Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2010
    Svar
    2

Standard "The Love Story" og "Far så sønn"

The Love Story

En kortfilm (3 min 35 sek) laget av fire filmstudenter ved Norges Kreative Fagskole.
    Produksjonstid; 10 dager

http://vimeo.com/17697978

Far så sønn

En kortfilm (6 min 38 sek) laget av syv filmstudenter ved Norges Kreative Fagskole.
    Produksjonstid; 17 dager

http://www.youtube.com/watch?v=Z3OIZbT-94A

Setter stor pris på all form for kritikk!

- Moseng
    Sist endret av Moseng; 11th December 2010 kl 19:09

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Sv: "The Love Story" og "Far så sønn"

Far så sønn.

Jeg tok meg tid til å se denne. Kanskje jeg ser den andre siden.

For det første heter det vel "Som far så sønn". Uten "som" høres det ut som en far som kikket på sønnen. Nu vel. Bagateller. Kraftig tidlig på en lørdag dette, så jeg skal holde meg kort.

Positive ting:
    - Utelocations var framifrå.
    - Det samme var foto. Mange fine løsninger og pene skullshots. Likte spesielt ufokusen på Børresen i starten.
    - Og fargekorrigeringen var flatterende.
    - Skuespillet var helt greit og det var jo stort pluss med to kjente tryner.
    - Kjemien mellom skuespillerne var fin. Akkurat forholdet dem i mellom føltes ekte.
    - Introen var veldig profesjonell og godt laga både klipp, foto og produksjonsmessig. Den heva kanskje forventningene litt mye...

Negative ting:
    - Kjæresten til hovedpersonen. Alt hun sa hørtes ut som det var tatt rett ifra Reveenka eller noe som var opplest av Märtha Louise. Personlig ville jeg klippa henne helt bort.
    - Dialogen var alt for forklarende og føltes ut som dårlig amerikansk såpe med helt tydelige innskrevne avbruddsmoment. Ikke engang DiCaprio ville fått dette til å høres normalt ut.
    - Klippen var nok ikke egentlig så negativ, den var mer nøytral, men noen av klippene var alt for lange. Spesielt i starten før den luskende Børresen tok seg til kjenne. Jeg ville også latt hovedpersonen først våkne i en mye kortere sekvens, for deretter å vise i en slags tittelintro alt det pisset rundt på veggene hans som er bakgrunn for historien, og så fortsette med at han er i dusjen. Dette ville også kanskje forhindra at jeg hadde fått for store forhåpninger til resten.
    - Historia er sløv og uinteressant. Spenningskurva i alt annet enn slutten er forsåvidt grei, men slutten blir plump og forutsigbar. Jeg savna også å se hva som skjedde med dama hans (med mindre hun hadde åpna kjeften igjen.)

Med sju personer bak filmen ville jeg nok sett for meg noe bedre, spesielt siden ingen av dem spilte i filmen heller. Men det er vel også så og si nullbudsjett, så man kan ikke vente seg for mye. Men med såpass tid til preproduksjon som dette virker som, og med et slikt skuespillergalleri og foto, så synes jeg det er dumt dere ikke har gått over manuset et par ganger og gjort det tettere og mer interessant, for det er ikke akkurat action, sex eller vold å falle tilbake på her når historien er for tynn.

Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2010
    Svar
    2

Takk for feedback, Kenny Wang!

Tittelen burde selvfølgelig være slik du skriver. Er også enig med deg, hva gjelder den kvinnelige skuespilleren. Dette ble en nødløsning, da den opprinnelige tenkte ikke hadde tid.
    Vi tenkte en stund på hvordan etableringen av leiligheten skulle utarte seg, og endte til slutt opp med det du kan se i filmen.

Ser absolutt hva du mener, om hvordan den kunne vært lagt opp litt annerledes i "introsekvensen". Som klipper tar jeg det på min kappe. Det skal sies at jeg hadde en utfordring vedrørende klipp. Enkelte aksebrudd, og mangel på å ta hvitbalanse fra fotografens side, ble til nøds forsøkt reddet inn i klippen. Fargekorrigeringen ble, som du sier, kledelig, etter en runde i LooksBuilder (Magic Bullet Looks).

Filmen er forøvrig skutt med speilreflekskamera, assistert med skulderrigg, følgefokus, monitor og ekstern lydopptaker. Mye av tiden i postproduksjonen gikk bort på sync mellom bilde og lyd, da PluralEyes dessverre ikke synkroniserte sammen så mye som vi hadde håpet på.

Vi hadde meget kort deadline på et tilnærmet nullbudsjett-prosjektet, og den føles veldig uferdig. Historien er ikke den mest interessante, og burde været skrevet om flere steder.

Håper du tar deg tid til å ta en titt på den bevisst klisjétitulerte kortfilmen "The Love Story" også.

- Moseng

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

The Love Story.

Ikke så mye å si om den egentlig. Ingen store feil, bare en søt, liten historie. Den hadde nok med sin mangel på lyder og generelt generiske innhold passa best som en musikkvideo. Og som en sådan ville nok fungert mye bedre enn som en egenstående kortfilm litt uten poeng. Jeg skjønte kanskje litt fort at han var forelska i planta, men slik gutten var kledd var jeg helt sikker på at han var homo, og at det da ga mening at han var forelska i ei plante siden disse jo liker frukt og grønt, men så ser man a han ser for seg ei jente og så blir det rart. Men mulig dagens metroseksuelle ser slik ut. Og det er tross alt en fagskole dere går på.

Samme fotograf som på den andre filmen? Fotoet var i alle fall ganske bra og minte meg om den forrige. Playstationspillinga virka falsk, så han burde nok spilt noe der han satt for å få det ekte. Tittelen var egentlig ganske passelig - i alle fall med det lille hintet til alle norske oversettelser av engelske titler.

Jeg ser for meg at mange flere problemer med å ha en plante til kjæreste kunne blitt brukt for å skape litt substans noe som igjen får meg til å føle at dette er en musikkvideo siden den tar så lett på alt. Jeg hadde også likt å se noen artige kommentarer til prostitusjon siden han jo betaler for denne planta og tar henne med hjem. Så i bunn og grunn er dette en søt og greit gjennomført historie, men som jeg vil glemme ganske fort.

Lignende tråder

1. "I love D*CK" - Facebook
    Av SimonKlovning i forumet Generelt
    Svar: 7
    Siste tråder: 7th December 2009, 23:47
  2. Kortfilm + dokumentar: "Han som elsket Henne" & "Veslesnuten" Kritikk?
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st February 2009, 10:09
  3. Exornissen "intro" manus / story board
    Av Duffay i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 7
    Siste tråder: 13th December 2007, 11:52
  4. "Mental Ray" vs. "Maya Software" render
    Av bossen i forumet Programvare
    Svar: 13
    Siste tråder: 27th July 2006, 14:41
  5. "King Kong" og "Superman Returns" video