Far så sønn.
Jeg tok meg tid til å se denne. Kanskje jeg ser den andre siden.
For det første heter det vel "Som far så sønn". Uten "som" høres det ut som en far som kikket på sønnen. Nu vel. Bagateller. Kraftig tidlig på en lørdag dette, så jeg skal holde meg kort.
Positive ting:
- Utelocations var framifrå.
- Det samme var foto. Mange fine løsninger og pene skullshots. Likte spesielt ufokusen på Børresen i starten.
- Og fargekorrigeringen var flatterende.
- Skuespillet var helt greit og det var jo stort pluss med to kjente tryner.
- Kjemien mellom skuespillerne var fin. Akkurat forholdet dem i mellom føltes ekte.
- Introen var veldig profesjonell og godt laga både klipp, foto og produksjonsmessig. Den heva kanskje forventningene litt mye...
Negative ting:
- Kjæresten til hovedpersonen. Alt hun sa hørtes ut som det var tatt rett ifra Reveenka eller noe som var opplest av Märtha Louise. Personlig ville jeg klippa henne helt bort.
- Dialogen var alt for forklarende og føltes ut som dårlig amerikansk såpe med helt tydelige innskrevne avbruddsmoment. Ikke engang DiCaprio ville fått dette til å høres normalt ut.
- Klippen var nok ikke egentlig så negativ, den var mer nøytral, men noen av klippene var alt for lange. Spesielt i starten før den luskende Børresen tok seg til kjenne. Jeg ville også latt hovedpersonen først våkne i en mye kortere sekvens, for deretter å vise i en slags tittelintro alt det pisset rundt på veggene hans som er bakgrunn for historien, og så fortsette med at han er i dusjen. Dette ville også kanskje forhindra at jeg hadde fått for store forhåpninger til resten.
- Historia er sløv og uinteressant. Spenningskurva i alt annet enn slutten er forsåvidt grei, men slutten blir plump og forutsigbar. Jeg savna også å se hva som skjedde med dama hans (med mindre hun hadde åpna kjeften igjen.)
Med sju personer bak filmen ville jeg nok sett for meg noe bedre, spesielt siden ingen av dem spilte i filmen heller. Men det er vel også så og si nullbudsjett, så man kan ikke vente seg for mye. Men med såpass tid til preproduksjon som dette virker som, og med et slikt skuespillergalleri og foto, så synes jeg det er dumt dere ikke har gått over manuset et par ganger og gjort det tettere og mer interessant, for det er ikke akkurat action, sex eller vold å falle tilbake på her når historien er for tynn.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker