Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ålesund, Norge
    Svar
    289

Standard Lys testing med SGpro r3

Har sitti å lekt litt med den nye linsa mi osv.

Kamera: Panasonic DVX100a.
    Ekstra: SGpro 35mm adapter.
    Linse: Nikon 50mm f/2.0 @ f/2.0 &; f/4.0.

(Color grading med magic bullet i After Effects)

Håper dere liker det:

Høy kvalitet: (24Mb)
    http://files.filefront.com/tomasligh.../fileinfo.html

Youtube:
    [ame]http://youtube.com/watch?v=RSUgQyrD2z8[/ame]

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

I don't like it.
    me neither.

Kanskje det er musikken.
    Kanskje det er fyren. Trokke jeg liker han.
    Kanskje det er mangelen på handling. Jeg liker handling.
    Kanskje det er rett og slett ufyselig kjedelig og at man ikke ser hva linsa di gjør i den store sammenhengen. Heller ei hva du har gjort i After Effects eller hva hensikten er med lyssettingen og hvor du har lyssatt.

Jeg er kanskje negativ, men dette ga meg ingenting.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    15

syntes det var bra... er jo bare en film som viser SGpro med linse og lysseting. hva hadde du forventet deg av handling?

fint å se hvordan den taklet lys og kontraster :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ålesund, Norge
    Svar
    289

hehe.. er lov å ikke like det

Men ja, det var som Froystad sa. Men jeg vet at lyssetting er mye mer en en lampe som lyser deg i ansiktet. Jeg har drevet med greenscreen og kan litt om det.

Men å si at du ikke liker fyren.. som da er meg :P
    Er forsåvidt lov, men ikke særlig hyggelig. Om du ikke liker "skuespillet" (som om dette krevde stort skuespillertalent) så er det greit. Men du kjenner meg jo ikke.. så å si du ikke liker en person er litt vel å ta i.

Men asså.. Dette er ikke stor satsing med SGpro'en.. Var bare en liten test jeg gjorde
    Skulle kanskje forklart bedre i første post..

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Sitat Opprinnelig postet av Froystad
    er jo bare en film som viser SGpro med linse og lysseting. hva hadde du forventet deg av handling?
    Forventer egentlig ikke noe handling, men jkeg kan ikke se nøyaktig hva SGpro med linse gjør. Det kan dog være YouTube som forringer kvaliteten, men jeg kan med mine blotte øyne(?) ikke se hva det er som vises frem her. Du kunne feks vist forskjellen fra linsegreiene til vanlig optikk på kameraet. Hatt på vanlige lys for å vise lyssettingen din. Om ingenting annet kunne du hatt en fadeaway som viste frem den opprinnelige fargen før du fikset på den.

Det er nok ikke deg personlig jeg ikke liker, det er bare karakteren i testklippet ditt. Jeg misliker sterkt broren til River Phoenix, men det kun pga en rolle. Han er sikkert enda større kuk i virkeligheten. Anyboo, tror hovedsaklig det er var kombinasjonen av musikken og karakterens utstrålende selvgodhet som gjorde at jeg ikke likte. Kan dog være musikken i seg selv, siden jeg liker den best der hvor den skal være. Ikke noe negativt ment mot deg, du er sikkert en knall kar, men på film er musikk en stemningsskaper and this song really fucked it up.

Det jeg ville frem til, er at om dette hadde hatt en handling eller noe som minnet om en handling, eventuelt var en musikkvideo, ville jeg ikke stilt spørsmål angående linsa, fargekorrigering eller lyssetting. MEN, siden dette er en testvideo føler jeg at det må ligge mer til grunn, ikke nødvendigvis forklarende tekst om at dette er en test, men hva hensikten var med testen og hva den store forskjellen er fra normalt til det du har gjort i testen. Selv har jeg også lagd en testvideo, hvor man får demonstrert hvor mye dårligere PD-150 er enn nedkomprimert HVR-Z1. Og selv om jeg har tatt meg kunstneriske friheter på den, så ser man ganske tydelig forskjellen på PD-150 og HVR-Z1, dog kun på DV AVI. Alt blir suppe når det er komprimert...

Dette ble usaklig mye på et så kort og meningsløst klipp, men forhåpentligvis skjønner du hvor jeg vil. Kult å se test av ting, men når man ikke forstår hva slags utslag det gir i testen, blir man lettere plaget.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ålesund, Norge
    Svar
    289

Jeg forstår hva du mener, og alt jeg kan si er at jeg forklarte for dårlig i begynnelsen.

Dette var da meg som testet ut min helt nye! (brukte) linse (lekte altså litt) sammen med noe lys som jeg syns var litt spennende.
    Jeg likte det litt, derfor valgte jeg å poste det.

Dette var ikke en test for å informere om hvor vidt nikon +sgpro adapteren skulle være bedre enn stock linsa til dvx'en..

(Men det er noe jeg forsåvidt har veldig lyst til å lage. Kommer kanskje en slik en etterhvert, men jeg vil gjøre det ute og da trenger jeg bedre vær.)

Og jo.. jeg er veldig klar over at sangen er ofte brukt. Såkalt "cliché".
    Men jeg følte at den skapte god stemning, derfor valgte jeg å bruke den.. Men det er min mening, ikke din..

Men da skal jeg lære meg å forklare bedre neste gang. Jeg var litt for småivrig.

(on a sidenote.. ta å last ned "høykvalitetsversjonen" da. Så kan du se om det gir deg litt mer.. regner ikke med det.. men da er det hvertfall bedre enn youtube)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •