Hva gjør en macrolinse linse?
Hei
Kjøpte en macrolinse for ikke så lenge siden, og dette er hva jeg har gjort med den så langt
Raw footage med litt curves endring
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=JoqjGeC-pb0[/ame]
dere må kanskje vente litt på at den blir hd
Hva gjør en macrolinse linse?
Om du nettopp har lasten den opp og venter på HD så blir den det ikke, da hadde det stått en "notice" over filmen om at den holder på å bli kodet om, selv om du har riktig oppløsning så er det andre faktorer som spiller inn om en vil ha HD på youtube.
Er det 5D'en du filmer med? Likte bildet av katten hehe![]()
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
De andre faktorene er jeg dog litt usikker på. Av egne erfaringer synes jeg det virker som om man noen ganger bare er uheldig, og at det ikke blir transkodet en HD-versjon av klippet. Jeg har enkelte ganger slitt med at klippet ikke har blitt HD, selv om jeg har brukt helt samme eksport-instillinger som tidligere.
Men nok off topic.
Bildene fra kameraet var flotte. Likte spesielt fargene du fikk ved havnen, der himmelen var oransj. =)
Egentlig er en macrolinse en linse som er i stand til å gjengi objekter større på bildebrikken enn de er i virkeligheten. Så om du har en blomst på 1/6 tomme, så kan den forstørres til å fylle en bildebrikke på 1/3 tomme, altså objektivet har en veldig lav nærgrense. Derimot så brukes ordet macro generelt om linser som kan ta bilder veldig nært, selv om de ikke kan forstørre objektet så mye at de blir større enn i virkeligheten.
Glidecam X-10 med HD-4000 slede
Canon XH-A1
Takker for alle svar..
Jeg bruker faktisk Sony Hdr-sr11
Det var da rart me det ikke hd greiene.. Jeg har nå laget to filmer som ikke har blitt det, men jeg har fortsatt samme oppsettet som er: H.264 med progressivt og framerate på på 5000 og maks 9000. Kanskje det e fordi jeg nylig etter nye pcdeler at jeg har filmet i 1920-1080.
Noen som har noen forslag?
Bokmerker