Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lys test

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard Lys test

jeg og søsteren min har nettop laget en veeeldig kjapp videosnutt med kun testing av lyssetting og CC. Har en veldig liten verson av Vegas (den første/billigste). Brukte ikke mer enn 1 time på å redigere, men jeg ville egentlig bare få fram de forskjellige lysoppsettene. Kameraet jeg brukte er et helt normalt digital kamera; Canon Ixus 80 IS. Ikke det beste...
    Fortell hvilket klipp dere likte best!

Light test on Vimeo

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av martinbremnes Vis post
    jeg og søsteren min har nettop laget en veeeldig kjapp videosnutt med kun testing av lyssetting og CC. Har en veldig liten verson av Vegas (den første/billigste). Brukte ikke mer enn 1 time på å redigere, men jeg ville egentlig bare få fram de forskjellige lysoppsettene. Kameraet jeg brukte er et helt normalt digital kamera; Canon Ixus 80 IS. Ikke det beste...
    Fortell hvilket klipp dere likte best!

Light test on Vimeo

jeg har ikke noe utaning innen film. men vil si at jeg likte ikke speilene av en eller annen grunn.
    men likte den siste belysninga på tromme spillinga.
    men det spørs jo helt ka man et ut etter med lys bruket.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard

Dette ble for min del veldig forvirrende... Det var så mye forskjellig, noe litt stilig og noe ikke. Lyset endret seg jo mellom nærbilde og totalbilde, selv om det var samme plass, noe som gjorde at hvert eneste klipp hadde anderledes lys, og det ble ikke en helt forklarende lystest som hjalp meg til å velge lyssetting selv hvertfall....

Men det er min mening, godt mulig denne kan hjelpe andre, om det var det som var meningen
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Sulunuu Vis post
    Dette ble for min del veldig forvirrende... Det var så mye forskjellig, noe litt stilig og noe ikke. Lyset endret seg jo mellom nærbilde og totalbilde, selv om det var samme plass, noe som gjorde at hvert eneste klipp hadde anderledes lys, og det ble ikke en helt forklarende lystest som hjalp meg til å velge lyssetting selv hvertfall....

Men det er min mening, godt mulig denne kan hjelpe andre, om det var det som var meningen
    mine tilbake melinger må du ta helt seriøse:P
    jeg er en amatør sjøl, å har MASSE å lære meg enda.
    søk på altamovie på youtobe. så ser du noen av filmene jeg har laget.
    mesteparten er bare drit. men liker å holde på med film:P
    RRP

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Sulunuu Vis post

ixusen min har automatisk hvitbalanse noe som endrer lyset veldig ofte.. CC var et helvete siden den kludrer alle fargene inn på EN fargechip (tror jeg) noe som gjør alt veldig kornete og alle fargene veldig orange eller veldig grønne..
    Jeg merket at når jeg skrudde på arbeidslyset, hvilket er det sterkeste, begynte det å flimre på monitoren til kameraet...
    Nuvel, jeg skal jo uansett gå over til et MYE bedre kamera så snart som mulig..

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ijonas94 Vis post
    mine tilbake melinger må du ta helt seriøse:P
    jeg er en amatør sjøl, å har MASSE å lære meg enda.
    søk på altamovie på youtobe. så ser du noen av filmene jeg har laget.
    mesteparten er bare drit. men liker å holde på med film:P
    Jeg snakket ikke til deg, jeg snakket til martin som laget tråden og om lys-testen.

@martinbremnes
    Hehe, man må starte en plass, og det er ofte på bunn, men bare vent, etterhvert så vil du bli enda bedre og få bedre utstyr Og en eventuell lystest da kan bare bli en ting; bedre
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Lignende tråder

1. 3D Lightsaber Test.
    Av Unknown i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 27th May 2007, 14:55
  2. En liten test
    Av skrekkarkivet i forumet Introer og logoer
    Svar: 14
    Siste tråder: 16th February 2007, 16:19