Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Melinga

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Standard Melinga

Hey
    kan jeg få en liten tilbakke meling på filmen jeg lagde for ca et halt år siden?
    Filmen eier ikke en speningskurv og jeg vet om noen få film tabber i den.
    Og det er ikke noen spesiele openbare moraler i historien.
    men jeg håpper jeg kan få en seriøs tilbakke meling, og ikke bare en som slakter hele filmen. med mindre det blir gidd forslag til forbedring i samme slengen

Skrive feil? har dysleksi.

her e nu vertfal filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=28I8RAR85ts
    RRP

Lieutenant Commander tromedia sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    MANDAL
    Svar
    166

Standard Sv: Melinga

Hei der,

Ser det er noen kontinuitets feil, dvs. f.eks.0:54 i filmen løper personen som jager hovedpersonen forbi et rødt bygg, 0:55 løper han som blir jaget forbi samme bygg.

Du kunne nok klippet litt mer, av og til så ser man at personene begynner å løpe i begynnelsen av klippet, selv om de var i bevegelse i klippet før...

Men ellers, utenom litt fargekorrigering på de første klippene innendørs, så er det en god historie, med litt overraskende slutt, og med litt finpussing så har den potensiale til å bli bra.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Jeg har sett denne før, og muligens gitt tilbakemelding, men jeg kjører på enda en gang. Tar utgangspunkt i manuset:

Anslaget er veldig vagt. Det er nesten som om du bare har glemt det(?).

Det er twisten som definerer filmen, så historien burde vært mer konsentrert rundt den. Han dør, eller er død. Greit nok. Men du er nødt til å gi ting verdi. I dette tilfellet må du gi personen noe å leve for. Ja, vi vet at det ikke er helt bra å dø, men det er noe folk gjør hele tiden. Hvorfor skal vi bry oss om han her? Det er ikke meningen å være kynisk, men jeg klarer ikke å bry meg i dette tilfellet.

Gi ham noe å miste. Du kunne for eksempel ha fortalt hvor han var på vei. Det blir veldig mye poengløs gåing.

Kunne fint fått filmen under to minutter. Og "Gå tilbake til smuget"? Hvor er smuget?

Det er heller ingen aha-opplevelse at han er død. Og falt steinen ned fra muren? Han virker litt for høy til at det er logisk. Men det er location-valget og ikke nødvendigvis manusets feil.

Kort oppsummert synes jeg du burde hatt et anslag, etablert karakteren og gitt oss noe mer enn bare et tomt skall som blir utsatt for en ulykke.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Tusen takk for en god tilbake meling, og det eneste jeg skal ta til forsvar er "smuget" og steinen.
    i manuset som jeg fikk så sto det at steinen kom flygende i luften helt uten videre, men du har et poeng der. man blir sittende med et spørsmål rundt det, kanskje jeg skule valgt en annen location som du sier.
    og smuget er der han finner seg sjøl død, jeg har nok vært for dårlig med å fortelle i filmen hva som var hva der.
    men nu vet jeg hva jeg kan forbedre til neste film.

og sist men ikke minst, kan hende du har sett den før.
    trudde jeg ikke hadde lagt den ut.
    RRP

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    finmmark
    Svar
    70

Sitat Opprinnelig postet av tromedia Vis post
    Hei der,

Ser det er noen kontinuitets feil, dvs. f.eks.0:54 i filmen løper personen som jager hovedpersonen forbi et rødt bygg, 0:55 løper han som blir jaget forbi samme bygg.

Du kunne nok klippet litt mer, av og til så ser man at personene begynner å løpe i begynnelsen av klippet, selv om de var i bevegelse i klippet før...

Men ellers, utenom litt fargekorrigering på de første klippene innendørs, så er det en god historie, med litt overraskende slutt, og med litt finpussing så har den potensiale til å bli bra.
    Takk for en god tilbake meling.
    det med 00:54 og 00:55 er jeg helt enig i, en alvårlig tabbe som jeg ikke hadde lagt merke til.
    men det er ikke samme plass, men ja, hvordan i all verden skal folk som ikke kjenne til plassen se det
    da vet jeg hva som kan forbedres til neste gang.
    RRP

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •