for deg at man skal se kuttet, men dersom det ikke er noe viktig kan du jo filme bak den personen som blir kuttet mens du bare ser at blodet spruter. Det er jo det letteste akkurat nå med tanke på tidsfristen og det lave budsjettet.

Vel, det var bare et forslag:P

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Jeg har faktisk brukt plastelina, og dryppet litt utvannet ketchup på det, nedi et lite kutt so jeg lagde med henda, de kan også lage en liten pose med tynnet ut ketchup i, legge den inne i plastelinaen, og så ta en kniv der, og da ser det ut som om personen blir kuttet... Dette er en fin måte og gjøre det på, det er ikke så vanskelig som det høres ut, du må bare være forsiktig så du ikke kutter personen...

- Dilorko
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av dilorko Vis post
    Jeg har faktisk brukt plastelina, og dryppet litt utvannet ketchup på det, nedi et lite kutt so jeg lagde med henda, de kan også lage en liten pose med tynnet ut ketchup i, legge den inne i plastelinaen, og så ta en kniv der, og da ser det ut som om personen blir kuttet... Dette er en fin måte og gjøre det på, det er ikke så vanskelig som det høres ut, du må bare være forsiktig så du ikke kutter personen...

- Dilorko
    takker for fcorslaget, jeg skal bruke det en gang jeg har mer tid på meg. å støre budsjet:P
    Men har kommet frem til at jeg skal filme det på 2 måter.
    på den ene måten ser man ikke kuttet noe serlig, å den andre så skal jeg prøve ut pølse kine teorien.
    Ellers så sit nu jeg å redigerer nu å tenker på om jeg rett å slet bare skal skrive det S... manuset jeg venter på sjøl:P
    for jeg kjener jo til hele ideen.
    takk for alt hjelpa jeg har fåt

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    12

Standard kutt i halsen?

Hei hei det er Mats, jeg driver med spesial effekter. Du kan bruke en silikon applikasjon. du støper av halsen til personen å fyller formen med gips, så bygger du på med leire anbefaler chavant(pga silikonen) å fikser textur å sånn slik at det ser ekte ut, så lager du en negativ form av den leira, så bruker du halsen du har støpt av å fyller forma med silikon (platsil gel 10) egentlig veldig enkelt. nå har du en silikon hals så kutter du den der du vil ha kuttet å lager noe squids der. så limer du den på skuespilleren å når han da ser rett fram syns ikke kuttet men hvis han bøyer hodet bakover så åpner det seg opp. SER! helt jævelig ekte ut
    Hvis du har sett død snø så ser du at de har brukt den teknikken på han turgåren som blir kuttet av strupen.

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    9

Standard selve kuttet er jeg usikker på...

Men det som kan være lurt (for effektens og troverdighetens skyld) det er å ha sånn narreblod ampulje eller noe i munnen til vedkommende, for det er jo iallefall en lur effekt å bruke siden kutt i halsen ofte resulterer i blod ut av munnen.
    ~Arawanach~

Lignende tråder

1. effekter: skader/ mishandling
    Av Asbjørn i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer
    Svar: 12
    Siste tråder: 5th November 2009, 07:36
  2. Slik lager du realistiske sår/kutt
    Av lexus i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer
    Svar: 4
    Siste tråder: 12th February 2009, 14:42
  3. Kutt
    Av EvenAndreas i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer